اگر تا کنون مجموعه‌های شهربانو و برخی بوستان‌های ویژه بانوان بودند، حالا در منطقه ۲ و زیر بازارچه سنتی ستارخان مجموعه‌ای راه‌اندازی شده که با کلی برنامه فقط برای دختران برنامه دارد.

شهردخت

به گزارش همشهری آنلاین، کافی است که علاقه‌مند باشی و هدفی را دنبال کنی. اینها مهم‌ترین شرایط عضویت در مرکز مهارت‌آموزی دختران منطقه ۲ است. در این مکان که نامش را «شهردخت» گذاشته‌اند، پس از مراجعه، ابتدا خدمات مشاوره ارائه می‌شود و استعدادسنجی انجام می‌گیرد. سپس با توجه به علاقه و استعداد دختران شرکت‌کننده، برنامه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف مانند هنری، فرهنگی و... به آنها معرفی می‌کنند تا بتوانند خود بتوانند کسب و کاری را راه‌اندازی کنند.

«اکرم رجای» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲، در زمینه فعالیت‌های استارتاپی که از رشته‌های مورد پذیرش این مرکز است،‌ می‌گوید: «راه‌اندازی استارتاپ، مرحله نهایی فعالیت در شهردخت نیست، بلکه از استارتاپی‌ها حمایت می‌شود و حتی دستاورهایشان در نمایشگاه‌های مختلف به نمایش درمی‌آید.»

در شهردخت علاوه بر علاقه‌مندی و تلاش، داشتن بین ۱۰ تا ۲۵ سال هم شرط عضویت است. برای ثبت‌نام کافی است دختران علاقه‌مند در یکی از روزهای هفته از ساعت ۸ تا ۱۹ به خیابان ستارخان، خیابان سازمان آب، زیر پل یادگار امام(ره)، بازارچه سنتی ستارخان مراجعه کنند.

این مجموعه ۷۰۰‌مترمربع وسعت دارد و جز بخش‌های آموزشی، فضایی به‌عنوان کافه‌کتاب دارد که در آن هم می‌توان مطالعه کرد و هم ساعتی را دور هم کنار دوستان گذراند.

کد خبر 735476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha