سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: تنها چند روز بعد از اینکه مارادونا، مورینیو را بهترین مربی جهان نامید، اینتر در خانه آتالانتا با نتیجه باورنکردنی 3 بر یک مغلوب شد.

وقتی اینتر با 6 امتیاز اختلاف نسبت به یوونتوس، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش وارد تعطیلات زمستانی شد، تصور می‌شد که به راحتی می‌تواند برای چهارمین سال متوالی قهرمان ایتالیا شود ولی تنها دو هفته بعد از شروع دوباره مسابقات نفس یووه و میلان را دوباره پشت سرش احساس می‌کند.

آتالانتا که در رده دهم قرار دارد، شروعی توفانی داشت و در همان نیمه‌اول با زدن 3 گل کار اینتر را تمام کرد. ستاره بازی کریستیانو دونی 35 ساله، مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا بود که در دقیقه 18 گل اول را برای فلوکاری ساخت و در دقایق 28 و 33 زننده گل‌های بعدی تیمش بود.

مورینیو که تیمش با نتیجه باورنکردنی 3 بر صفر به رختکن رفته بود، برای فرار از شکست اوبینا، آدریانو و فیگو را در نیمه‌دوم به زمین فرستاد که تاثیر زیادی نداشت. در این دقایق که اینتر برای کم کردن فاصله حمله می‌کرد، آتالانتا روی ضدحملات حتی می‌توانست گل‌های بعدی را به ثمر برساند. در دقایق پایانی بعد از اینکه آدریانو و اوبینا چند موقعیت خوب را از دست دادند، سرانجام زلاتان توانست گل تسلی‌بخشی برای اینتر به ثمر برساند.

مورینیو بعد از این بازی که تنها دومین شکست فصل اینتر محسوب می‌شود، گفت: «این بدترین نمایش این فصل ما بود و می‌توانید آن را با بازی ما در قبرس در لیگ قهرمانان (تساوی 3 بر 3  مقابل آنورتوسیس) مقایسه کنید. نمی‌توان هیچ‌توجیهی برای عملکرد تیم در نیم ساعت اولیه پیدا کرد. وقتی می‌بازیم ترجیح می‌دهم که از بازی خوب حریف تمجید کنم ولی در نیم‌ساعت اول به قدری بد بودیم که ترجیح می‌دهم بگویم خودمان این بلا را سر خودمان آوردیم.» مورینیو درباره عواقب این شکست برای تیمش اضافه کرد: «زمان آن رسیده که بخشی از رفتارمان درون زمین را تغییر دهیم.

نتیجه طبیعی تیمی که این همه اشتباه داشته، تغییر است.» اینتر هفته گذشته هم مقابل کالیاری به تساوی یک بر یک رسید، ولی مورینیو معتقد است که این شکست با بازی هفته گذشته قابل مقایسه نیست: «این بازی یک فاجعه بود. بازی مقابل کالیاری اولین بازی ما بعد از تعطیلات زمستانی بود که هرگز آسان نیست، ولی ما بعد از دریافت گل واکنش و اراده خوبی نشان دادیم ولی حتی کسی که چیزی از فوتبال نمی‌داند، می‌توانست ببیند که ما عزم کافی برای تصاحب توپ یا پرس نداشتیم.»

مورینیو بدون اینکه از مقصران شکست نام ببرد، گفت که مسئولیت شکست را می‌پذیرد: «اگر تیمی نتواند خواسته‌های مربی را اجرا کند، این تقصیر مربی است که نتوانسته آنها را مجبور به این کار کند. با این وجود در 30 دقیقه نخست، نمی‌توانید توجیهی برای گل‌های مسخره‌ای که خوردیم پیدا کنید. یکی از بازیکنان من (ماکسول) توپ را زیر پای فلوکاری انداخت که پشتش به دروازه بود ولی مدافع ما (کوردوبا) به او اجازه داد بچرخد و شوت بزند. تمام هفته درباره دونی، سبک بازی او در برخی مناطق و قدرت سرزنی او صحبت کرده بودیم ولی او توانست بین دو مدافع ما فضا پیدا کند. مربی نتوانسته به یک مدافع میانی 34 ساله با 15 سال تجربه بفهماند که نباید به مهاجم اجازه بدهد بچرخد و ضربه بزند. تیم من واقعا بد بازی کرد، ولی مربی تیم من هستم و من باید سرزنش شوم.»

جی‌جی دل‌نری، سرمربی آتالانتا هم پس از این پیروزی درخشان گفت که تیمش عالی بوده: «به تازگی سیستمی پیدا کرده‌ایم که برای ویژگی‌های بازیکنان ما مناسب‌تر است. امروز این سیستم کارایی‌اش را نشان داد، چراکه برای شکست یکی از غول‌ها باید عالی باشید. ما کاملا شایسته این پیروزی بودیم.» او درباره فلوکاری، مهاجم تیمش گفت: «او یکی از جوانان مستعد تیم ماست. لیپی هم او را زیرنظر دارد و می‌داند که او شم گلزنی بالایی دارد. امیدوارم فلوکاری ما را به ساحل امن برساند و بعدا می‌تواند در راه زندگی حرفه‌ای‌اش قدم صحیحی بردارد.»

یووه در 3 امتیازی اینتر

ساعاتی بعد از این بازی، یوونتوس فرصت داشت با پیروزی در خانه لاتزیو به یک امتیازی اینتر برسد ولی با وجود برتری نسبی‌‌اش در نیمه‌دوم تنها به تساوی یک‌ بر یک رسید. یووه با این تساوی 40 امتیازی شد تا با اختلاف 3 امتیاز نسبت به اینتر در رده دوم باقی بماند. لاتزیو در این بازی شروع بهتری داشت، ولی تنها روی اشتباه مانینگر بود که در دقیقه 24 به گل رسید. دروازه‌بان اتریشی که شاید برای آخرین بار به جای بوفون بازی می‌کرد، روی ضربه ایستگاهی لدسما که از نزدیکی نقطه کرنر زده شد، خروج اشتباهی داشت تا توپ به طور مستقیم وارد دروازه شود. ولی تنها 6 دقیقه بعد، ملبرگ مدافع سوئدی یووه توانست کرنر را با ضربه سری محکم تبدیل به گل تساوی کند.

آمائوری مهاجم برزیلی یووه در نیمه‌دوم چند فرصت خوب را برای زدن گل پیروزی از دست داد. آخرین فرصت یووه شوت لگروتالیه بود که با برخورد به تیر عمودی با بدشانسی وارد دروازه نشد. رانیری اما با وجود این برتری نسبی، ناراحتی زیادی بابت از دست رفتن دو امتیاز ندارد و می‌گوید: «در نتایج‌مان به ثبات رسیده‌ایم و این چیزی است که بیش از همه مرا خوشحال می‌کند. لاتزیو شروع بهتری داشت ولی به سختی تلاش کردیم تا به تساوی برسیم و در نیمه دوم هم خیلی بهتر بودیم. می‌دانستیم که بازی مقابل لاتزیو آسان نیست، ما خوب بازی کردیم و توانستیم به یک امتیاز برسیم.»

رانیری درباره رقابت تیمش با اینتر بر سر قهرمانی اضافه می‌کند: «باید این مبارزه را ادامه بدهیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. همه تیم‌ها فراز و نشیب دارند. ما به خاطر مصدومان زیادی که داشتیم، بهای زیادی پرداختیم. حالا توانسته‌ایم دوباره سرپا بایستیم و فاصله را کم کنیم، بنابراین امیدوارم که بتوانیم به اینتر برسیم.»

رم هم با پیروزی یک بر صفر در زمین تورینو، به تدریج به صدر جدول نزدیک می‌شود. ناجی رم در این بازی ژولیو باپتیستا بود که با یک ضربه قیچی در دقیقه 90 پیروزی را به نام این تیم ثبت کرد. رم در حال حاضر با 30 امتیاز در رده هشتم قرار دارد. اسپالتی درباره این گل گفت: «گل فوق‌العاده‌ای بود و چنین پیروزی‌ای بسیار لذت‌بخش است. وضعیت زمین طوری بود که نمی‌توانستیم از تکنیک‌مان استفاده کنیم، ولی با یک حرکت جادویی از یک قهرمان توانستیم 3 امتیاز را به خانه ببریم. برای جبران شروع بد این فصل، هنوز به نتایج خوب زیادی احتیاج داریم.» اسپالتی بعد از هفتمین پیروزی تیمش در9 بازی اخیر، حالا امید زیادی برای رسیدن به رتبه چهارم و کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارد. دیگر تیم خوشحال هفته نوزدهم سری A جنوا بود که با پیروزی 2 بر صفر در زمین لچه 35 امتیازی شد و بعد از میلان در رده چهارم قرار گرفت.

کد خبر 73438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز