در پردیس، بیشتر از سوپرمارکت، بنگاه وجود دارد. انگار آنجا همه‌ مناسبات بر روی بازار مسکن شکل گرفته است. ساندویچی و دستفروش و بقال هم در پردیس شغل دومشان واسطه‌گری املاک است.یکی از باانصاف‌هایشان اما گفت که دلار مقداری شل کرده و توصیه کرد مردم برای خرید دست نگه دارند.

مسکن مهر پردیس

به گزارش همشهری آنلاین، هیجانات مقطعی بازارهای موازی به شکل روزانه بر قیمت مسکن در شهر جدید پردیس تاثیر می‌گذارد. واسطه‌های ملکی در پردیس می‌گویند که دلالان قیمت آپارتمان های خود را با نوسانات بازارهای دیگر به‌روز می‌کنند و دائما چرتکه می‌اندازند.

یکی از مشاوران املاک که در فاز ۸ پردیس فعالیت می‌کند درباره آخرین وضعیت این بازار گفت: با وجود رکودی که در بازار ملک وجود دارد قیمت خانه‌ها با نوسانات بازارهای دیگر مرتبا تغییر می‌کند. برخی مالکانِ پیگیر، روزانه به ما قیمت می‌دهند.

بعضی بخر و بفروش‌ها از نوسانات دیگر بازارها برای تحریک متقاضیان استفاده می‌کنند و از انواع و اقسام شگردها برای ایجاد هیجان به مشتری‌ها بهره می‌برند. اغلب مراجعه کنندگان این روزهای بنگاه های معاملات ملکی با تنش‌های ایجاد شده توسط دلالان آشنا هستند.

مالکان و بخر و بفروش‌ها بعضا از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. القای چشم‌انداز تورمی و تولید اضطراب مهمترین اهرم برای مجاب کردن مشتری‌ها به خرید است.

کسانی که برای خرید آپارتمان به شهر جدید پردیس مراجعه می‌کنند به وضوح فضای دلالی را در این شهر می‌بینند. برخی کارشناسان و فعالان بازار ملک در پردیس می‌گویند که در هیچ جای ایران حتی مناطق شمالی تهران به اندازه پردیس، فضای دلالی مسکن وجود ندارد.

قیمت‌های پیشنهادی در فاز ۱۱ از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای واحدهای همکف تحویل آینده شروع می‌شود و به بالای ۲ میلیارد تومان برای واحدهای آماده می‌رسد. در فاز ۸ هم نرخ‌ها بین ۱.۳ تا ۲ میلیارد تومان متغیر است.

در پردیس، بیشتر از سوپرمارکت، بنگاه دیده می‌شود. انگار آنجا همه‌ مناسبات بر روی بازار مسکن شکل گرفته است. ساندویچی و دستفروش و بقال هم در پردیس شغل دومشان واسطه‌گری املاک است. اغلب هم با آب و تاب از هوای پاک پردیس و نزدیکی‌اش به تهران سخن می‌گویند.

یکی از مشاوران املاک درباره وضعیت این روزهای بازار مسکن پردیس و چشم‌انداز آینده آن گفت:در ۱۰ روز اخیر قیمت‌ها تا ۳۰۰ میلیون تومان بالا رفته که به نظر من حباب است. توصیه کرد فعلا دست نگه داریم و خرید نکنیم چون پردیس از این بالا و پایین‌ها زیاد به خود دیده است.

برای خرید آپارتمان های ۷۵ تا ۱۱۰ متر در پردیس چقدر باید هزینه کنید؟ | جدیدترین قیمت ها را ببینید

کد خبر 732218
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۳
    15 7
    نخرید میاد پایین ضمنآ واقعآ به این قیمت‌ها اونم پردیس تو کوه و بیابان نمی ارزد
  • بینام IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    10 8
    باسلام خدمت ملت شریف ایران عزیزان هر واحدی که الان به شما قیمت ۱،۵ میلیون میگن ۳۰۰ میلیون هم هزینه‌ای از قبیل وام با سود ۱۰۰در ۱۰۰ عرصه ۹۰ میلیون ،،کابینت کمد دیواری پکیچ کولر وغیره آنهم باید کفش آهنی ببوشید برای مراحل اداری ولی اگر در حال حاظر از ۲ میلیارد کمتر دارید برای خرید به پردیس نروید بروید مسکن مهر آباد آنجا ۱،۲،می‌توانید صاحب خانه شوید
  • نیک IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    10 7
    بهتر بدونید بی امن ترین جا برای زندگی که میشناسم پردیس اگر شده یک آپارتمان در پایین شهر بخرید از لحاط امنیتی بیشتر در امان هستید سرقت ماشین یه سوته خالی کردن منزل یه چشم بهم زدن بردن درب های آهنی ورودی وپنجره ها و درب های کنتر آب مثل آب خوردن و کلانتری پردیس ...
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      9 2
      ما نزدیک ۸ماه هست که ساکن فاز۸پردیسیم این موردهایی که گفتید چرا بس ما ندیدیم و نشنیدیم قصدتون از این همه بی امن جلوه دادن پردیس چیه🤔
    • Shayan IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      3 3
      ما ۱۳ ساله تو این خراب شده هستیم نه دزدی دیدیم نه نا امنی شما برو ببین کی باهات مشکل داشته این کارارو باهات کرده
  • بیتا IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    8 6
    پردیس واقعا امنیت نداره اصلا مناسب سکونت نیست یه آپارتمان کوچک پایین شهر میارزه به به بهترین فاز پردیس سرمایه تون رو حیف نکنید
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    12 6
    ما چن ماهه فاز 8 پردیس هستیم ماشین و باز بزار برو فردا بیا در خونه باز بمونه خدا رو شکر تا حالا چنین موردی ندیدیم پهلوی خونه هم پر از کارگر ک دارن خونه سازی میکنن ما ماهی ده روز شمالیم با خیال راحت بزار برو ازین داستانا نه شنیدیم نه داریم امنیت عالی همه چی عالی با اینکه هنوز کامل نیست راضی هستیم
    • یوسف IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
      2 5
      داداش تو بهترین نقطه تهران هم یه همچین چیزی نداریم .احتمالا شما تو پردیس سوئد زندگی میکنی نه تو ایران
    • حامد IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
      5 5
      اتفاقا پردیس از لحاظ امنیت خیلی خوبه به نظر من آینده خیلی خوبی داره ، هوای خوب ، امنیت خوب و نزدیکی اش به تهران و خلوت بودنش و... همه اینا آدم رو مشتاق میکنه بیاد پردیس زندگی کنه
  • علی فاتح IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    3 0
    سلام دوستان من در فاز ۱۱ ساکن هستم یه مافیایی اینجا بوجود اومده اکثر ساکنین مستاجر هستند بلوک هایی کلا دست مافیا افتاده زندگی خیلی سخته مالکین غیر ساکن قیمت ها بالا میبرند مدیر های غیر ساکن خود در ویلاهای شمال شهر نشسته خون بعضی از بلوک ها در شیشه میکنن منطقه خوش و آب هوا متاسفانه مسکن مهر تبدیل به پرسود ترین سرمایه گذاری کرده اند برادر مقاله الان طوری شده مافیای کاری کرده کسی واحد نمیفروشه اطلاعات به روز نیست
  • M IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    7 0
    یکسال در پردیس زندگی کردم برای سکونت اصلا امن نیست چند باری دزدی شد در آهنی رو باز کرده بودن و از خونه سرقت کرده بودن پر از سگ بود و همیشه باعث ترس و وحشت میشد چون سگها آدمو دنبال میکردن زمستوناشم خیلی سرد بود و شوفاژها جوابگو سرمای اونجا نبودن قیمت ها هم سرسام آور بود چون بین کوه و بیابون قراره داره ...یکساله خونه رو فروختم و به تهران برگشتم.
  • جلال اکبری IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    3 2
    با سلام خدمت دوستان، طبق اعلان مراجع رسمی کشور قیمت متوسط اپارتمان در تهران حدودا متری چهل میلیون تومان است و با توجه قیمت مصالح ساخت اپارتمان که هر روز در حال بالا رفتنه مسلما با افزایش، قیمت مواجه میشه، هنوز هم جاهایی مثل مسکن پردیس به سطح تورمی کشور نرسیده و بخشی از ان با سوبسیت دولت ساخته شده است، از باب امنیت هم با توجه به حضور نیروی انتظامی و پاسگاه های پلیس با جاهای دیگر فرقی نداره و نمیشه بدون ذکر دلیل به تخریب این محل پرداخت.