یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

مهدی چمران: مردم بی‌پناه ولی مقاوم و شجاع غزه می‌توانند از خود بپرسند که چرا کشته می‌شویم؟

چرا فرزندان ما با سلاح‌های مرگبار اسرائیلی و آمریکایی به شهادت می‌رسند؟ چرا زنان و مردان بی‌دفاع ما حتی در مکان‌های امن سازمان ملل به خاک و خون کشیده می‌شوند؟ این جنایات وحشتناک و کم‌نظیر تاریخ چرا صورت می‌پذیرد؟ آیا می‌بایستی تاوان دمکراسی و انتخابات آزاد را اینگونه بدهیم؟

آیا ما نمی‌بایستی حکومت دلخواه خود را خود تعیین کنیم؟ پس این همه بوق و کرنای دمکراسی و تمدن و حقوق بشر برای چیست؟ آیا ما بشر نیستیم؟ آیا ما حقوقی نداریم؟ بیش از هزار نفری که در خاک و خون غلتیدند و 5هزار مجروحی که نیمی از آنان سلامت کامل خود را باز نخواهند یافت، انسان نبودند؟قلب و روح و جسم و احساس نداشتند؟ حق حیات نداشتند؟

رژیم صهیونیستی می‌تواند و این اجازه را دارد که هر زمان و هر کجا که بخواهد با آخرین امکانات نظامی، فقط با نیروی نظامی و سلاح‌های مرگبار و ممنوعه بر ملتی محصور و تحت اشغال بتازد و هر آنچه را که در توان دارد، انجام دهد و با گردن افراشته‌ هم بگوید ما به مصوبات سازمان ملل و شورای امنیت کاری نداریم، به افکار عمومی جهانی کاری نداریم، هر چه را که بخواهیم انجام می‌دهیم و برنامه خود را دنبال می‌کنیم.

آیا این نتیجه همه شعارهای آزادیخواهی و تمدن قرن بیست و یکم است؟ این نهایت اوج انسانیت و بشردوستی و حقوق انسان‌ها در دنیای کنونی است؟

بایستی گفت متاسفانه و با صدافسوس چنین است و حتی فراتر از این است. به این کودکان به خاک و خون خفته فلسطینی و زنان و مردان بی‌دفاع فلسطینی باید گفت که شما دنبال حقوق از دست رفته و پایمال‌شده خود هستید ولی جنابان بوش و اولمرت و اطرافیان‌شان در آخرین روزهای حیات پلید سیاسی خودشان، می‌خواهند حلقه جنایات وحشیانه خود را تکمیل کنند و از آخرین فرصت‌های نحس خود استفاده کنند تا هم به قول خودشان ستون فقرات حماس را خرد کنند و هم زمینه‌سازی برای دولت‌های بعدی خودشان کنند.

دولت آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی می‌دانند که بدترین و زشت‌ترین چهره‌های دولت‌ها را در جهان امروز دارند و میزان تنفر ملت‌ها از آنان به اوج خود رسیده است و حتی مردم ساکت کشورهای اروپایی هم علیه جنایات آن فریاد می‌کشند و در این روزهای پایانی دوره ننگین خود چیزی را نمی‌توانند اصلاح کنند، پس هرچه می‌توانند کشتار و سبعیت و تخریب کنند تا در میان این سیاهی‌ها، این تاریکی‌ها، این وحشیگری‌ها ناگهان چهره‌ای انسانی و بشردوستانه از رئیس‌جمهوری آینده آمریکا و رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارند؛

با تغییراتی به‌ظاهر صلح‌طلبانه و دوستانه به این جنگ و خونریزی و تهاجم پایان بخشند، در عین آنکه در غزه و سایر نقاط نیروهای خود را برای کنترل دقیق و حمله‌های نامرتب و مقطعی و در موارد لزوم، نگاه داشته باشند.

وجهه‌ای تغییریافته و دوست‌داشتنی از خود بنمایانند و روش دولت‌های سلف خود را تقبیح کنند و چون فرشته صلح، بال و پر حمایت از آتش‌بس پایدار اسرائیل و قدرت اسرائیل را بر مردم فلسطین بگشایند و این تغییر را همانند پیام‌های تبریک بعد از انتخابات و شادمانی عمومی جهانی در دنیا با تبلیغات فراوان جا بیندازند و از میزان تنفر ملت‌ها به آمریکا و اسرائیل بکاهند و بازسازی وجهه جهانی را عملی کنند.

بنابراین جنایت بزرگ‌تر اینجاست که همه این کشتارها و جنایت‌ها برای ضربه‌زدن و فشل‌کردن مقاومت اسلامی حماس، مأیوس‌ساختن ملت مقاوم و مبارز فلسطین که پس از سال‌ها توانسته‌اند راه واقعی و جدی مقاومت اسلامی را همانند حزب‌الله بیابند و از میان کوره‌راه‌های انحرافی بی‌نتیجه، هم‌اکنون امیدی تازه و نوری در دل آنان تابیده است و می‌بینند که می‌توانند براساس ایمان و اعتقاد راسخ و اتکا به نیروهای مؤمن خود و بدون وابستگی به قدرت‌های فرصت‌طلب جهانی، مقابل ارتشی بی‌رحم و آتش جهنمی رژیم صهیونیستی بایستند و پیروز شوند و نشان دهند که ارتش اسرائیل نه تنها شکست‌پذیر است بلکه جز کشتن و سوزاندن و نابودکردن، هنر دیگری ندارد که این هم هنر نیست، بلکه درنده‌خویی و وحشیگری مدرن و امروزی است که همه فلسفه و دمکراسی غرب را به‌خوبی پایمال و پایان‌یافته نشان می‌دهد.

ارتش اسرائیل چه آتش‌بس را بپذیرد و ذلت‌بار و خفت‌بار راه رفته را بازگردد و چه ادامه دهد تا سرتاسر غزه را به ویرانه‌ای بزرگ تبدیل کند، باز هم شکست خورده است و ملت مقاوم فلسطین و حماس پیروزند، چون مقاومت  یک ملت را هیچگاه نمی‌توان با کشتار و خونریزی پایان بخشید و قطعا بر قدرت مقاومت حماس افزوده خواهد شد و دست‌نشاندگان آمریکا و اسرائیل، مطرود و منفورتر خواهند شد و این روز پیروزی به عون الهی نزدیک است.

ملت فلسطین راه مقاومت اسلامی خود را یافته است، چه سران حکومت‌های خودکامه عربی از او حمایت کنند یا در پنهان علیه آنها توطئه نمایند، نیازی به دلسوزی بی‌فایده آنان، نشست‌های خسته‌کننده  و بیهوده آنان و در پنهان ضربه‌زدن منافقانه آنان نیست، بلکه در این امتحان بزرگ الهی روسیاهی و بعد هم سقوط محتوم خود را رقم زدند و ملت مظلوم فلسطین بالاخره و به‌رغم همه ناجوانمردی‌های باورناکردنی آنان پیروز است و وعده پیروزی مؤمنین عملی خواهد شد و توطئه‌های شوم استکبار جهانی و فریبکاری‌های پلید آنان آشکار خواهد شد.

تا زمانی که ملت فلسطین ایمان و اتحاد خود و اعتقاد و همبستگی خود و راه مقاومت اسلامی خود را به‌خوبی حفظ کنند، قطعا در مسیر نورانی پیروزی گام برخواهند داشت و پیروزی را در آغوش خواهند کشید.

آمریکا و اسرائیل هم نخواهند توانست چهره زشت و خون‌آشام خود را نزد مردم جهان زیبا سازند؛ هر چند که بعد از همه این کشتارها دست به فریب ملت‌ها بزنند و موذیانه راه انسان‌دوستی را برگزینند، چون بالاخره همه مردم دنیا را نمی‌توان با تبلیغ و دروغ فریب داد و نیرنگ‌ها چه بسا که رنگ ببازند و خود بر میزان تنفر بیفزایند.

کد خبر 73311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز