یک پسر دانش‌آموز ۶ ساله کلاس اولی که در شهر «نیوپورت نیوز» ایالت ویرجینیای آمریکا که با شلیک گلوله خانم آموزگارش را به شدت زخمی کرد، در بازداشت پلیس است.

teacher

به گزارش همشهری آنلاین به نقل یواس‌ای تودی گزارش پلیس درباره این حادثه که در بعدازظهر روز جمعه رخ داد، حاکی از شلیک یک تیر در کلاس اول «مدرسه ابتدایی ریچنک» است. اعلام کرد شلیک تیر تصادفی نبوده است و پس از «مشاجره‌ای» میان دانش‌آموز و آموزگار رخ داده است.

حال عمومی آبی زورنر، آموزگار ۳۰ ساله هدف گلوله‌قرار گرفته که به سرعت بیمارستان رسانده شد، ابتدا بحرانی اعلام شد، اما بعد اعلام شد که وضعیت او پایدار شده است و رو به بهبودی است.

هنوز معلوم نیست این پسربچه این سلاح گرم را گفته می‌شود یک تپانچه بوده است، چگونه به دست آورده است.

یکی از والدین بچه‌های حاضر در کلاس گفت آموزگار می‌خواست سلاح را از دست پسربچه درآورد که او شلیک کرد. بعد از شلیک تیر بچه‌ها از کلاس بیرون ریختند و به درون کلاس دیگری رفتند و در آنجا پناه گرفتند.

تیراندازی پسر دانش‌آموز شش ساله آمریکایی به خانم آموزگارش در مدرسه | آیا می‌توان کودکی در این سن را محاکمه کرد؟

شهر «نیوزپورت نیوز» حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در منطقه جنوب شرق ایالت ویرجینیا قرا ردارد که به خاطر حوضچه‌های کشتی‌سازی‌اش که در آن ناوهای هواپیمابر و سایر کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا ساخته می‌شوند، شهرت دارد.

مسئولان مدرسه ابتدایی ریچنک ۵۵۰ دانش‌آموز از مهد کودک تا کلاس پنجم دارد، اعلام کرده‌اند که این مدرسه برای یک هفته بسته خواهد ماند تا به دانش‌آِموزان فرصت التیام داده شود.

آیا چنین حادثه‌ای سابقه دارد؟

کارشنان می‌گویند تیراندازی‌هایی مانند این مورد بسیار نادر بوده‌اند و از سال ۱۹۷۰ تا به حال فقط سه مورد دیگر تیراندازی بوسیله دانش‌آموزی در این سن کم در مدارس آمریکا رخ داده است. اما موارد دسترسی کودکان کمسن به سلاح پرشده و تیراندازی سهوی به خودشان یا دیگران در خانه‌ها یا سایر محیط‌ها در حال افزایش بوده است. یک بررسی نشان داد که در سال ۲۰۲۲ دست کم ۳۰۱ مورد تیراندازی اتفاقی بوسیله کودکان در آمریکا رخ داده که به مرگ ۱۳۳ نفر و زخمی شدن ۱۸۰ نفر انجامیده است.

دست کم یک حادثه تیراندازی منجر به مرگ در مدرسه بوسیله کودکی در همین سن رخ داده است. کایلا رولاند، یک پسر دانش‌آموز ۶ ساله در سال ۲۰۰۰ در ایالت میشیگان آمریکا در نتیجه تیراندازی یکی از هم‌کلاسی‌های پسرش که او هم ۶ ساله بود، کشته شد. این پسر بعدا به پلیس گفت که سلاح برای ترساندن کایلا به مدرسه آورده بود. اما این پسر شش ساله در نهایت متهم نشد، چرا به گفته مقامات با توجه به سن پایینش کفایت ذهنی برای درک آنچه رخ داده بود، را نداشت. نهایتا یک فرد بزرگسال همخانه این پسر به خاطر این که سلاح را در یک جعبه کفش در دسترس این پسر گذاشته بود، به قتل غیرعمد محکوم شد.

آیا این پسربچه محاکمه می‌شود؟

در برخی از ایالت‌های آمریکا می‌توان کودکان را برای اتهامات مربوط به جنایات محاکمه کرد. این سن از ۷ سال در فلوریدا تا ۱۳ سال در مریلند متفاوت است، گرچه درباره برخی از انواع جرائم خشونت‌آمیز استثنائاتی وجود دارد.

در ایالت ویرجینیا چنین حداقل سن ضروری برای محاکمه وجود ندارد، اما به گفته کارشناسان بعید است دادستانان این پسربچه را متهم کنند، چرا انجام محاکمه او عملی نیست و به نتیجه‌ای نمی‌رسد. حتی اگر چنین کودکی متهم شود، وکیلش می‌تواند به استناد به قانون عرفی صغر سن یعنی که سن متهم پایین‌تر از حدی است که پیامدهای عملش را درک کند- از او دفاع کند. از طرف دیگر همچنین باید ثابت شود که متهم کفایت ذهنی برای محاکمه را دارد، یعنی می‌تواند به دفاع از خودش کمک کند که در مورد یک بچه ۶ ساله نامحتمل است.

کارشناسان می‌گویند ممکن است مقامات دادخواستی به دادگاه ارائه کنند که این پسربچه به خدماتی مانند مشاوره روانی نیازمند است. در چنین موردی به احتمال زیاد مقامات بر ارائه خدماتی برای این پسر در جهت بازتوانی‌اش و نه مجازاتش متمرکز خواهند شد. همچنین بعید است که سرپرستی کودکی در این سن پایین به «اداره عدالت برای کودکان» سپرده شود، مگر در موارد جرائمی بسیار جدی و اصولا این شیوه برای حل‌وفصل چنین وضعیتی درست نیست.

تیراندازی در مدرسه شهر «نیوپورت نیوز» ایالت ویرجینیا کمتر از دو ماه پس از آن رخ می‌دهد که یک مدیر فروشگاه والمارت در شهر «چساپیک» در فاصله ۶۵ کیلومتری در همین ایالت شش نفر از همکارانش را کشت و بعد خودکشی کرد.

کد خبر 733774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • تنها IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    6 3
    آمریکا به همه دنیا میگه تروریست. بعد بچه های 6 ساله آمریکایی آدمکشن :)))