صندلی ساپینتو در استقلال کاملا لرزان است؛ او امروز با بردن تراکتور می‌تواند هم انتقام هفته گذشته را بگیرد و هم به بقای خودش کمک کند.

استقلال

به گزارش همشهری‌آنلاین، مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در فصل ۰۲-۱۴۰۱ امروز به پایان می‌رسد و در ۲ بازی باقیمانده این مرحله ۴ تیم لیگ برتری باید به مصاف یکدیگر بروند که در حساس‌ترین دیدار تیم استقلال از ساعت ۱۵ در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور است. 

دومین حذف زودهنگام تبریز؟

و اما دومین بازی امروز که مهم‌ترین بازی این مرحله هم هست، جدال ۲ تیم استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی تهران خواهد بود. از همان زمانی که قرعه‌کشی این مرحله انجام شد مشخص بود مصاف ۲ تیم قدرتمند و مدعی لیگ برتر، مهم‌ترین دوئل مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی خواهد بود. تراکتور البته نسبت به سال‌هایی که مدعی قهرمانی لیگ بود تا حدودی افت کرده اما با وجود این باز هم لقمه گلوگیری برای سرخابی‌های تهران است و در لیگ جاری هر دو تیم پرسپولیس و استقلال را شکست داده است. تبریزی‌ها همین هفته قبل استقلال را در جریان لیگ شکست دادند و حالا امیدوار به تکرار دوباره این پیروزی هستند. اگر این اتفاق رخ ندهد، تراکتور درست مثل فصل قبل در همین مراحل ابتدایی از جام‌حذفی کنار خواهد رفت. سال گذشته تراکتور در همین مرحله یک‌شانزدهم به مس رفسنجان خورد و بعد از یک مساوی بدون گل در ۱۲۰ دقیقه بالاخره در ضربات پنالتی مغلوب و حذف شد. پرشورهای تبریزی اصلا دوست ندارند تیمشان برای دومین بار متوالی از حضور در جمع ۱۶ تیم مرحله یک‌هشتم باز بماند. ۲ سال قبل این تیم در مرحله یک‌هشتم با شکست مقابل آلومینیوم اراک حذف شد و ۳ سال قبل با بردن استقلال در فینال به قهرمانی رسید.

سریال مصدومیت‌ در تیم ساپینتو

اما استقلال تهران در شرایطی سخت و شکننده به بازی حذفی با تراکتور رسیده و شرایط اردوی این تیم باعث شده این بازی به بازی مرگ و زندگی برای آبی‌ها تبدیل شود. شاگردان ساپینتو بعد از اینکه یک نیم‌فصل کامل سایه‌به‌سایه پرسپولیس حرکت کردند در ۲ هفته پایانی با از دست دادن ۵ امتیاز دچار وضعیتی بحرانی شدند. شکست ۲ بر صفر مقابل تراکتور شایعه تغییر سرمربی در استقلال را به شکل جدی مطرح کرد و حالا به‌نظر می‌رسد بازی حذفی با تراکتور آخرین فرصت سرمربی پرتغالی برای بقا روی نیمکت این تیم خواهد بود. ریکاردو ساپینتو اصلا رابطه خوبی با مدیرعامل استقلال ندارد و بعید نیست حتی درصورت ماندن در جام‌حذفی هم رنگ نیم‌فصل دوم لیگ را نبیند. بنابراین شکست احتمالی مقابل تراکتور می‌تواند به‌معنای برکناری حتمی او باشد. سرمربی عصبی‌مزاج آبی‌ها اما می‌تواند با حذف تراکتور هم انتقام شکست مقابل این تیم را به سرعت بگیرد و هم جای پای خودش را در اردوی آبی‌ها دوباره محکم کند. مشکل اصلی ساپینتو در این راه، مصدومیت‌های پرتعداد و غیبت ادامه‌دار برخی از ستاره‌های آبی‌پوش است.

ابوالفضل جلالی، محمدحسین مرادمند و عارف غلامی همچنان در خط دفاعی غایبند و آرش رضاوند نیز کماکان شرایط بازی را ندارد. محمد محبی، مؤثرترین بازیکن این فصل استقلال هم در بازی هفته گذشته مقابل تراکتور مصدوم شد و فقط ۲۵ دقیقه توانست در زمین بماند اما ساپینتو امیدوار است امروز او را حاضر و آماده در زمین داشته باشد. در اردوی تراکتور نیز محمد عباس‌زاده وضعیت مشکوکی دارد و حضورش در بازی امروز بعید به‌نظر می‌رسد. آقای گل حال حاضر لیگ بازی هفته گذشته را به‌خاطر مصدومیت از دست داد و برای بازی حذفی هم وضعیت نامشخصی دارد. داوری بازی امروز بر عهده کوپال ناظمی است و مهدی عالیقدر و حسن انتظاری کمک‌های او هستند.

اما کادر فنی استقلال برای این دیدار احتمالا از نفرات زیر استفاده خواهد کرد:

ریکاردو ساپینتو در این بازی همانند دیدارهای گذشته از وجود سید حسین حسینی در درون دروازه استفاده خواهد کرد و بعید بنظر می‌رسد که علیرضا رضایی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

در قلب خط دفاعی چاره‌ای جز استفاده از سیلوا و سیاوش یزدانی نیست. به این خاطر که عارف غلامی و محمد حسین مرادمند مصدوم هستند. در سمت چپ خط دفاعی شاهد بازی جعفر سلمانی خواهیم بود به این خاطر که ابوالفضل جلالی هم چنان مصدوم است و در سمت راست خط دفاعی هم شاهد بازی آرتور کوین یامگا خواهیم بود.

تک‌هافبک دفاعی استقلال در این مصاف روزبه چشمی خواهد بود و پیش بینی می‌شود به دلیل نیاز استقلال به برد ریکاردوساپینتو در میانه میدان از سعید مهری در کنار مهدی مهدی‌پور بهره ببرد. در کناره‌ها هم محمد محبی و مهدی قایدی به میدان می‌آیند و شاهد بازی امیر ارسلان مطهری هم در نوک خوط حمله خواهیم بود.

محمد محبی در بازی قبلی دو تیم آسیب دید و این هفته به طور جدی با آبی‌ها تمرین نکرد اما با اعلام سرمربی تیم استقلال در کنفرانس خبری باز هم شاهد بازی او در ترکیب خواهیم بود.  

ترکیب احتمالی استقلال:

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، سیاوش یزدانی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، مهدی قایدی، ارسلان مطهری.

کد خبر 734392
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha