راهبه ۱۱۸ ساله فرانسوی ملقب به «خواهر آندره»، سه شنبه شب در خانه سالمندانی که در آن زندگی می‌کرد، در خواب فوت کرد.

یرترین انسان جهان که یک بانوی  راهبه فرانسوی

به گزارش همشهری آنلاین، راندون سال گذشته در مصاحبه ای گفت که کار و مراقبت از دیگران عمر او را طولانی کرده است. او در آوریل سال گذشته به خبرنگاران گفت: «مردم می گویند کار می کُشد، برای من اما کار مرا زنده نگه داشت، تا ۱۰۸ سالگی به کار ادامه دادم.»

به گزارش عصرایران، راهبه ۱۱۸ ساله فرانسوی "لوسیل راندون" که ملقب به عنوان "خواهر آندره" بود، سه شنبه شب در خانه سالمندانی که در آن زندگی می‌کرد، در خواب فوت کرد.

"دیوید تاولا"سخنگوی آسایشگاه سالمندان "سنت کاترین-لابور" در شهر تولون در جنوب فرانسه، درباره مرگ پیرترین انسان جهان به خبرگزاری فرانسه گفت: برای او، این یک رهایی است.

راهبه راندون یا خواهر آندره، در ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ به دنیا آمده بود.

او که مدت‌ها به‌عنوان مسن‌ترین فرد در اروپا شناخته می‌شد، پس از مرگ "کین تاناکا" ژاپنی با ۱۱۹ سال در سال گذشته، مسن‌ترین فرد جهان شد. رکوردهای جهانی گینس رسما وضعیت او را در آوریل ۲۰۲۲ تایید کرد.

او در یک خانواده پروتستان به عنوان تنها دختر در میان ۳ برادر بزرگ شد که در شهر جنوبی "آلس" فرانسه زندگی می کردند.

عکس | پیرترین انسان روی زمین درگذشت

او در مصاحبه‌ای به مناسبت تولد ۱۱۶ سالگی خود به خبرگزاری فرانسه گفت: یکی از بهترین خاطراتم بازگشت دو برادرم به خانه در پایان جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۸ بود.

پیرترین انسان یک سال گذشته در جهان، در ۴۱ سالگی به گروه راهبه‌های دختران خیریه پیوست. "خواهر آندره" سپس به بیمارستانی در ویشی فرانسه منصوب شد و به مدت ۳۱ سال در آنجا کار کرد.

در اواخر عمر، او به شهر تولون در امتداد سواحل مدیترانه در جنوب فرانسه نقل مکان کرد.

راندون سال گذشته در مصاحبه‌ای گفت که کار و مراقبت از دیگران عمر او را طولانی کرده است. او در آوریل سال گذشته به خبرنگاران گفت: "مردم می‌گویند کار می‌کُشد، برای من اما کار مرا زنده نگه داشت، تا ۱۰۸ سالگی به کار ادامه دادم."

او در اواخر عمر بینایی خود را از دست داده بود و روی ویلچر می‌نشست. در همه گیری کرونا او نیز مبتلا به این بیماری شد ولی بهبود یافت.

کد خبر 735726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha