جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در رابطه با تفاوت‌های رانندگی زنان و مردان توضیحاتی ارائه کرد.

سردار سید تیمور حسینی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سید تیمور حسینی امروز در همایش بانوان فرهنگ‌یار ترافیک گفت: از سال ۱۳۹۸ بود که اجرای طرح بانوان فرهنگ‌یار ترافیکی در دستورکار قرار گرفت. چرا که زنان پتانسیل بسیار بالایی در فرهنگ ترافیک داشته و سرمایه اجتماعی خوبی نیز در جامعه و در میان اعضای خانواده خود داشتند از این رو اگر زنی به عنوان فرهنگ‌یار ترافیک فعالیت داشته باشد قطعا در کاهش حوادث رانندگی و تخلفات اثرگذار خواهد بود.

او با بیان اینکه این طرح به مرحله اجرا درآمد ولی شیوع کرونا ما را از آنچه که در برنامه ریزی‌ها داشتیم دور نگه داشت، گفت: خوشبختانه با پایان همه گیری بر سرعت خود اضافه کردیم و حدود ۲۰۰ هزار نفر از زنان به عنوان بانوان فرهنگ‌یار ترافیک که در واقع سفیران ترافیکی پلیس راهور محسوب می‌شوند در این طرح مشارکت دارند. این افراد تحت آموزش قرار گرفته و یک سری از اصول و مقررات رانندگی برای آنان شرح داده می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به این پرسش که آیا رانندگی زنان بهتر است یا مردان؟ گفت: واقعا نمی‌توان گفت که کدامیک رانندگی بهتری دارد. همانطور که ممکن است در بین مردان تخلفاتی رخ دهد در بین زنان هم چنین چیزی وجود دارد اما بطورکلی می‌توان گفت که زن‌ها در رانندگی؛ محتاط‌تر و منضبط‌تر هستند و به سبب همین منضبط‌تر بودن نیز بیشتر قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند.

کد خبر 733951
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    2 0
    خانمها هم منظم تر و با رحم ترند در رانندگی ۱۰ دقیقه میخوای از پارک بیای بیرون یک مرد ایست نمیکنه بیای بیرون ،یا هنگام دور زدن ولی خانمها رحم دارن .