در روزهای اخیر نابسامانی قیمت و عرضه نان به اوج خود رسیده اما هیچ‌یک از دستگاه‌های متولی بازار نان پاسخگوی علت این نابسامانی نبوده و اقدامی برای ساماندهی این وضعیت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ما، با تشدید نابسامانی بازار نان، در هفته‌های اخیر نیز برخی نانوایی‌ها در نقاط مختلف پایتخت نان را به نرخ روز به مصرف‌کنندگان عرضه کرده ‌اند

و علاوه بر کاهش حجم و کیفیت نان، نرخ‌های متفاوتی را اعمال می‌کنند. به‌نحوی که اکنون هر قرص نان سنگک در نقاط مختلف تهران از 200 تا 800 تومان به مردم عرضه می‌شود و وضعیت سایر انواع نان نیز از این قاعده تبعیت می‌کند.

با وجود این دستگاه‌های مسئول از اظهار نظر در زمینه علت نابسامانی بازار یا افزایش رسمی نرخ نان خودداری می‌کنند  استاندار تهران در تشریح وضعیت نان به ایسنا گفت: روند افزایشی قیمت انواع نان در نقاط مختلف شهر نشانگر نبود نظارت کافی بر قیمت و کیفیت آن بوده و انتقادات مردم را در پی داشته است.

همچنین در شرایطی که پیش از این مسئولان وزارت بازرگانی نظارت بر قیمت و کیفیت نان را در حیطه اختیارات استانداری و شورای آرد و نان قلمداد کرده بودند، مرتضی تمدن این وظیفه را در استان تهران متوجه وزارت بازرگانی دانست و اظهار داشت: در همه جای کشور مدیریت آرد و نان و تعزیرات آن بر عهده استانداران است، اما در استان تهران به‌دلیل برخی حساسیت‌ها این وظیفه بر عهده وزارت بازرگانی قرار دارد و مراکز مرتبط از جمله استانداری در تعامل با وزارت بازرگانی در مورد قیمت نان اعمال نظر می‌کند. وی افزود: روند عرضه و اعمال قیمت نان در تهران مناسب نبوده و حتما باید تجدیدنظری در این زمینه صورت گیرد.

سکوت وزارت بازرگانی

مسئولان وزارت بازرگانی نیز از پاسخگویی به خبرنگار ما در زمینه علت نابسامانی بازار نان خودداری کرده و برخی معاونان وزیر بازرگانی با اظهار بی‌اطلاعی نسبت به موضوع، این مسئولیت را در حیطه اختیارات سایر بخش‌های وزارتخانه یا خارج از اختیارات وزارت بازرگانی قلمداد می‌کنند.

روز گذشته شجاع‌الدین بازرگانی، نماینده وزارت بازرگانی در کار‌گروه آرد و نان نیز پاسخگویی به وضعیت کنونی نان را در حیطه اختیارات خود ندانست و موضوع را به مدیرعامل شرکت‌ بازرگانی دولتی ایران ارجاع کرد. اما مجید پارسانیا نیز از پاسخگویی به خبرنگار ما در این زمینه خودداری کرد.

قیمت نان حجیم و فانتزی افزایش می‌یابد

همچنین محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی نیز با بیان اینکه حذف یارانه نان حجیم و فانتزی در دست بررسی است، از افزایش قیمت این نوع نان خبر داد و گفت: حذف یارانه نان‌های حجیم در دولت در حال بررسی است که اگر این اتفاق بیفتد، با افزایش قیمت نان فانتزی مواجه خواهیم بود.

کد خبر 73432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز