شاخص بلومبرگ نشان داد ایلان ماسک تنها فردی در تاریخ بشر است که ۲۰۰ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داده است.

ایلان ماسک

به گزارش همشهری آنلاین، پس از جف بزوس، موسس آمازون، ماسک دومین فرد با بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت شخصی بود؛ رقمی که در ژانویه ۲۰۲۱ به دست آورد.

دقیقا چه چیزی باعث کاهش ثروت ماسک شده است؟

پس از کاهش سهام تسلا در هفته‌های اخیر، ثروت ایلان ماسک به ۱۳۷ میلیارد دلار کاهش یافت. این شامل کاهش شدید ۱۱ درصدی سهام تسلا در ۲۷ دسامبر است.

تسلا در حال حاضر برای دو مدل پرتیراژ خود تا پایان سال ۷۵۰۰ دلار تخفیف به مصرف‌کنندگان در ایالات متحده ارائه می‌دهد. همچنین گزارش شده که تولید در کارخانه خود در شانگهای را کاهش داده است.

ثروت ماسک در نوامبر ۲۰۲۱ به ۳۴۰ میلیارد دلار رسید. پس از آن، او بیش از یک سال به طور کلی ثروتمندترین فرد جهان بود. سپس در این ماه برنارد آرنو، بازرگان فرانسوی و یکی از بنیانگذاران نیروگاه کالاهای لوکس LVMH از او پیشی گرفتند.

اثر توییتر

ماسک در اواخر اکتبر توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریداری کرد. او برای کمک به پوشش خرید توییتر، سهام قابل توجهی از تسلا را فروخت و در نتیجه این خودروساز برقی دیگر بزرگ‌ترین دارایی او نیست.

کاهش ثروت ماسک و افزایش نرخ بهره

ایلان ماسک بارها در توییتر برای مقابله با بانک مرکزی به دلیل افزایش نرخ بهره با سریع‌ترین سرعت در دهه‌های اخیر، صحبت کرده است.

ماسک در ۱۶ دسامبر در توییتر نوشت: «ما بانک مرکزی را کنترل نمی‌کنیم. مشکل واقعی اینجاست.»

گزارشی در بلومبرگ به حضور اخیر ایلان ماسک در پادکستی اشاره می‌کند که در آن شنیده می‌شود که این ثروتمند میلیاردر تجاری نسبت به خطرات پول‌های قرض گرفته شده در مرحله نوسان بازار هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

ماسک در پادکست All-In منتشر شده در دسامبر گفت: «من واقعاً به مردم توصیه می‌کنم که در بازارهای سهام پرنوسان بدهی حاشیه‌ای نداشته باشند.»

کد خبر 731770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha