کادوپیچ کردن هدیه‌های کریسمس و عید سال نو، یک سنت قدیمی است که روبات‌ یومی (YuMi) محصول شرکت «ABB» آماده است که این کار را برای انسان‌ها انجام دهد.

روبات یومی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، روبات یومی (YuMi) شرکت «ABB» برای کادوپیچ کردن هدیه‌های کریسمس و البته وظایف دیگر، قابل برنامه‌ریزی است. این روبات از پس کادو کردن انواع هدایا بسیار خوب برمی‌آید.

البته روبات یومی (YuMi)، بیش از من و شما در کارش دقت می‌کند. یومی ابتدا هدیه‌های کریسمس را با بازوهای رباتیک خود اندازه می‌گیرد و بعد کناره‌های کاغذ کادو را با دقت، یکی‌یکی تا می‌کند. سپس قسمت‌های مورد نظرش را برای محکم کردن جای هدیه مورد نظر در کاغذ کادو، با نوار چسب‌هایی در اندازهای مناسب، می‌چسباند. 

بیشتر بخوانید:

یومی هدیه را وسط کاغذ بسته‌بندی قرار می‌دهد و بعد از چسباندن کاغذ کادو در یک قسمت، آن را می‌چرخاند تا باقی قسمت‌ها را هم با دقت تا کند و چسب بزند. این روبات حتی از یک ابزار صاف کننده، برای ایجاد خطوط و چین‌های زیبا در کادو کردن هدایا استفاده می‌کند. 

تصاویر | این روبات هدیه‌های کریسمس را کادو می‌کند | سرو قهوه و دستبندبافی از قابلیت‌های دیگر یومی

تصاویر | این روبات هدیه‌های کریسمس را کادو می‌کند | سرو قهوه و دستبندبافی از قابلیت‌های دیگر یومی

در مرحله آخر یومی کارش را با زدن یک مهر روی بسته به پایان می‌رساند. البته که هیچ بسته هدیه‌ای بدون روبان کامل نمی‌شود. یومی، برایتان یک روبان هم دور کادو می‌بندد. 

طبق اطلاعاتی که در وبسایت «ABB» آمده، این ماشین که در سال ۲۰۱۵ با دو بازو ساخته شد، اولین روبات همکار به معنای واقعی در جهان است. یومی در زمان خود یک بازی‌گردان و نویددهنده عصر جدیدی بود که در آن انسان‌ها و روبات در کنار یکدیگر در امنیت و به طور سازنده، کار می‌کنند. 

روبات‌های همکار یا کوبوت‌ها، با قابلیت برنامه‌ریزی برای یادگیری چندین کار برای کمک به انسان  ساخته می‌شوند. کوبوت‌ها در منعطف کردن فرآیندهای مونتاژی که نیاز به تولید تعداد زیادی از محصولات کاملا مشخص در چرخه‌های کوتاه دارند، بسیار به کار می‌آیند. این روبوت‌ها در کارهایی دقیق و تکراری که نیاز به استقامتی خستگی‌ناپذیر دارد، برای کمک به انسان‌ها طراحی شده‌اند.

یومی، این روباتِ بازو، می‌تواند کارهایی به جز بسته‌بندی هدایا هم انجام دهد. در یکی از ویدئوهای منتشرشده از قابلیت‌های دیگر یومی، این روبات را می‌بینیم که چند فنجان اسپرسو با خامه روی آن، درست می‌کند. این فنجان‌ها حتی روی نعلبکی سرو می‌شوند. 

این روبات همچنین قادر است دستبندهای دوستی درست کند. در یک ویدئو از قابلیت‌های یومی، نشان داده می‌شود که این روبات، دستبندها را با مهره‌های رنگارنگ و رشته‌های کشسان می‌بافد. این ویدئو با بستن دستبند دور دست کسی که در حال فیلمبرداری است به پایان می‌رسد و انعطاف‌پذیری بالای این روبات را به نمایش می‌گذارد. 

کد خبر 727498
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha