این هفته در نمایشگاه الکترونیک مصرفی (Consumer Electronics) در لاس وگاس، منتظر خودروی سونی، لپ‌تاپ سه‌بعدی با تصاویری واقعی که از روی صفحه به بیرون می‌پرند و پلی‌استیشن «وی آر ۲»(VR2) باشید.

سی ای اس

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی میل، لحظه‌ای که طرفداران فناوری در سراسر جهان منتظر آن بودند، سرانجام با برگزاری نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در تاریخ ۵ ژانویه فرا رسیده است.

این اولین نمایشگاه حضوری و با ظرفیت کامل از سال ۲۰۲۰ است. در دو سه سال اخیر به دلیل گسترش شیوع کرونا این نمایشگاه با ظرفیت کامل برگزار نشده بود. در این رویداد که در مرکز همایش های لاس وگاس برگزار می‌شود، برخی از جدیدترین محصولات غول‌های فناوری از جمله آمازون، سامسونگ و متا به نمایش گذاشته می‌شود.

انجمن فناوری مصرف‌کننده «سی تی آی» (CTA)  می‌گوید:سازمان دهنده رویداد «سی ای اس»می‌گوید: نمایشگاه مصرف کنندگان کالاهای برقی از قدرت تعامل انسان با انسان برای حفظ روند روبه جلوی موتور نوآوری استفاده می‌کند.

نمایشگاه «سی ای اس» تاثیرگذارترین رویداد فناوری در جهان است و زمینه اثبات پیشرفت فناوری‌ها و نوآوران جهانی را فراهم می‌کند. اینجا جایی است که بزرگترین برندهای جهان تجارت می‌کنند و با شرکای جدید ملاقات می‌کنند و تیزبین‌ترین نوآوران به صحنه می‌آیند.

حضور بزرگان در «سی ای اس»

برخی از شرکت‌های بزرگ درباره فناوری‌هایی که ممکن است در «سی ای اس ۲۰۲۳» فاش شود، صحبت نکرده‌اند، در حالی که برخی دیگر تیزرهایی منتشر کرده‌اند. سامسونگ قبلا دعوت‌نامه‌هایی را برای کنفرانس مطبوعاتی CES خود در ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی در ۴ ژانویه، یک روز قبل از شروع رویداد ارسال کرده است. این دعوت نامه عنوان «آرامش را به دنیای متصل خود بیاوریم» را بر خود دارد.

 

اوج هیجان در نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۳ | معارفه خودروی سونی، لپ‌تاپ سه بعدی و وی آر ۲

سامسونگ گفته است که نمایشگاه «سی ای اس» فرصتی خواهد بود تا سفر خود را با هم برای ایجاد آینده‌ای پایدار و مرفه به اشتراک بگذاریم.

در این نمایشگاه همچنین «تجربه جدید و توسعه یافته» برای دستگاه های متصل به اینترنت، ارائه خواهد شد.

در همین حال، سونی ویدیویی از چیزی که شبیه یک ماشین است را همراه با پیامی با این مضمون که « شما را در ۴ ژانویه در لاس وگاس می‌بینم» منتشر کرده است. قبلا مشخص شده بود که غول ژاپنی با دیگر غول هموطن خود هوندا برای تولید و فروش خودروهای الکتریکی از سال ۲۰۲۵ در حال همکاری است.

 

اوج هیجان در نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۳ | معارفه خودروی سونی، لپ‌تاپ سه بعدی و وی آر ۲

پلی استیشن سونی، از «هدست» واقعیت مجازی جدید خود برای پلی استیشن ۵ نیز در این نمایشگاه رونمایی می‌کند. این هدست قرار است در ماه فوریه سال جاری به بازار عرضه شود.

شایعه شده است که ایسوس یک لپ‌تاپ «اوال ای دی» سه بعدی را عرضه می‌کند که دارای تصاویری که واقعی هستند و به نظر می‌رسد دارند از صفحه نمایش خارج می‌شوند.

انتظار می‌رود که مارک‌های سرشناس دل، اچ پی و لنوو، نیز نمایشگرهای ۲ در ۱ یا مانیتورهای جدیدی را با تمرکز بر بازی رونمایی کنند.

آمازون همچنین یک صفحه وب برای نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۳  اختصاص داده است، لبته آمازون از نظر محصولاتی که در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد، چیز زیادی را فاش نمی‌کند. در این وب سابت فقط به این اکتفا شده است که آمازون «خانه‌های هوشمند، خودروها، سرگرمی‌ها و موارد دیگر» را به نمایش می‌گذارد.

«سی ای اس» چیست؟

«سی ای اس» یک نمایشگاه تجاری فناوری است که هر ساله در لاس وگاس،واقع در ایالت نوادا برگزار می‌شود.

این نمایشگاه که معمولا بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن شرکت می کنند، اغلب توسط برخی از بزرگترین نام های صنعت برای معرفی محصولات جدید استفاده می شود. اولین نمایشگاه مصرف کننده الکترونیک در سال ۱۹۶۷ با ۲۵۰ غرفه دار و ۱۷۵۰۰ شرکت کننده در نیویورک برگزار شد.

چه کسی حضور خواهد داشت؟
 

اوج هیجان در نمایشگاه الکترونیک مصرفی ۲۰۲۳ | معارفه خودروی سونی، لپ‌تاپ سه بعدی و وی آر ۲

بیش از ۲۸۰۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه «سی ای اس»۲۰۲۳  ثبت نام کرده اند، از جمله نام های بزرگی مانند سامسونگ، آمازون، گوگل، ال جی، مایکروسافت، سونی، پاناسونیک و ایسوس.

در همین حال، اپل نه در نمایشگاه «سی بی اس» شرکت می کند و نه در سایر نمایشگاه‌های بزرگ فناوری سال، زیرا ترجیح می‌دهد رویدادهای خود را زیر نظر خود برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

سایر شرکت‌کنندگان کوچک‌تر شامل شرکت روباتیک کانادایی WowWee، استارت‌آپ «دیپ‌تک» Greenerwave است که در کنترل امواج الکترومغناطیسی تخصص دارد و فناوری سلامت LA Movano، که حلقه Evie خود را به نمایش می‌گذارد، این حلقه نوعی پوشش دست است که برای زنان ساخته شده است. این حلقه می‌تواند معیارهایی از جمله ضربان قلب، تعداد تنفس، دمای پوست و ردیابی علائم قاعدگی را بخواند.
 

کد خبر 732358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha