وزیر امور خارجه در دیدار با دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان، سوریه، فلسطین و یمن گفت‌وگو کرد و سید حسن نصرالله را در جریان آخرین وضعیت مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها قرار داد.

امیرعبداللهیان و سید حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به لبنان، با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که دیروز (جمعه) ۲۳ دی ماه انجام شد، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان آخرین تحولات مرتبط با روند سیاسی لبنان و موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور قرار گرفت.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تلاش همه طرف‌های لبنانی به منظور تکمیل روند سیاسی در این کشور تأکید کرد و تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور مبتنی بر توافق سیاسی همه طرف‌های لبنانی به دور از هرگونه مداخله و فشار خارجی را به نفع مردم لبنان و نیز منطقه برشمرد.

ابعاد مختلف موضوع فلسطین، وضعیت گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو و تبادل نظر در این دیدار بود. در تبادل نظر به عمل آمده، از استحکام و قوت حداکثری مقاومت در فلسطین و نیز انسجام و هماهنگی محور مقاومت در منطقه در مقابله با هرگونه شرارت احتمالی و تهدیدات ناشی از تحولات جدید سیاسی و امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اطمینان حاصل شد.

تحولات سوریه و آخرین وضعیت روند مبارزه با تروریسم در برخی مناطق آلوده در این کشور، از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر طرفین بود. ابعاد مختلف روند سیاسی این کشور و نیز مسائل منطقه‌ای مرتبط با موضوع سوریه نیز مورد مشورت قرار گفت.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جریان تحولات اخیر ایران قرار گرفت. وزیر امور خارجه کشورمان دبیرکل حزب‌الله لبنان را در جریان روند شکل گیری اغتشاشات اخیر و نقش برخی طرف‌های مشخص خارجی در دامن زدن و تحریک این اغتشاشات و شکست قطعی آن قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دبیرکل حزب‌الله لبنان را از آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران مطلع کرد.

روند گفت‌وگوی ایران و عربستان و نیز تحولات یمن از دیگر موضوعات مهم مورد مشورت و تبادل نظر در این دیدار بود.

کد خبر 734868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • عجیب IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    0 0
    من فکر میکردم عبدلهیان فقط وزیر امور خارجه است نگو وزیر امور داخله هم هست، در مورد داخل هم نظر میده !!!
  • احمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    1 0
    قرار داد اسراییل و لبنان بدای میدان گازی به کجا رسید؟