مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در دیدار با معاون اسبق دومای روسیه روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح قرار دارد و در حال توسعه می‌باشد.

ولایتی و بابورین

به گزارش همشهری آنلاین،‌ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با سرگئی بابورین سیاستمدار برجسته و معاون اسبق دومای روسیه دیدار و در خصوص مسائل منطقه‌ای و روابط دو جانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در ابتدای این دیدار، علی‌اکبر ولایتی ضمن خوش آمدگوئی، روابط ایران و روسیه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در حال حاضر در بهترین سطح قرار دارد و در حال توسعه می‌باشد.

وی با اشاره به وقوع جنگ اوکراین تاکید کرد: مقصر اصلی گسترش درگیری‌ها آمریکا و ناتو است و جهان امروز دیگر تک قطبی نیست و برای کشورهای مستقل بسیار مهم است که مراقب نفوذ آن‌ها در منطقه باشند.

ولایتی در مورد منطقه قفقاز جنوبی نیز افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید کردند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تغییری را در مرزهای کنونی نمی‌پذیرد و بی‌تردید امنیت منطقه باید حفظ شود.

جزئیات و تصاویر دیدار مشاور مقام معظم رهبری با سیاستمدار برجسته روس | بابورین چرا به ایران آمده است؟

بابورین هم ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به این که ولایتی سیاستمداری برجسته و شناخته شده در منطقه، ایران و روسیه است، گفت: هدف از سفر به ایران شرکت در اجلاس بین‌المللی سالگرد سپهبد قاسم سلیمانی است که به راستی شخصیتی بسیار مهم و تاثیرگذار بود و در روسیه و ایران به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود و برای همه جهان روشن است که آمریکا این اقدام تروریستی را انجام داده و بارها آمریکایی ها و از جمله ترامپ به این موضوع اعتراف کردند.

این سیاستمدار برجسته روسیه در ادامه بی اثر بودن تحریم‌های ظالمانه آمریکا را مورد تاکید قرار دارد و با اشاره به روابط عمیق، نزدیک، راهبردی و در حال توسعه ایران و روسیه گفت: روسیه در موضوع بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌تواند از تجربیات ایران استفاده نماید و همچنین همکاری‌های ایران، روسیه و سوریه مبنای ارزشمندی برای جهان چند قطبی است. روابط ایران و روسیه دوستانه و نزدیک است و ایده های شما در راستای ایجاد یک تمدن اسلامی جدید بسیار مهم است که توانستید این اصول اخلاقی و مذهبی را در سیستم سیاسی مورد توجه قرار دهید.

کد خبر 732833
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ایرانی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 1
    معاون اسبق دومای روسیه!‌ دیگه مسولی ارشدتر و اسبق تر از ایشان نبود که بیاد ایران! روسیه اگه میخواد مسولی رو بفرسته ایران لااقل کسی رو بفرسته که جز مسولین رده بالا برای دیدار با مشاور رهبری باشه نه معاون اسبق!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    2 0
    چه عرض کنیم
  • محمد طبیب چی IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 1
    سلام . ایکاش در همین جلسه مطرح می شد که چرا روسیه از پهباد ایران در جنگ با اوکراین استفاده کرده است . آیا می دانستند که با این عمل ایران را داخل به جنگ کرده اند .
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    5 1
    او تیم از افراد ایران چی رو یاداشت میکنن ...چرا افراد تیم روسیه چیزی یاداشت نمیکنن
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا این مقامات روس هیچ کلمه ای درباره مخالفت با تغییر مرزها نمی گویند؟؟