محسن پیرهادی در پاسخ به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی می‌گوید: اقدام موهن و سخیف نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به مرجعیت دینی و اسلامی، با اصول و موازین حقوق بین الملل در تضاد است و علنا حقوق بشر را نقض کرده است و موید دروغین بودن ادعای فرانسه درباره باورمندی به حقوق ملت هاست.

تصاوير تجمع مردم مقابل سفارت فرانسه

همشهری‌آنلاین- فتانه احدی: نشریات فرانسوی بارها به بهانه آزادی بیان پا را فراتر از وظایف رسانه‌ای خود گذاشته و به هتاکی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخته‌اند. این بار نیز مرجعیت و ارزش‌های دینی و انسانی مردم ایران را هدف قرار داده‌اند و به گفته آقای رئیسی با توسل به توهین و اهانت قصد در ایجاد آشوب و نامنی در کشور را دارند.

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران و نایب رئیس فراکسیون انقلاب در مجلس با بیان اینکه توهین به مقدسات در هیچ فرهنگ و مسلکی قابل پذیرش و مدارا نیست، می‌گوید: توهین به مقدسات در تمامی فرهنگ‌ها، جوامع، مکاتب و مذاهب امری ناپسند و مذموم است، اگرچه انتظار معقول جبران این اشتباه از سوی دولت فرانسه است، اما دولت فرانسه همواره در این مسیر پر از اشتباه و خطا بوده و در توهین به مقدسات به ویژه اسلام سابقه ای سیاه و طولانی دارد.

او ادامه می‌دهد: علاوه بر ید طولای فرانسوی‌ها در توهین به مقدسات اسلام، دولت این کشور در هفته‌های اخیر نیز با تحرکات سیاسی که علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران داشته آشکار کرده که مقاصد سیاسی‌اش در تقابل با ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران هدف گذاری شده است.

پیرهادی اضافه می‌کند: دولت فرانسه در ناآرامی های اخیر کشور با حمایت مستقیم و رسمی خود از عوامل اغتشاشات ایران، پرده از نیات پلید خود برداشت و با بن بست رسیدن پروژه ایران‌ستیزانه‌اش چنین اقدامات سخیفی را در برنامه خود قرار داده تا و درصددند با تهییج بازهم در کشور ما فتنه‌انگیزی کنند.

مردم هتاکی شارلی ابدو را جواب دادند

نایب رئیس فراکسیون انقلاب با بیان اینکه اقدام نفرت پراکنانه و ضد زن نشریه زرد شارلی ابدو از سوی مردم ایران به خوبی پاسخ داده شد، می‌گوید: در روزهای اخیر تجمعات مردمی در حمایت از مرجعیت دینی در کشور پاسخ کوبنده‌ای به این هتاکی داده‌اند و وزارت خارجه نیز از مسیر دیپلماتیک با احضار سفیر فرانسه نارضایتی و اعتراض خود را رسما به دولت فرانسه اعلام کرده و انتظار این است دولت این کشور اقدامات لازم را با این نشریه نفرت افکن انجام دهد.

وزارت خارجه مانع تکرار هتاکی های فرانسه شود

این نماینده تهران می‌افزاید: در این میان ارگان‌های فرهنگی و رسانه ها باید در مورد اقدامات دولت فرانسه روشنگری کنند و اهداف پنهانی چنین اقدامات سخیفی را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

پیرهادی تاکید می‌کند: در کنار روشنگری دستگاه‌های فرهنگی در مورد اقدامات ضد ایرانی و ایران ستیزانه دولت فرانسه و عواملش ضروری است که وزارتخارجه در اقدامات پیشگیرانه و از طریق مسیر دیپلماتیک مانع از تکرار چنین هتاکی هایی شود، اگرچه که دولت فرانسه نشان داده است نه به اصول اخلاقی پایبند است و نه اصول دیپلماتیک و حقوق ملت‌ها را به رسمیت می‌شناسد.

کد خبر 733909
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha