سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

درحالی معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مترو پرند در افق ۱۴۰۴ خبر داده بود که وزارت راه و شهرسازی از آماده بهره‌برداری شدن این پروژه در خرداد سال آینده خبر داد.

مترو پرند

به گزارش همشهری آنلاین ، خردادماه امسال علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با بیان این‌که مبارزه با فساد از راهبردهای شرکت عمران شهرهای جدید است، گفته بود: تبعیض در توزیع منابع عمومی به بی‌عدالتی می‌انجامد و غفلت از قشرهای نیازمند حمایت نیز آسیب‌هایی به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که تولید و عرضه مسکن پایدار و در شأن شهروندان در راستای ایفای نقش موثر در ایجاد تعادل در بازار مسکن از جمله مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌جاری است، افزود: در این راستا اقداماتی از جمله برنامه‌ریزی و احداث شهرهای جدید نسل نو در همگرایی با برنامه‌های توسعه ای کلان کشور در خصوص هدایت جمعیت و فعالیت به پهنه جنوبی کشور و مبتنی بر الگوی ایرانی ـ اسلامی انجام گرفته است.

وی یادآور شد: ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونت گاهی کشور و دسترس پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهرهای جدید و شهرهای مادر نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار ردارد.

وی بیان کرد:  تکمیل و بهره برداری از مترو شهرهای جدید بهارستان، گلبهار، پرند و احداث و بهره برداری از قطارهای حومه ای شهرهای جدید اندیشه و صدرا در برنامه شرکت عمران شهرهای جدید برای افق سال ۱۴۰۴ قرار دارد  و اقدامات لازم برای پیشبرد احداث متروی شهرهای جدید فولادشهر، مجلسی و پردیس نیز انجام خواهد شد.

وی با اعلام این‌که با ایجاد شرایط مناسب تونل و مسیر دسترسی به شهر جدید علوی نیز تا سال ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد، اظهار کرد:  احداث و بهره برداری از محورهای دسترسی شهر جدید پرند به آزادراه غدیر و محورهای دسترسی شهر جدید بهارستان و مجلسی به کنارگذر اصفهان از دیگر برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در افق ۱۴۰۴ خواهد بود.

در ادامه نیمه آذرماه امسال استاندار تهران  با بیان اینکه توسعه سیاسی و اداری پرند باید ویژه بررسی شود گفته بود:  فاز نخست متروی پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا فخاری البته تحقق این وعده را مشروط اعلام کرد و افزود: فاز نخست مترو پرند با پیشرفت مطلوب و تأمین اعتبارات در اوایل سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

این در حالی است که امروز وزارت راه و شهرسازی از پیگیری روند پیشرفت پروژه احداث مترو تهران-پرند توسط معاون برنامه­‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داده و اعلام کرده مترو پرند خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

هابیل درویشی مدیرعامل اسبق مترو تهران آبان‌ماه سال ۹۳ گفته بود:‌ در صورت تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی مترو پرند ۶ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که مترو پرند بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: ۱۰ کیلومتر از تونل‌ها این پروژه ساخته شده و به اتمام رسیده، همچنین ۱۹ دهنه پل این پروژه ساخته شده است.

وی با بیان این‌که بخشی از این مترو ریل‌گذاری شده است، افزود: با توجه به این‌که اعتبارات این پروژه ۱۰۰ درصد دولتی است اگر دولت اعتبار مورد نیاز را تامین کند می‌توانیم در مدت ۶ ماه مترو پرند را به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 732338
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha