ضرب و شتم دو زن محجبه یزدی (مادر و دختر) در اتوبوس شهری، چندی است که در فضای مجازی در کانال‌ها و گروه‌ها دست به دست می‌شود. زن محجبه یزدی می‌گوید: « دختران به آخر اتوبوس رفتند و با ایجاد سر و صدا، هلهله کنان و دست زدن به رقاصی نیز پرداختند در حالی که هیچ کدام از مسافران و رانندگان اعتراضی نکردند.»

بدحجابي بي‌حجابي

به گزارش همشهری آنلاین، کریم‌زاده زن معلم یزدی یکی از زنان ماجرای شامگاه ۱۹ دی ۱۴۰۱ در اتوبوس شهری یزد درباره جزئیات حادثه ضرب و شتم خود و مادرش به خبرنگاران، اظهار کرد: حادثه ساعت هفت شب در ۱۹ دی ماه در منطقه آزاد شهر یزد در اتوبوس مسیر میدان امام علی (ع) به سمت آزادشهر در قسمت گلستان شرقی اتفاق افتاد. من به همراه مادرم در حال بازگشت به مسیر خانه بودیم که در ایستگاه روبروی پارک بزرگ آزادشهر سوار اتوبوس شدیم. چند نفر در اتوبوس بودند و ما قرار بود در این مسیر و در ایستگاه مقصد پیاده شویم.

اصل ماجرا از کجا شروع شد؟

دختران بعد از ما در مسیر خیابان سوار اتوبوس شدند، در حالی که در آن حوالی یک دبیرستان دخترانه و در جوار آن نیز یک باشگاه ورزشی هست، چون خارج از وقت مدرسه (شب) بود و دختران لباس مدرسه به تن نداشتند و حجاب نامناسبی هم داشتند، احتمال می‌دادیم از باشگاه بیرون آمده باشند.

یکی از دختران که کشف حجاب کرده بود در حال عبور از کنار مادرم در راهرو اتوبوس بود و مادر من به او گفت «خوشگلم شالت را سر کن» و او گفت «چشم و ببخشید» و شال را پوشید و رد شد.

ولی یک دختر دیگر که شاهد ماجرا بود از روی لج بازی شالش را درآورد و نگاهی به ما انداخت که عکس العمل ما را ببیند. مادر من به او نیز با زبان خوش گفت «دخترم شالت را سر کن» و او در پاسخ به مادر من گفت «به شما ربطی ندارد و به خودم مربوطه».

دختران به آخر اتوبوس رفتند و با ایجاد سر و صدا، هلهله کنان و دست زدن به رقاصی نیز پرداختند در حالی که هیچ کدام از مسافران و رانندگان اعتراضی به آنان نکردند.

باز مادرم به دختران گفت «یک کم شخصیت داشته باشید و سرو صدا نکنید و نرقصید»، ولی آن‌ها ناگهان به چادر ما فحش‌های رکیک دادند و به فحاشی خود نسبت به چادر ما ادامه می‌دادند.

ما حرفی درباره چادر پوشیدن به آن‌ها نزده بودیم، ولی آن‌ها به چادر ما توهین و فحاشی می‌کردند.

چون همه دختران با هم سر و صدا و فحاشی می‌کردند و وسط حرف مادرم می‌پریدند؛ من بلند شدم و به طرف آن‌ها رفتم تا صدایم به آن‌ها برسد. گفتم «مادر من درباره چادر حرفی به شما نزده که این گونه فحش می‌دهید و مادرم فقط به شما گفت در اتوبوس جای رقاصی و سر و صدا کردن نیست».

حدود دو سه ایستگاه در حال عبور اتوبوس در خیابان این ماجرای فحاشی دختران ادامه یافت و من یک عکس نامحسوس از آن‌ها گرفتم که متوجه نشوند، ولی بعد متوجه شدم عکس واضح نیست و تار افتاده است و هیچ فیلمی هم نگرفتم.

بی تفاوتی راننده

راننده که بی‌تفاوت به حرکت خود ادامه داده بود و در آینه اتوبوس ماجرا را مشاهده می‌کرد، در یک ایستگاه در مسیر توقف کرد و به حرکت خود ادامه نداد در حالی که حتی از جای خود بلند هم نشد تا به هتاکان هشدار دهد و یا اعتراضی نماید که ماجرا تمام شود.

یک دختر به طرف ما آمد و گفت «از کجا می‌دانید ما دانش آموز هستیم؟» و من در حالی که می‌خواستم از مادرم محافظت کنم دو دستم را دور مادرم حلقه کرده بودم و در یکی از دست‌هایم گوشی موبایل بود. دختر پرسید «آیا شما از ما فیلم گرفتید؟» و من جواب دادم «فیلم نگرفتیم»، ولی مادرم برای اینکه آنان دست از لجبازی بردارند و کمی به اشتباهشان و عواقب آن فکر کنند، گفت «بله از شما فیلم گرفته شده و فردا به مدرسه شما می‌آییم».

در همان لحظه همه آن هفت یا هشت نفر به سمت ما حمله ور شدند تا گوشی را از من بگیرند، چون من در حال محافظت از مادر بیمار خود بودم که در همان لحظه یکی از دختران چنگ زد و گوشی و پول که دستم بود افتاد و آن‌ها برداشتند، من هم متقابل دستم را به سمت گوشی خود بردم تا آن را پس بگیرم.

دو سه نفری من را هل دادند و من روی یکی از صندلی‌های اتوبوس پرت شدم و سپس، چون ضربه سنگین بود از روی صندلی به کف اتوبوس افتادم.

در این لحظه از بی‌تفاوتی مردم و راننده بسیار ناراحت شدم و چندبار جیغ زدم در حالی که من در یک قدمی راننده در کف اتوبوس افتاده بودم، چون ما چند دقیقه قبل از آن، خود را برای خروج از اتوبوس و پیاده شدن در ایستگاه مقصد آماده کرده بودیم تا پیاده شویم و این ماجرای ضرب و شتم در حال توقف بی‌دلیل راننده در ایستگاه اتفاق افتاد.

مادر من به سمت دختران رفت تا موبایل من را از آنان بگیرد و من نیز در حالی که پس از افتادن درد شدیدی را در بدن خود احساس می‌کردم از جای خود برخاستم و به راننده اتوبوس ملتمسانه گفتم حرکت کن، چرا توقف کرده‌ای؟ ما در ایستگاه بعدی پیاده می‌شویم.

به راننده گفتم شما از اول اشتباه کردید که آنان را در حالی که بدحجاب و یا کشف حجاب کرده بودند در ایستگاه سوار کردید و پس از رقاصی و فحاشی به آنان اعتراضی هم نکردید و الان هم پس از افتادن من کف اتوبوس هم اعتراض نکردید؟، راننده گفت «به من ربطی ندارد» و من به راننده گفتم «شاید نتوانم آن دختران را پیدا کنم، چون نمی‌شناسم، ولی شما را می‌شناسم و شماره اتوبوس شما را می‌نویسم و شکایت می‌کنم، مطمئن باش جریمه می‌شوی». راننده گفت «هر کاری می‌خواهی بکن».

هیچ مسافری از ما حمایت نکرد

راننده خیلی بی‌خیال بود و حتی نه اعتراضی کرد و نه به پلیس زنگ زد. فقط من ملتمسانه از او خواسته بودم تا به راهش ادامه دهد تا در ایستگاه بعدی به همراه مادرم پیاده شویم.

هیچ یک از مسافران هم از ما حمایت نکردند و اعتراضی هم نکردند. من، چون لنگ کفشم از پا بیرون افتاده بود دنبال آن می‌گشتم، ولی آنان اجازه نمی‌دادند که لنگ کفشم را پیدا کنم. در حالی که هنوز مادرم در حال تلاش برای پس گرفتن گوشی از آنان بود.

یک دختر دیگری که همراه آنان نبود و یکی از مسافران اتوبوس بود، احساس کردیم در حال فیلم گرفتن است که به او گفتیم تا از این کار خودداری کند و اگر فیلمی گرفته پاک کند، ولی او گفت فیلمی نگرفته است.

مادرم گوشی را از آنان گرفت، ولی هنوز گارد گوشی در دست آنان باقی مانده بود، گارد گوشی را با دندان پاره کردند و تهدید می‌کردند گوشی من را مجدد می‌گیرند و می‌شکنند، دختران، چون هنوز در حال فحاشی و زیاد تهدید می‌کردند و نیز راننده هم چنان در ایستگاه بی‌دلیل و بی‌تفاوت نسبت به ماجرا توقف کرده بود و به درخواست ما برای ادامه مسیر هم توجه نمی‌کرد، برای حفظ جانمان پیاده شدیم، یکی از دختران روی پله پایینی خروج اتوبوس ایستاد و باز به چادر ما و ستاد امر به معروف فحش داد.

پس از پیاده شدن ما و فحاشی مجدد دختران، راننده حرکت کرد و به مسیر خود ادامه داد و من پابرهنه به همراه مادرم به خانه رفتیم، پس از رسیدن به خانه به همراه برادرم برگشتیم و راننده را پیدا کردیم و کفش خودم را از او دریافت کردم.

برخی کانال‌ها به اشتباه در چند روز اخیر نوشته بودند که ما را از اتوبوس بیرون کردند در حالی که ما خودمان پیاده شدیم، من و مادرم بدنمان کبود شده است و هنوز حال عمومی ما خوب نیست.

پس از ماجرا در مشورت با یکی از خویشاوندان خودمان تصمیم گرفتیم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر برویم و شکایت خود را تحویل دهیم و به پزشک قانونی و آگاهی هم مراجعه کردیم.

مطالبه ما این است که چرا اینقدر برخی بی‌تفاوتند؟ و اگر ناموس خودشان هم بود اینگونه ساکت می‌نشستند؟ دلیل بی‌تفاوتی عده‌ای از مردم از ترس ضرب و شتم و یا فحاشی به آمران معروف است.

پرونده به دادگاه رفته است، هم ستاد امر به معروف و هم در فضای مجازی و هم مردم خیلی از ما حمایت کردند و باعث شد کار سریعتر راه بیفتد.

۲۰ دی که شکایت کردیم از هر جایی که به این موضوع برای پیگیری مربوط می‌شد از جمله حمل و نقل، شورای شهر به ما زنگ زدند.

سخن من با افرادی که هنوز در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌ای ندارند این است که شاید راوی حادثه بعدی شما باشید.

راننده به حراست حمل و نقل گفته من طرفین نزاع را جدا کردم، که اصلا این طور نبود و وقتی برای گرفتن کفشم نزد راننده رفتیم به برادرم گفته «ترسیده بوده و فشار خونش پایین افتاده بوده است و سرویس بعدی را در مسیر لغو کرده است».

درخواست من این است که قانون حجاب فقط اجرا شود و اقدام بزرگی انجام بدهند، اگر راننده یک تذکر ساده داده بود این اتفاق نمی‌افتاد، زیرا راننده اتوبوس باید حافظ جان مسافران باشد.

من و مادرم کوتاه نمی‌آییم تا مطالبه گری ما به جایی برسد، زیرا ما صرفا شاکی نیستیم بلکه مطالبه اکثر مردم این است و همه مردم خواستار حجابند و بی‌تفاوت‌ها فقط از ترس است در حالی که در قلبشان از بد حجابی خوششان نمی‌آید.

خیلی از مردم که ماجرا را شنیده بودند، در تماس با ما و نیز در فضای مجازی خیلی حمایت کردند که از همه آنان تقدیر می‌کنیم.

مطالبه دیگر ما این است که اگر رانندگان اتوبوس و تاکسی و اصناف بی‌تفاوت نباشند، افرادی مثل ما مورد ضرب و شتم قرار نمی‌گیریم.

سخن پایانی من و دیگر بانوان دغدغه‌مند یزدی این است که ما از نسل فاطمه‌ایم و درباره رفع فساد از جامعه سکوت نخواهیم کرد.

کد خبر 734972
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 117
  • نظرات در صف انتشار: 150
  • نظرات غیرقابل انتشار: 285
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    هیچ مسافری از ما حمایت نکرد. خوش به سعادتتون که آنقدر مقبولیت مردمی دارین.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      بیشتر ترسیده بودند برای همین کاری نکردند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      مقبولیت شما ها رو هم دیدیم تو این چند ماه ، روزتون رو هم دیدیم ، منطق تون رو هم دیدیم ، تعداد انبوه تون رو هم دیدیم . انقلاب کردن تون رو هم دیدیم ، ! مقبولیت ما در اربعین و محرم و تشییع حاج قاسم ها نشون داده میشود . شما چی ؟ در آتیش زدن و تخریب ؟ جماعت صدهزاری در کل کشور !
    • لیلا IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      یک ماجراساختگی برای نشان دادن ضعیف بودباحجاب هامثلا
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      چادر سر کردن دلیل بر فاطمی بودن نیست ، مشکل شماها این است که فکر میکنید که برای این کار از خدا دستور گرفته اید ولی برای هیچ چیز دیگر از دستورات خدا پیروی نمیکنید ، اگر مردم حمایت نکردند برای دوگانگی و هزارگانگی رفتار خودتان است ، چون از اسلام فقط حجاب را میخواهید اعمال کنید ولی مثلا در زندگی و فقر ۴۰ سال است که مردم را به صبر دعوت میکنید ، شما هم صبر کنید حالا اگر ۴۰ سال هم شد طوری نیست مومن باید صابر باشد ، همانگونه که از مردم انتظار دارید
    • ایران IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      40 78
      برای مقابله کردن با بی حیایی انجام واجب خدا انجام قانون مقبولیت مردم می خواد ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! امتحان خدا همینه کی حق طلب ها تعداد زیادی داشتند ؟؟؟!!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    چرا مردم از شما یی که به حجاب آنها معترض بودید حمایت نکردند؟؟!!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      چون گفته از دختران کم حجاب عکس گرفته چه کسی به شما مجوز داده از دیگران عکس بگیرید؟
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    واقعا این دخترها حتی اینقدر تربیت نشده اند که بفهمند ضرب و شتم کار حیوانات است درصورتیکه انسان شعور و گفتار دارد و مردم هم متاسفانه بی غیرت شده اند
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      کاش همینو به مامورای گشت ارشاد هم بگی
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    از اون مدرسه و اون باشگاه شکایت کنید شما چهرهاشون رو دیدید با پلیس برید و شناساییشون کن
  • محمد IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    سلام با حضرت زهرا محشور شوید و بانی های این کارها با هند جگرخوار
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      ممکنه هم برعکس بشه. من حامی حجابم ولی اینو میگم که اینطور اخر و عاقبت تعیین نکنی . ما یه خانم تذکری داشتیم که اخرش رفت زن دوم مردی متاهل شد و زن اول ابروش رو در محل برد چون مرد تمام دارایی زن اول رو بالا کشیده بود. جالبه بچه های این زن تذکری هم عینا مصداق عیاشی و کج دینی در امدند. پس برادر من اینطور نیست که خودنمایی و عجب عاقبت خوب داشته باشه. یادت نره ائمه ما علیهم السلام با ضرب و شتم نیامدند. طالبان و داعش این رویه رو دارن. باید محبت کرد و از الان کار فرهنگی کنیم تا بچه های دبستانس امروز به رغبت حجاب رو انتخاب کنند.
  • خاوبه IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    بعد شعارشان ازادیه
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      ازادی یعنی نذاری یکی ازت عکس بگیره یا تو زندگی خصوصیت دخالت کنه دیگه
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      زندگی خصوصی توی محل زندگی خصوصی معنی پیدا میکنه، نه در یک مکان عمومی. توی مکان های عمومی، زندگی خصوصی چه معنی میتونه داشته باشه؟؟
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      83 45
      طرف نوشته آزادی یعنی نگذار توزندگی خصوصیت دخالت کنن،،جالبه اینها تمام راه ها وجاهایی که میرن میشه زندگی خصوصی،،،آخه تواتوبوس رقصیدن زندگی خصوصیه،،توماظین لخت شدن وهمه دیدن شد زندگی خصوصی؟واقعاحالتون خوبه؟اونوقت به کسانی که میرن تومساجدوحسینیه دعا میخونن میگن مزاحم مردم نشید بگذارید آرام باشن وشعارشونم آزادی سلیقه هست ولی به چادریها حمله میکنن،،،خاک برسر اون داعشی صفتهایی که فقط نظاره گر بودن چه برسر فرهنگ و غیرت ایرانی آوردن که عین اروپاییها به خانمشونم جلو چشمشون متلک بگن میگه آزادی بیان
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    زنان و دختران بی حجاب فکر میکنند اگر جیغ بکشند و برقصند .و آرایش انچنانی کنند. محبوب میشوند. در حالی برای زنان و دختران هیچ زیبایی بالا تر از عفت و پاکدامنی نیست
    • کوروش IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      72 80
      زندگی خصوصی تو چهاردیواریه نه تو اتوبوس وکوچه وخیابون حال اگه برعکس بود وبی حجابی قانون بود، شما ها که دم از آزادی می‌زنید میگفتید کس حق نداره با حجاب بیاد بیرون
  • مجید محمودی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    درود بر شرف شما فاطمی طباران نظام باید جلوی این ... بایستید
    • مهدی IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      درود بر این دو شیر زن فاطمی تبار ... داستان کتک خوردن زن برای دفاع از حق و کبود شدن بدن رو ۱۴۰۰ ساله که در روضه ها برامون خوندن و براش اشک ریختیم ... منطق بعضی ها فقط فحاشی و قلدری و قانون جنگل هست ضمن تقدیر از این دو شیر زن سر زمینم ، خواهشمندم که این پرونده رو تا آخر ادامه بدن چرا که این دو زن نماینده همه طرفداران حجاب و قانون هستن الان
  • دختران حاج قاسم IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    هتاکی وبی حرمتی از زمان پیامبر اسلام بوده این زنان و دختران ... از نسل همان ابوسفیان ها و ابولهب ها و....هستند پیروزی از ان جبهه حق است
  • زهرا IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    شما را به دین به آیین قانون حجاب را اجرا کنید وبا بی حجابی برخورد شود
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      شمارا به دین پایین قسم میدم کار به کار کسی نداشته باشید هر کس تو قبر خودش می‌خوابه وخدا می‌دونه شاید آن بی حجابها خیلی برای جامعه مفید تر از با حجابها باشند بفکر نان مردم باشید
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    هدف اینها ازشعار زن زندگی آزادی ازهمون اول مشخص بود ودرنهایت زن ولنگاری هرج ومرج بود
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    حمایت نکردند چون درک و فهم از حیا وعفت زنان را ندارن
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      ساکت شووووو
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    خب شما که دیدی کسی ازت حمایت نمیکنه چرا درگیری درست کردی ؟ شما وظیفت یه نصیحت بود که اولش کردی دیگه ادامه دادنش دلیلی نداشت
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      ... حتی به قواعد امربه معروف در شریعت ... هم پایبند نیستن ...
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    زیاد لازم نیست فکرتون رو درگیر کنید فقط ریشه یابی کنید تا همه چیز روشن شود
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      76 32
      کاری نکرده اندتاریشه یابی کنند
  • س.ر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    حضرت علی( ع) می فرمایند: هر چیزی محتاج عقل است و عقل محتاج ادب اونها از عقل محروم بودند
  • بهروز IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    بایدبابدحجابهای هتاک برخوردشودوگرنه تعدادشون بیشتر میشودحضورپلیس گشت ارشاددرکل جامعه اعم ازخیابانها وصدا وسیما ووزارت ارشاد ودانشگاهها وجشنوارهها وسایرادارات دولتی ضروریست اما اول پلیس تذکربدهد ودرصورت عدم توجه ،فردبرای توجیه به مقرپلیس دلالت گرددقضیه مهسا امینی یک تراژدی بود عده ای اغلب به تحریک خارجی ها و تعدادی ازسلبریتی های سینمایی وتلویزیونی وورزشی لاکچری وبی قید وبندکه دربزرگ وبادکردنشان خودحکومت هم بی تقصیرنبوداغتشاش وآشوب راه انداختندتابافشاربه نظام بی حجابی را آزادکنند حرفی هم ازگرانی ومعیشت سخت ومسایل اقتصادی نبودبیشترلیدرهاشون هم که دستگیریا مجازات شدندویادرانتظار مجازات هستندبه فکرتورم وگرانی و اشتغال وخصوصاجلوگیری ازکاهش بیشتر ارزش پول ملی باشیداینهاست که ممکنه یکروز واقعا مشکل سازشود
    • یوسف IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      24 45
      این بی حجابها همیشه نشون دادن فقط با یه روش تاثیر میگیرن اگر یک دهم کارهایی که دهه شصت میکردن الان بکنن اینا تا اخر عمر به سراط مستقیم هدایت میشن
  • امیر IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    78 99
    درودبرهموطنان گرامی.....((جارزدنه گناهه دیگران جرمش از ارتکابه گناه بیشتره نزده خدا)) اگه کسی بلد نیست وضوبگیره خب اگه هنرمندیم در سکوت وبا روش امام حسین و امام حسن خب نشونش بدیم داره اشتباه وضومیگیره.. یا حق.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    راننده می توانست با پا در میانی مشکل را حل یا کاهش دهد که متاسفانه هیچ کاری نکرده است بهتر است این راننده برای استراحت بیشتر از ناوگان اتوبوسرانی اخراج گردد .
  • فریدون IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    سلام، برهمه هموطنانمان فهیم و گرامی، هرکس یک نظر و یک استنباطی از این موضوع می تواند داشته باشد و نظرها و عقایدهایمان شاید یکی نباشد ولی من برای تمامی عقاید و سلیقه هایی که در غالب انسانیت و انسان بودن باشد احترام ویژه ای قائل هستم ولی ضرب و شتم از هر طرف این ماجرا که باشد را محکوم میکنم و به دور از فضایل انسان بودن می دانم، یک خانم چه با حجاب باشد (چه چادری، چه مانتو پوش، چه نقاب پوش و،،،) وچه بی حجاب باشد(کاملا بی حجاب یا کم حجاب، ویا شل حجاب) برای همه آحاد جامعه قابل احترام و عزیز همه ماها می باشند، خانمها ستون و رکن اصلی جامعه ما ایرانیان را تشکیل می دهند، و همه آنها در سر بلندی و موفقیت‌های راهبردی جامعه نقش اساسی دارند و چه مرد و پسر و چه زن و دختر باشیم همگیمان در دامن امن و مطمئن یک بانوی ایرانی پرورش یافته ایم و این یک موضوع غیر قابل انکار است اگر پادشاه و یا نفر اول نظامی یا سیاسی یک مملکت هم که باشیم باز هم محتاج دعای مادرمان هستیم... در مورد این مطلب اینگونه ذکر میکنم جای هیچ شک و شبهه ای نیست که ضاربین کار بسیار اشتباهی انجام داده اند و باید از این بانوان به خاطر این کار
  • نجمه RU ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    خواهشاً پی گیر باشید.مخصوصا راننده اتوبوس
    • مینا IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      بله نجمه خانم حتما پیگیر باشید و راننده رو حتما از نون خوردن بندازید براتون ثواب داره.....‌‌‌‌‌......
    • بهنام IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      16 45
      راننده توبیخ میشه نونش بریده نمیشه ولی بد نیست بفهمه صرفا برای اینکه نونش قطع نشه تن به هر کاری نده رزاق خداست همون خدا هم خواسته زن پوشش داشته باشه نه چادر پوشش مناسب تا در جامعه بهش نگاه جنسیتی توسط بیمار دلان نشه
  • فریدون IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    ادامه مطلب قبلی. ضاربان برای این کارشان از این بانوان محترم معذرت خواهی شدید به انجام برسانند، و ازطرفی برای اینگونه امر به معروف کردن‌ها باید شخص عامر هر چیزی و هر عکس العمل شخص مقابل را در نطر بگیرد و با حالتی که موجبات اینگونه مسائل را به وجود نیاورد وارد شوند و اگر در خود قدرت این محاوره و قانع کردن و با خود هم عقیده کردن‌ها را ندارند سکوت کند و اگر کسی به حجاب ایشان اعتراض کرد با یک تذکر جدی که من اینگونه خود را راحت حس میکنم جواب دهد، امر به معروف یعنی قانع شدن و یا قانع کردن نه دیکته کردن عقاید خود به دیگران، امر به معروف یعنی مهربانی کردن، یعنی دلسوزی کردن یعنی به گونه ای خواستن یک موضوع که شخص دیگری نداند که این افراد در چه موردی صحبت می کنند و از مقامات قضایی عاجزانه تمنا می شود که در رسانه ملی نسبت به فیلم برداری یا صدا برداری که خود یک جرم فاحشی می باشد مردم را آگاه سازی نمایند، چرا چه در جایی که دوربین مدار بسته جهت امنیت و غیره در حال کار می باشد نیز باید اعلام شود و فردی که وارد آن فضا و یا مکان می شود اطلاع داشته باشد که این مکان مجهز به دوربین مدار بسته است.
    • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      24 9
      طرفدار حجاب هستم ،مانتو وشال میپوشم،وبسیار پایبنده پوشش. ولی این اتفاق ربطی به اون راننده نداره شما خواهر عزیز خودتون فرمودین که راننده توقف کرده ...ودر مطلب بالا راننده گفته از ترس قندخونش افتاده آیا دلیل توفقش ضعف جسمی نبوده؟؟ همون دخترا هم مطمئن باشید مادراشون پایبنده اخلاق اسلامی هستن وچه بسا محجبه بنابراین برخورد تند وجنجالی درست نیست فقط دشمن شاد کردن است، انشاالله جوانان عزیزمان جزوه گمراهان ودر تله ال سعود گرفتار نگردند
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      11 5
      تموم شد ؟
  • محمدرضا IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    روایتی وجود دارد که میگوید: اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید، اشرار شما بر شما مسلط می شوند. پس امر به معروف و نهی از منکر واجب و لازم است. کسانی که اینکار را نمی کنند هنوز اهمیت و حکم آن را نمی دانند و نمی خواهند خودشان را به درد سر بیندازند. و الا اگر سه نفر از مسافران به آن دخترهای بی حجاب تذکر میدادندو راننده هم می گفت ورود بی حجاب به اتوبوس و رقص و ... در اتوبوس ممنوع است، همه چیز حل بود و همه از رعایت حدود شرعی و اسلامی خوشحال بودند. و خدا هم راضی .
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    کسانی که از ... ولنگاری حمایت میکنند چه زن و مرد و چه دختر و پسر در این دودش به چشم خودشان میرود مخصوصاً بانوان .چون در این میان کسی که ضرر میکنه خانم جماعت می‌باشد. آقایان هم اگر غیرت داشته باشند به همچین زنان و دختران نگاه نمی کنند ... به نظر من خانمها خودشان باید درک کنند که آیا قبول میکنند شوهرشان اینگونه باشند.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      73 18
      چطوره مسئولین هم امر به معروف کنید به نظرت رو مسئولین هم جواب میده که مشکل مردم رو حل کنن؟
    • عباس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      37 5
      هموطن گرامی آیا امر به معروف و نهی از منکر فقط در مورد حجاب صدق میکنه یا مصادیق بزرگتر و مهم تری هم داره!؟ آیا کسانی که دم از این امور میزنند جرات صحبت و اعتراض برای مفاسد و رانتهای اقتصادی و سیاسی رو هم دارند!؟ گمان نمیکنم. به قول حضرت مولانا : ماهی از سَر گَنده گردد نی ز دُم.!
  • محمدرضاعباسی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    اینطور اگر باشد و اثبات شود خب آن دخترها مجرم هستند. در واقع این مسئولیت پلیس و دستگاه قضایی است که بامجرمین برخورد کند ...
  • ناشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    این جماعت ...باید به شدت باهاشون برخورد بشه که بفهمن فحاشی و ضرب و شتم مجازاتش چیه اینا که نمیدونن ابرو اصلا چیه ...
  • ناشناس ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    والا امر به معروف هم شرایطی داره ... چرا خودتون رو به دردسر انداختید؟ لطف کنید این شرایط رو بخونید. کارتون اشتباه بوده و خیلی زشت. اگه قرار باشه اینطوری امر به معروف کنیم کدوم نصاری میاد مسلمون میشه؟
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      31 77
      شرایط داره؟؟ خخخخ ....
  • ایرانی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    این راهم باید بدانند هرکس در خانه و چهاردیواری خانه اش آزاد است هر گونه دلش خواست رفتار کند اما در جامعه که تشکیل شده ازمردم باید طبق قانون آن جامعه پوشش داشته باشد وسلیقه و نظر خودرابرای درون خانه اش قرار بدهد.
  • محمود شفیعی مشهد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    باید با بی حجابی برخورد شود. من به عنوان یک راننده حمل نقل عمومی از سوار کردن خانمهای بی حجاب معذورم. ...
  • کیوان IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    امربه معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده درود خدا بر امران به معروف و نهی از منکر
  • ناشناس IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    هرکه می خواد سرش لخت کنه ... ... بره پیش مسی جون علی نژادش،جای ... توی همان جنگل اروپا و آمریکاست نه تو کشور مسلمان
    • DE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      66 13
      الحمدلله که دکتر مریم میرزاخانی و بسیاری از متخصصین و مغزهای کشورمان به آمریکا و اروپا رفتند البته به دانشگاه های تراز اول جهان و جایگاه های عالی رسیدند نه اینکه برن پیش وطن فروشانی مثل علی نژاد. شاید حجاب مورد نظر شما را نداشتند اما محترم و متشخص لباس می پوشیدتد. مشکل ما طرز فکر بسته و بدون انعطاف برخی به اصطلاح دوستداران نظام است.
    • امین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      77 34
      شما هم برو جایی که همه حجاب دارن زندگی کن مثل همون لبنان سوریه عراق.چرا چیزی که به کسی ربطی نداره دوست داره عقایدش رو به دیگران تحمیل کنه.بله به هرکسی در مورد پوشش چه مرد چه زن تدکر بدی ناراحت میشه هر جای دنیا باشه
  • بهروز IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    58 19
    حجاب جای خودش .مگه کسی به شما توهین میکنه.که شما توهین میکنید به کسی که شال از سرش افتاده .عکس میگری میخوای تذکر بدی به گرونی یه شبه ماشین بده
  • ناشناس IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    18 55
    خداروشکرتوشهری زندگی میکنیم که هیچوقت شاهدچنین اتفاقاتی نیستیم همه خانومها محجبه هستن.زن بی محجبه ای که از جاهای دیگه میان شهرمون مث گاو پیشونی سفیدن خودشون خجالت میکشن وحجابشونو درست میکنن.من توهین به کسی نمیکنم
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      8 30
      کاش همه شهر ها اینطور بودند .
    • یوسف IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      8 29
      چقدرم این بی حجابا مسافرت میرن اینقدر مرفه و بی کارن بابا دولت یکم دارایی اینارو بگیر بین بدبخت بیچاره ها تقسیم کن
  • لیونل IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    65 24
    میخواستید اعتراضی نکنید که آنها هم به شما نپرند برو زندگیتو بکن به این کارها هم دخالتی نکن تو قرآن هم اومده موسی به دین خودش ،عیسی هم به دین خودش ، تورو هم تو یک متر جا میذارن اون هارو تو یک متر جا میذارند برو به فکر آخرت خودت باش!
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    54 15
    متاسفانه عده ای درکشوربه بهانه حجاب به مردم گیرمیدن وعده ای بابی حجابی سعی در تقابل دارن این باعث دوقطبی وخطرناک شدن شرایط است...پس هم مذهبی هاوهم غیره این بساط روجمع وبه فتنه دشمن بنزین نریزند
    • . IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      9 21
      اینم آیه ای که در موردش میگی سوره مبارکه آل عمران آیه 104. ولتکن منکم امة یدعون الی الخیر ویامرون بالمعروف وینهون عن المنکر واولئک هم المفلحون باید از میان شما، جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند! و آنها همان رستگارانند. فقط به جهت اختصار نام موسی و عیسی نیامده بود
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    66 16
    شما خیلی اشتباه کردی که قضیرو کش دادی و عکس گرفتی
  • منتقد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    31 17
    من راننده خط شهری بودم که چنین اتفاقی واسه چند دختر افتاد و چند پسر در مسیر حرکت جلو ماشین بنده را گرفتند و قصد بی حرمتی به مسافران را داشتند و باعث توقف ماشینم شدند که هر سه نفر را کتک کاری کردم و در دادگاه هم شکایت کردم ، جالب این بود که هر سه را محکوم کردم و رضایت هم ندادم
  • مسعود IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    17 50
    بله دیگه روبهشون بدی بی حیایی وبی عفتی را رواج میدهند،متاسفم برای اون راننده ومسافرهای بی تفاوت،مسئولین بسم الله
  • قهرمان IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    14 53
    این دختران بی حجاب در خانواده مجازی تربیت شده اند و بویی از احترام و اعتقاد و بزرگتر و حریم‌های شخصی و . . . نبرده اند دنیای مجازی برای منافع خود این قشر معدود رو وحشی تربیت کرده و همین عامل باعث شده تا مردم عادی که از کار روزانه فارق شده اند بی تفاوت بمانند چون فهمیدند که این دختران چیزی برای از دست دادن ندارند من خودم با همچنین صحنه هایی روبرو شدم ولی از هیچ کس صدایی بلند نشد چون حمله به حجاب و چادر جزو آموزش‌هاي این افراد است ولی با برخورد شدید بنده با دختران بی حجاب بقیه مسافران منفعل شده و در نهایت بی حجابها مجبور به ترک اتو بوس شدند
  • سید مهدی DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    58 19
    شما مادر و دختر نباید به حجاب اون دختر خانوما گیر می‌دادید .آخه به شما چه مربوطه .خداوند به پیامبر امر نکرد که مردم را اجبار به حجاب من .مگه تو و دخترت بالا تر از پیامبری .
  • ناشناس IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    66 12
    خود من حجاب قبول دارم رعایت میکنم ولی به شما چه ربطی داره به حجاب بقیه گیر میدین نمیفهمید این طوری مورد نفرت مردم میشید
  • نانا🇮🇱🏳️‍🌈🏳️‍🌈 US ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    65 38
    حجاب اختیاری باید باشه،،هر کی ناراحته از بی حجابی میتونه جمع کنه از ایران بره
  • علی قلندری IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    53 5
    اون مادرعزیز که حتما سن وسالی هم دارن این را باوردارن اگر تذکری بابت هر چیزی بخصوص حجاب باید جوری گفته شود که دلنشین باشد نه عکس آن تورابخدا بامردم جوری رفتارکنید که ازدین زده نشوند
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    58 7
    اختلاسگران‌ودزدان‌وفرزندان‌آمریکا‌رفته‌را‌امربمعروف‌کنید‌چقدکوته‌فکرید
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    58 13
    شماهامردموفقط غمگین وافسرده میخواهین بقیه مردمم عین شماهاباشن نمیشه باهاتون برخوردمیشه دخالت توکارکسی نکنین تابهتون توهین نشه ولجبازی نکنن تقصیرخودتونه
  • مهدی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    60 9
    بدون هیچ قضاوتی این خانم محجبه داره از قول همه مردم میگه که حجاب به شکل مورد نظر ایشون برا همه مردم مهمه که حرف نادرست و تحمیل عقیده به دیگرانه اگه با بقیه هم با این لحن صحبت کرده که درگیری طبیعیه
  • یارمحمدی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    مگه این خانم عضوستادامربه معروف بودن که دخالت کردن؟ حجاب یابی حجابی دیگران به من ربطی ندارد. فقط به ستاد بط دارد
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    55 57
    عزیزم ایکاش شما اعتراض نمیکردید آیا کسی بشما میگه چرا چادرسرکردی؟؟؟ عیسی بدین خود موسی بدین خود
  • US ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    57 11
    این همه مشول توی مملکت هست.گرانی ، بیکاری ، کمبود گاز، برق ، می‌کن گران ، آلودگی هوا، تحصیل گران و حمل و نقل و هزا درد و مرض دیگه ، شما زورتان به خانم ها و حجاب آنها رسیده .
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    54 13
    من خودم حجاب دارم ولی هرگز به خودم اجازه نمیدم توکار کسی دخالت کنم مادر شما بسیار اشتباه کرد به چندتا نوجوون تذکر داد شما هم اشتباه کردی بدون اجازه از ناموس مردم عکس گرفتی
  • ناهید IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    56 14
    پس خودتان اول شروع کردین چه توقعی هم دارین
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    57 14
    سرتون رو از زندگی مردم دیگر بیرون بیارید
  • محمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    46 13
    یه سوال خدایی نویسنده‌ی این داستان خیالی چقدر وقت گذاشت تا اینو بنویسه؟
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    56 5
    یعنی نمیدونین چرا حمایت نکردن؟؟؟برای اینکه...‌‌‌‌‌‌....
  • ایرانی US ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    52 8
    متاسفم ازاینهمه قضاوت به زور میخاهید مردم رو به بهشت ببرین در ضمن اگر برای اختلاس ودزدیها هم مثل حجاب پیگیر بودین الان وضعیت اینچنین نبود
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    17 37
    گستاخی تا چه حد؟ باید متنبه بشوند
  • سارای IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    29 8
    شما بهشون تذکر دادین وظیفه مسلمون نشون دادی که یکیشون گوش کرد رعایت کرد حالا اونای دیگه گوش نکردن خودشون میدونن. چون با بحث کردن درست نمیشه و بی حرمتی و بددهنی به هر جفتتون میشه
  • ناشناس IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    46 16
    حمایت نکردن چون تو جامعه الان آخرتشون بدست امثال شماهاست و شماها هستید که برای اونا تصمیم می‌گیرید به خاطر همین بعضی از جوانان و مردم ما از دین خسته شدن
  • سارای IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    32 13
    من خودم دیدم بعضی از خانمهای بسیج خیلی قشنگ تذکر دادن یا آموزش دادن من خودم که دیدم کلی کیف کردم خیلیا هم گوش کردن احترام گذاشتن بعضیا هم گوش نکردن رفتن
  • عباس IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    40 22
    مگه شما دوربین نامحسوس هستید؟؟
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
    68 29
    اعمال زور نتیجه ی عکس میده. هیچ دین یا عقیده ای با زور و ضرب و تهدید به مجازات پایدار نمی مونه. تاریخ بهترین معلم انسانهاست البته اگر انسانها از آن درس بگیرند
  • علی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    23 6
    من کاری به خوب یا بد بودن کار دخترها ندارم من حرفم با این خانم ودخترشون هست شما چه کاره بودید که برخورد کنید همین دخالتهای بیجا مملکت و به آشوب کشانده
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 19
    احسنت به شما و مادرتون ما هم از شما حمایت میکنیم
  • بهرام IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 6
    خواهر گرامی که این مقاله را نوشتی من در نوبه خودم کار دختران بی حجاب را نمی‌پسندم ولی این راهم شما بدانید که کمی زیاده روی کرده آید چراکه ما باید در اینگونه اعمال نگاه به روش و سیره نبوی و پیامبر بکنیم وببینیم ایشان وقتی که مردم نجاست به روی ایشان می انداختند چهار وخاشاک جلوی راهش می‌گذاشتند توهین میکردند چه میکرد او بااحترام ومنش بزرگوارانه بالن‌ها برخورد می‌کرد وبا اعمالشان تمامی گمراهان ولدیان دیگر را به اسلام دعوت می‌کرد ولی متاسفانه هم شما وهم دولت ازخدابیخبر حاکم برما فقط زبان زور میداند فکر میکند بازور و توپ و تفنگ و اعدام میتواند هرجور که بخواهد اعمال کند درحالیکه زمان شاه هم اینکار عملی نشد و انقلاب شد...
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    12 19
    الان دخترای بی حجاب اونقدر پررو و بی حیا هستند که کسی برای آبروی خودشم شده حرفی بهشون نمیزنه حتی پدرو مادرای اینا از دستشون عاصی شدن چه برسه به بقیه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    13 17
    راننده بیچاره اگه دخالت می‌کرد همه چیز سرش خراب میشد آدم عاقل با این دخترای بی حیا کاری نباید داشته باشه چوبشو خودشون میخورن
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 13
    جوان هستن ونادان باید با جوانان خیلی محترمانه برخورد بشه باید این مسائل ازریشه وبن درست بشه باید باخانواده هاشون صحبت بشه
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 28
    راننده اتوبوس باید از کار بر کنار بشه وبه دادگاه معرفی بشه
  • مصطفی ایرانی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    2 30
    مقسرراننده است بایدتتبیح بشه ودردادگاه جواب بده
  • دختران حاج قاسم IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    6 28
    باید برخورد شدید بابی حجابها شود من خودم خانم هستم بخدا زیبایی وعفت زن در حاجبش هست اگر حالا موهات بیرون باشه یا لخت بگردی میخوای چی رو ثابت بخدا فقط نا امنی بی بند وباری رو در جامعه گسترش میدین بیشتر پرونده های طلاق فقط ریشه در بی اعتمادی بین زن و مردمیباشد وقتی خانم آزادی خواه که فقط بی حجابی رو آزادی میدانی وقتی که شماره ی یه خانم دیگه رو تو گوشی همسرت دیدی نرو شکایت نکن وهمچنین آقایانی که طرفدار آزادی از نوع بی حجابین وقتی از خانمت بی اعتمادی دیدی گله نکن که مجبور باشی فرزند طلاق تحویل جامعه بدین حجاب پاکدامنی باعث پیشرفت درتمام مراحل زندگی هست به فکر آینده فرزندانمون باشیم که در جامعه ای سالم زندگی کنن آقایان لطف غیرت داشته باشید که همه این بلایا متاسفانه بی غیرتی بعضی از مردهاست بی احترامی نباشه به آقایون منظورم اونهایی هستن که معنی ازادی رو درست داخل خونه بیان نمیکنن
  • اسماعیل IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    18 7
    با سلام و عرض ادب و احترام. هیچ کاری با عقیده و باورهای هر دو طرف ندارم ولی متأسفانه داستان از این جا به بعد مایه تاسف و ناراحتی هست که این خانوم خودشو معلم معرفی میکنه. خانم معلم اولاً شما که راه و روش مرسوم و خیلی معمولی امر به معروف و نهی از منکر را یاد ندارید خیلی اشتباه میکنید خودتون رو درگیر موضوعی میکنید که از آخرو عاقبت کار بی اطلاع هستین. شده یکبار هم در اتوبوس و غیره به کسی که به مردم رحم نمیکنه از هر لحاظ تذکر بدین. قرار نیست امیال شخصی و باور و اعتقاد خودتون رو به خورد دیگران بدین. کافی بود واقعا مثل یک معلم واقعی البته اگه نیت فقط امربه معروف بود اون چندتا دختر را مثل دختر خودتون راهنمایی کنید نه اینکه موجب تشنج و تحریک احساسات آنها بشوید. به پیر به پیغمبر هر کسي رو با هر باور و اعتقاد توی قبر خودش میزارن. کاسه داغتر از آش شدن فکر نميکنم راه بهتری باشه. شما که ادعای معلم بودن دارید که واقعاً مایه تاسف هست، در نظر داشتن سن و سال و زمان و مکان در مواجهه با موضوعی به این مهمی خيلي اهمیت دارد که شما فاقد درک این بودین. خدایا به من وهمه از شر شیطان و کج فهمان اصول دین رحم کن.
  • محمد IR ۰۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    24 6
    اگه مهران رجبی آنجا بود جدا می کرد
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    12 22
    به به به داااارالمومنین یزد (هر شهری فکرش را میکردم این اتفاق افتاد الا شهر یزد🤔🤔🤔 غرب چه تهاجم فرهنگیش را خوب انجام داده همه جا سرباز داره
  • م غ IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 26
    متاسفم‌برا اون‌کسانی ک سکوت کردن و بزدلی ب خرج دادند اولا هنجار شکنی در هر قسمتی از قانون حالا حجاب یا هر ضد قانونی ک از طرف کسی اعمال بشه باید برای همه قابل تحمل نباشه حالا همینها فردا هر قانون دیگه رو ممکنه زیر پا بگذارند ک‌اسیبش ب همان‌سکوت کنندگان و همان راننده هم‌خواهد رسید قانون حجاب هم مثل قوانین دیگه جزئ قوانین اجرایی کشورمان هست و باید همه مجری باشیم و باز متاسفم برا اونایی ک سکوت کردند.629
  • حسن‌ رضائی IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    6 23
    احسنت بر شما ماهم مثل یک برادر مثل یک کوه پشت شما هستیم
  • احمد کرمان پور IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 31
    خدا لعنت کنه اونایی رو که هیچ اقدامی نکردند باید با اون دخترای رقاص برخورد میکردن ونمیزاشتن بی حرمتی به اون مادر و دختر محجبه میشد .وباید یکی ازاون بی حجاباِ رو نگه میداشتند و تحویل پلیس میدادن .
  • فرهاد IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    22 7
    اگر مطالبه مردم بود از شما پشتیبانی میگردند
  • ستاره IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    23 9
    اگه یاد بگیرین حریم خصوصی دیگران احترام بزارین به طرز حرف زدن لباس پوشیدن همه چی دیگران سرک نکشید بی احترامی بهتون نمیشه منم چادری هستم ولی دلیلی نداره بخوام نظر بدم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    25 5
    من خودم باحجاب..شما یک کتاب نوشتین .دلیل نداره رسانه ای کنین ..امام میگذره شماها نمیگذرین .خوبیت نداره با آبروی دختران بازی کنین .حالا خندیدن .میتونستین چیزی نگنین
  • مدافع حریم ولایت IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    11 18
    در جامعه ای که: قانون های من درآوردی کشورهای دیگه هیچ اشکالی نداره ولی همون قانون ها اگه توی ایران باشه میشه مخالف آزادی. بی حرمتی و بی احترامی به عفاف و حجاب ارزش شده. ضرب و شتم به بانوی با حجاب اشکالی نداره و خوب است ولی تذکر به حتاکان و بی آبرو ها اشکال دارد. غیرت مرد زیر سوال رفته و بی تفاوتی ارزش شده. با چه معیاری با چه میزانی خود را بر حق میدانید و اینجور بی حرمتی دیگران را حق خود میدانید. یا امام زمان عج خودت فریادرس ما باش.
  • نرگس IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    5 23
    امر به معروف و نهی از منکر قطعا کار درستی بوده ...وهمینطور که آقا فرمودند هر هرکسی که چادر داره انقلابی نیست و هر کسی هم که بی چاره ضد انقلاب نیست...اینها به باطن انسان که همون عقاید هست برمیگرده ...در این چند وقت شاهده این بودیم که متأسفانه با شیوه نامناسبی نسبت به خانم های بدحجاب ،حجاب رو می آموختند.‌‌‌.. بله به نظر منم خالی از لطف نیست که مسئولین به موضوعات معیشتی مردم هم توجه کنند و حرف آقا که توام با تلاش خودشون هم هست اما زمانی که کسی از مسوولان یاری نمیکنه متأسفانه وضع اقتصادی نامناسب شده...همه اهلبیت کسی رو تحمیل نمیکردن در دین حتی در قرآن هم اومده تحمیل کردن کار درستی نیست باید تبیین انجام بشه چیزی که آقا در این چند ساله خیلی بهش پرداختند...واینکه ظاهر بخشی از هرچیز است باطن مهمتره...کار این دختران نوجوان که هم سن خود منم هستن خیلی نامناسب بوده😔😔😔
  • Sajad_as IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    24 5
    همون تذکر اول کافی بود، و نیازی به این کارها نبود...
  • . IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 26
    امر به معروف یکی از واجبات دین به حساب میاد زمانی که زندگی برادر و خواهر مسلمانت در خطره باید امر به معروف و نهی از منکر کنی و وقتی طرف تو جامعه اس یعنی اعمال اون خصوصی نیست چون مردم جامع هم در اون محیط حضور دارن پس نمیتونه ادم هر طور میخواد تو جامعه حضور پیدا کنه البته هم حجاب ظاهر واجبه هم حجاب درون
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 31
    اجرتون با حضرت زهرا(س)
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    26 6
    انگشت مکن رنجه به در کوفتن کس تا کس نکند رنجه به در کوفتنت مشت
  • ایرانی IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    12 6
    از ماست که بر ماست..
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    9 25
    حجاب یک واجب شرعی و قانون کشور است و باید رعایت شود و در صورت عدم رعایت باید برخورد شود. احسنت به شما و مادرتان که از خیلی از مرد نما ها و انسان نماها، با غیرت تر و با جرأت ترید.اجرکم عند ا....
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    7 28
    همه با هم نه به برهنگی