می‌خواهیم نوروز امسال برای همه ایرانیان بوی عید داشته باشد و بوی سلامتی. بوی لبخندی بدون درد. پس بیایید برای حمایت از کودکان مبتلا به بیماری سی‌اف به پویش نقاشی کودکانه سی‌اف بپیوندیم و نقاشی بکشیم.

نقاشی سی اف

به گزارش همشهری آنلاین، جامعه سی اف ایران با حمایت خانواده‌هایی که فرزندانشان به بیماری سیستیک فیبروزیس (cf) مبتلا هستند، نخستین پویش نقاشی کودکانه سی‌اف را برگزار می‌کند.

کودکان برای شرکت در این پویش باید نقاشی‌هایی با موضوع عید نوروز و هفت‌سین بکشند. این نقاشی‌ها به کارت‌پستال تبدیل می‌شود و در سراسر جهان در گروه‌های خیریه به فروش می‌رسد. عواید حاصل از فروش این نقاشی‌ها برای بچه‌های سی‌اف ایران ارسال خواهد شد. برای ۳ نقاشی برتر جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. همه کودکان می‌توانند در این پویش شرکت کنند. نقاشی‌ها را اسکن کنید و با کیفیت خوب به نشانی اینترنتی رزا اشکی @rozaashki ارسال کنید.

فراخوان نقاشی نوروزی برای حمایت از کودکان مبتلا به سی‌اف | این نقاشی‌ها جهانی می‌شود
کودکان مبتلا به سی‌اف برای نفس کشیدن می‌جنگند: تصویر رزا دختر 4 ساله مبتلا به سی‌اف 

رزا دختر ۴ ساله مبتلا به بیماری سی‌اف است که از همان روزهای نوزادی تا به امروز با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ بیماری‌ای که از آن به عنوان کرونای ابدی نام می‌برند. لیلا حسین زاده مادر رزا سال‌هاست برای اطلاع‌رسانی عمومی در باره سی اف تلاش می‌کند. این بیماران کودکانی هستند که وجود دارو عامل حیاتی برای نفس کشیدنشان است. تلاش‌های او باعث شده تا خیرین خارج از کشور و مادران سایر کشورها که فرزندان مبتلابه سی‌اف دارند در فضای مجازی در تعامل باشند و این کودکان را حمایت کنند. پویش نقاشی نوروزی برای کودکان سی اف برای حمایت از این کودکان راه‌اندازی شده است.

 سی اف به‌عنوان مهم‌ترین عامل بروز بیماری مزمن ریوی در کودکان شناخته شده  و عامل اکثر  نارسایی‌های لوزالمعده در اوایل زندگی است. سی‌اف عامل عمده از دست دادن نمک، ایجاد پولیپ‌های بینی، سینوزیت تمام سینوس‌ها، بیرون‌زدگی راست‌روده، دیابت، نارسایی رشد و اختلالات کبدی است.

فراخوان نقاشی نوروزی برای حمایت از کودکان مبتلا به سی‌اف | این نقاشی‌ها جهانی می‌شود
پوستر نقاشی رزا برای پویش نقاشی کودکان سی‌اف

کد خبر 733096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha