یک روبات نقاش و دکوراتور توسط دلوکس اختراع شده که می‌تواند در صورت کمبود نیروی انسانی، کارهای داخلی ساختمان را انجام دهد.

روبات نقاش ساختمان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، شرکت دلوکس میلیون‌ها دلار برای اختراع دستگاهی با فناوری پیشرفته هزینه کرده که می‌تواند به تنهایی یک دیوار کامل را رنگ کند. این روبات که «پاکو» (Paco) نام دارد، با یک اسکنر سه‌بعدی برای ایجاد یک مدل دیجیتالی از فضایی که نیاز به رنگ کردن دارد، ارائه می‌شود.

این داده‌ها به روبات ارائه می‌شود تا کارهای دم‌دستی‌تر را انجام دهد و نیروی انسانی روی کارهای پیچیده‌تر متمرکز شود. پاکو توسط یک استارت‌آپ فرانسوی به اسم «Les Companions» توسعه داده شده و سرمایه‌اش را شرکت آکزونوبل، مالک شرکت صنایع شیمیایی و رنگ دلوکس تامین کرده است. 

بنا به اعلام این استارت‌آپ فرانسوی، ماموریت پاکو انجام کارهای خسته‌کننده‌ای است که کمتر چالش‌برانگیزند. البته که برای استفاده از نیروی کار خستگی‌ناپذیر پاکو، به کمک انسان نیاز است. 

خوزه آنتونیو خیمنز لوزانو، رئیس آکزونوبلِ انگلستان گفت که علت سرمایه‌گذاری آن‌ها روی این فناوری و فناوری‌های مشابه، نگرانیشان از کمبود نیروی کار است. لوزانو گفت: «به خصوص در انگلستان ما به صورت جدی با کمبود نقاش ساختمانی مواجهیم. شیوع کووید باعث تغییر شغل بسیاری از افراد شد و از طرف دیگر، برگزیت ما را با کاهش شدید کارگران اتحادیه اروپا مواجه کرد.»

بیشتر بخوانید:

 یک نظرسنجی مرکز دکوراتور دلوکس نشان می‌دهد که ۶۱ شرکت نقاشی و تزئینات در بریتانیا با کمبود نیروی کار برای نقاشی و و تزئینات داخلی مواجهند. با وجود این کمبود نیرو، ۴۰ درصد از شرکت‌ها نسبت به قبل از همه‌گیری پرمشغله‌تر هم بودند. 

کد خبر 731880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha