محمدمهدی کرمی و سید محمد حسینی، عوامل اصلی جنایتی که منجر به شهادت مظلومانه سیدروح‌الله عجمیان شد، صبح امروز ۱۷ دی ۱۴۰۱ به دار مجازات آویخته شدند.

قوه

به گزارش همشهری آنلاین، به گزارش این مرکز دوازدهم آبان ماه بود که تعدادی از اغتشاشگران در اطراف آرامستان بهشت سکینه و کمالشهر کرج به بهانه شرکت در مراسم چهلم یکی از جانباختگان اغتشاشات با ایجاد ناآرامی و ریختن سنگ و چوب و نخاله‌های ساختمانی، اقدام به بستن آزاد راه کرج – قزوین و اختلال در عبور و مرور خودروها، تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مامورین کردند.

در حوادث این روز، سیدروح‌الله عجمیان یکی از حافظان امنیت مظلومانه به شهادت رسید.

شهید عجمیان بدون هیچ سلاحی به همراه تعدادی از مردم که به جهت انسداد آزادراه در ترافیک مانده بودند در حال کمک جهت رفع انسداد بود و در این حین به صرف اینکه لباس بسیجی بر تن داشت مورد حمله اغتشاشگران قرار می‌گیرد و تعدادی از آن ها با قساوت و بی‌رحمی وی را به شهادت می‌رسانند.

در پی این حادثه تلخ و ناگوار، بلافاصله پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی و جرایم خاص کرج تشکیل و بازپرس مربوطه دستورات قضایی لازم را جهت شناسایی و بازداشت متهمان به اداره کل اطلاعات استان البرز صادر می کند.

در این پرونده در مجموع برای ۱۶ نفر از متهمان قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر و در تاریخ ۹ آذر جلسات دادگاه انقلاب اسلامی و دادگاه کیفری یک استان البرز برای رسیدگی به اتهام افراد دخیل در شهادت روح الله عجمیان و حوادت آن روز بهشت سکینه کرج آغاز شد.

در جلسات دادگاه متهمان صراحتا نحوه شهادت سید روح‌الله عجمیان را تشریح و به نقش خود در این جنایت اعتراف کردند. همچنین تصاویر و اسناد مرتبط با این واقعه نیز در دادگاه به نمایش در آمد.

کد خبر 732995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    لعنت خداوند بر کسانی که از دور و نزدیک در این امر موثر بودند . ... مثل بظاهر هنرمندان و ورزشکاران . حالا جای گرم و نرم خودشان نشستند و چندین فامیل را عذادار کردند .
  • مریم IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    الان دوباره یه عده میان می نویسن: کاش اختلاس گرا رو هم به همین سرعت اعدام می کردین! حقیقت اینه که هیچ ارتباطی نداره و اختلاسگر بودن یک عده، توجیه کننده اغتشاشگر بودن اشخاص دیگه ای نیست. ضمن این که این افراد صرفا اغتشاشگر نبودن و مرتکب قتل عمد شده بودن. اون هم به اون شیوه وحشیانه و حیوانی و در اون شرایط نابرابر... وگرنه چه کسی الان صرفا جهت اعتراض و سر دادن شعار مخالف حتی در زندانه؟! حالا اعدام هیچ...
  • میثم IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    شرشون کم
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    الان داشتم به وصیت محسن حججی به پسرش گوش می‌کردم کاش خواص وسلبریتیها هم مثل ایشون جوونامون رو به جای اینکه به بیراهه بکشونن و آدرس غلط بدن ، آدرس درست ترین راه که راه اسلام و قرآن رو بهشون نشون بدن متاسفانه بعضیا مثل رهنورد با تحریک دایی ها و کریمیها دست به برادر کشی زدند به نظرم این افراد هم در ریخته شدن خون شهدا و هم قاتلین شهدا شریکند شاید اگه سلبریتیها به جای ریختن بنزین به آتیش آشوبها آب می‌ریختن شاید کسی جرات برادرکشی رو به خودش نمیداد ولی خوب چیکار میشه کرد این فتنه های آخرالزمانی چه بخوایم چه نخوایم تا ظهور منجی عالم هستن و رسوایی منافقین در این فتنه هاست دعا میکنم همه ملت ایران از گمراهی آخرالزمان نجات پیدا کنن و راه حق رو پیش بگیرند
  • بنده خدا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    36 80
    آدم سالم سلبریتی نمیشه
    • مهدی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      39 8
      نگین این حرفو (هر سلبریتی ادم سالمی نیست)
  • فرزندنواب صفوی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    دم شما گرم.دل همه ی دوستداران بشریت روشادکردین.بایداین جنایتکاران روانی رو اعدام کنیدتاعبرتی بشه برای سایرتروریستا.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    45 95
    خیلی دوست دارم بدونم دوستانی که منفی میدن منظورشون چیه! قتل عمد اون هم به شکلی بسیار غیر انسانی و وحشیانه صورت گرفته و‌ مجرم هم به سزای عملش رسیده. کجای این حرکت منفی داره؟ اعتراض اینجوری نیست....
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      39 67
      دقیقا مسأله اینه که اون ها دوست نیستند! چه ساکن آلبانی باشند، چه ساکن انگلستان، چه ساکن آمریکا و چه ساکن همین ایران خودمون. کسی که دوست باشه، با کشورش و مردم کشورش این طور دشمنی نمی کنه.
    • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      33 31
      متاسفانه افرادی که از این قاتلان حمایت می کنند انسانیت خود را از دست داده اند.....اخر کجای جهان از یک قاتل یک انسان دیگر حمایت می شود؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    37 47
    والا اگه مسئولین اقتصاداین مملکتو درست کنن این کشت و کشتارها اتفاق نمیافته
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      29 46
      یعنی واقعا مشکلات اقتصادی، مجوز حمله وحشیانه گروهی منجر به قتل به یک هموطن در خیابونه؟! بر طبق کدوم منطق؟ بر طبق کدوم قانون؟! ضمن این که اون شهید بسیجی که خودش از طبقه کارگر و فقیر جامعه بوده!
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      41 48
      ببخشید این همه قساوت قلب در حق یه جوان بسیجی؟؟؟ یه جوانی که نقشی تو اقتصاد نداره و از نگرانی ازین که مبادا کشورش تجزیه بشه امده به دفاع، رو کدااااااااااااااااااام نامردی تایید می کنه؟؟؟؟؟ شما هنوز نمی فهمی که هیچ مثله کردنی کار انسان با شرف نیست بلکه بیشرف ها اقدام به این جنایت می کنند.
  • محسنی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    35 57
    کسانی که این بسیجی رو با نامردی کشتند سزایش اعدام هستش ،،، این حداقلش هستش والا باید با اون همون کاری رو که با بسیجی کردند،،، میکردند،،، مزدوران هم خفه خون بگیرند
  • فرامرز طهرانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    21 35
    چقدر یک انسان باید به آن درجه از وحشی گری وغفلت از خدا و بی شرفی برسد که چنین به همنوعش به سبک وحشیان و بدوی ها هجوم بیاورد کاری نداریم شهید بسیجی بود یا لباس بسیج به تن داشت .مگر میشود فارغ از هر تعلق خاطر به هر گروه و دسته ای وحشیانه یک انسان بی گناه وبی سلاح وتنها را مورد هجوم وضرب وشتم به قصد مرگ قرار داد ؟آیا آموزه های انسانی ودینی ما آنقدر بی اثر شدن که یک انسان ویک هموطن را اینچنین مظلومانه مورد قساوت قرار دهیم لحظه ای تفکر و تعقل در چنین رخداد هولناکی ابعاد وسیع وجود خلا تربیت خانوادگی ودینی وانسانی را در بین برخی جوانان ما روشن می کند آنان که آنجا نظار گر ماجرا بودن چرا مانع نشدن چرا باید چنین هجومی توسط عده ای به این زیادی علیه یک انسان .همنوع .شهر وند .هموطن صورت بگیرد و همه نظار گر و یا شریک در این فاجعه انسانی باشند چه شده که اینقدر قلب ها قسی شدن و یا انسان ها بی تفاوت ؟اجرای حکم اعدام برای مرتکبین این جنایت راحت ترین مرگی بود که بهشان هدیه شد .باشد تا درس عبرتی شود برای والدین همه جوانان و نوجوانان که مراقب تربیت فرزندان خود باشند تا چنین به بیراهه نروند.
  • علی قلندری IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    31 9
    اگرعدالت اجرا شود خیلی خوب ولی برای همه اونهایی هم که مردم بی گناه را تو خیابان فرستادن اون دنیا هم باید مجازات بشن
  • ناشناس IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    17 37
    از۱۶‌نفر‌قاتل شهید‌عجمیان‌فقط همین‌دونفر رااعدام‌کردید بقیه‌قاتلین‌ راهم‌به‌اشد‌مجازات‌برسونید.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      28 24
      عقل یک جیره خوار
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      17 29
      ادب یک وطن فروش!
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
      24 17
      غریب گیر آوردنش سید روح الله عجمیان
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
    31 10
    خدا هر دو را مورد رحمت خود قرار دهد یکیش مادر ندارد پدر هم ندارد
    • پسر مشهدی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      9 14
      نداشتن پدر یا مادر باعث تطهیر و دلسوزی قاتل نمیشه!! این همون چیزیه که اگه بفهمیم خیلی توی شناخت حقیقت به مات کمک میکنه. واقعیت اینه که هر قاتلی میتونه زن داشته باشه بچه خردسال داشته باشه پدر و مادر داشته باشه یا یتیم باشه دکتر باشه کارگر باشه یا بازیگر باشه... اما هیچ کدوم اینها نباید باعث بشه عمل وحشیانه ای که مرتکب شده رو تطهیر کنیم چراکه اون شهید هم پدر و مادری داشت که به عزای بچشون نشستند. در عین حال، اون ها مجازات شدند و براشون از درگاه خدا طلب آمرزش می‌کنیم.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
      6 6
      اصلا یکی از شگردهای رسانه های معاند جلب ترحم برای مجرمین از طریق نشون دادن مادرها یا فرزندانشونه. حالا هم که یکی پیدا شد که پدر و مادرش فوت کرده بودن، داستان عوض شد و همین موضوع شد ابزار جلب ترحم!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    9 11
    همشهری بروید تو جامعه بین مردم و نظر اکثریت جامعه را به گوش قوه قضاییه ومسئولین واقعا برسونید ودست ازاینکه فقط صدای اقلیت محدود جامعه باشید بردارید شاید بتونید به درست شدن وضع مردم و کشور کمک کنید...
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    6 3
    بعضی ها نظر دادن که چرا بقیه مردم دخالت نکردن و مانع نشدن متاسفانه در اینجور مواقع هر کس دخالت کند و مانع حمله شود خودش از طرف جمعیت که دچار جنون هیستریک شده اند مورد حمله قرار میگیرد و مردم از ترس جان خودشان مانع نمیشوند لعنت بر سلبریتی های خائن و معاند که این مردم را اینجوری تحریک می کنند.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    9 3
    در قصاص حیات و زندگی است!
  • سین IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    6 7
    واقعیت رو بخوایم ببینیم اگه در کشور خودمون که داریم زندگی میکنیم هیچی هم نباشه ما امنیت رو داریم.ایران یه کشور پیشرفته هست که اکثر کشورها ازش حساب میبرن.حالا اگه ایت تحریمها نبود..‌گرانی ها نبود.وضعیت مسکن وشغل واینا درست میشد مادارای بهترین کشور بودیم.یک عمری مادر وخواهر های ما نمیگم با حجاب ولی پوشیده وبا ابرو زندگی کردن.حالا مثلا خودمون رو لخت وعور کنیم میخواد چی بشه.مردای ما ظرفیت دیدن زنان بد حجاب یا بی حجاب رو ندارن.پس چرا به دست خودمان امنیت وابرویمان را زیر سوال ببریم که حالا بخواهیم شاهد اینجور چیزها باشیم.اونایی که از کشورهای بیگانه به جوانان نا خط میدهند فقط نشستن دارن به ریش این مملکت میخندند.
  • جججججج IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    5 5
    خدا لعنت کنه اون کشورهای بی دینی رو که کشور مارو به این روز اوردن.اول تحریم بعدش هم باعث اغتشاش شدن.خودشون برای کشور خودشون نمیتونن کاری بکنن حالا امدن واسه ایران عزیزمون دارن مثلا وبه ظاهر دلسوزی میکنن وباعث شدن جوانان ما چه بسیجی وچه غیر بسیجی چه شهید بشن چه اعدام.حالا هم دارن با لذت تماشا میکنن.دولت اگه وضعیت مسکن وخورد خوراک وکار وگرونی واینا رو درست کنه کشور ما مشکلی نداره که