رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تست گرم قسمتی از خط ۶ مترو تهران امشب انجام می‌شود، گفت: تا پایان امسال چهار ایستگاه این خط مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری با اعلام اینکه در خط ۶ مترو تهران در چهار سال اخیر حتی یک متر اضافه نشده بود، اظهار کرد: ما در دوره مدیریت شهری جدید، کارگاه تعطیل مترو را در خط ۶ فعال کردیم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ایستگاه مترو حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس هفت ایستگاه تعطیل بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد تا پایان امسال چهار ایستگاه به بهره‌برداری خواهد رسید و کل ارتباط بین دانشگاه تربیت مدرس و میدان امام حسین(ع) را برقرار می‌کنیم و در واقع مردم می‌توانند از شهرری تا ایستگاه شهید ستاری تردد کنند.

او ادامه داد: تست گرم امشب به صورتی است که یک رام قطار از ایستگاه میدان امام حسین(ع) حرکت کرده و ایستگاه سرباز، بهار شیراز، شهدای هفتم تیر، شهید نجات اللهی، میدان ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر را طی می‌کند و به دانشگاه تربیت مدرس می‌رسد.

آقامیری با بیان اینکه پیش از این قطار در ایستگاه‌های بین شهید ستاری تا دانشگاه تربیت مدرس تردد داشت، خاطرنشان کرد: سه رام قطار بین این ایستگاه‌ها تردد می‌کند که شاید روزانه ۵۰۰ مسافر نیز نداشته باشد و حالا با اتصال ایستگاه‌های میانی، این قطارها می‌توانند در کل طول خط رفت و آمد کنند.

او با اشاره به بهره‌برداری از ایستگاه‌های بوستان لاله، میدان ولیعصر(عج)، کارگر و هفت تیر به عنوان ایستگاه‌های پرتردد و اصلی تا پایان امسال یادآوری کرد: اتصال در قسمت میانی برقرار شده، ریل گذاری صورت گرفته، مشکل خط برق برطرف شده و هم اکنون کامل است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه تست گرم به این دلیل انجام شود که به اطمینان برسیم قطار، بخش تکمیل شده را بدون هیچ مشکلی طی کند، گفت: برق بین ایستگاه‌ها قطع بود و حتی اگر ایستگاه‌ها نیز راه اندازی می‌شد، قطارها نمی‌توانستند در تونل تردد کنند، اما مشکل برق کل خط برطرف شده و تنها تکمیل ایستگاه‌ها باقی مانده که انجام خواهد شد.

آقامیری تاکید کرد: واگن به اندازه کافی وجود ندارد، اما سه رام قطار ما در ایستگاه‌های بین دانشگاه تربیت مدرس و شهید ستاری حبس شده و بدون استفاده بود که همین سه رام به ایستگاه‌های بخش پایینی خط ۶ کمک می‌کند که مشکلی از لحاظ واگن نداشته باشند؛ این تصور که سرفاصله تردد قطارها با افتتاح ایستگاه‌های میانی بیشتر می‌شود، درست نیست، چون عملا سه رام به این خط اضافه می شود و سرفاصله کاهش خواهد یافت.

کد خبر 732419
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    25 3
    مترو به شکل شبکه ایی عمل می کند یعنی شما هر ایستگاه مترویی که افتتاح می کنید به شکلی تصاعدی و بیشتر از چیزی که فکر می شه روی کم کردن آلودگی هوا و ترافیک تاثیر گذاشتید ضمن اینکه مردم ما وقتی ماشین شخصی روشن می کنند دیگر با همان ماشین شخصی تا مقصد ادامه می دن اما وقتی محل زندگی مردم و مقصد این ها مثلا محل کار یا حتی نزدیک مطب یک دکتر , هر دو ایستگاه مترو داشته باشد وضعیت کاملا تغییر می کند اگر خط 6 و 7 و توسعه غربی خط 4 + خطوط حومه پرند و اسلامشهر (حداقل تا چاردانگه) که تا حد زیادی هم کارشون انجام شده را تا سال بعد به افتتاح برسانید زمستان سال بعد , تهران انقدر آلوده نخواهد بود بعدش باید توسعه شرقی خط 4 متمرکز بشید مترو هر دو مشکل بزرگ تهران یعنی آلودگی هوا و ترافیک را با هم حل خواهد کرد بلاشک .
  • محمد IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    18 0
    انشالله روزی برسه برای باغستان و شهریار خط مترو ساخته بشه و مردم از ترافیک صبح و بعد ظهر نجات پیدا کنن
  • طیبه IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    17 1
    باسلام و خسته نباشید اگر خط شش کاملا راه بیوفته چه بار ترافیکی و آلودگی کم میشه من همیشه بهره برداری خطوط مترو دنبال میکنم وامید دارم هر چه زودتر خط ۶ کامل بشه تا بتونم استفاده کنم و ماشین سوار نشم به امید اون روز
  • همشهری IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    13 1
    با سلام و احترام خیابان ستارخان متاسفانه ایستگاه مترو نداره و تردد رو برای ساکنین آن به مرکز شهر دشوار نموده تاکسی ها هم که اصلا مسافر به میدان هفت تیر و بالعکس سوار نمیکنن لطفا یه فکری هم به حال خیابان ستارخان بکنید . با تشکر
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 0
      یک ایستگاه مترو تو خط 8 کنار پل ستارخان هست اما کی ساخته بشه حالا حالاها منتظر نباشید .
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    7 7
    خدا قوت به خادمین ملت بزرگ ایران در شهرداری و سایر واحدهای شهری
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 0
    توروخداسمت سه راه آذری هم متروبزارید خواهش میکنم به خدااینجاسمت دوراهی قپون خیلی ترافیکه ماخیلی اذیت میشیم