شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

نتیجه برآوردهای جدید Informa Telecoms & Media حاکی است که تعداد مشترکان تلفن همراه در جهان در دسامبر سال 2008 از مرز 4 میلیارد نفر گذشته است.

 این امر به معنای آن است که 60 درصد از کل جمعیت جهان امروزه از تلفن همراه استفاده می‌کنند. در بسیاری از کشورها ضریب نفوذ تلفن همراه از 100 درصد فراتر رفته و برخی مردم از دو یا چند خط تلفن همراه استفاده می‌کنند.

همچنین  در برخی نقاط که دسترسی به خطوط تلفن ثابت وجود ندارد، تلفن‌های همراه برای برقراری ارتباط به کار می‌روند. در میان نقاط مختلف جهان منطقه آمریکای لاتین و حوزه کارائیب از رشد مرتب سالانه 16 درصدی در زمینه استفاده از تلفن همراه برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این رشد تعداد مشترکان تلفن همراه در این قاره از 440میلیون نفر فراتر رفته و تا سال2009 شاهد ضریب نفوذ 76درصدی باشیم.

در کنار افزایش تعداد مشترکان تلفن همراه فناوری‌های ارتباطی مورد استفاده اپراتورهای مختلف نیز روز به روز در حال بهبود است. فناوری نسل سوم تلفن همراه یا 3G در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است و تعداد مشترکان جهانی این سرویس به 415 میلیون نفر رسیده است.

77 درصد از سهم بازار 3G جهان که معادل 320 میلیون نفر است مربوط به شبکه‌های UMTS/HSPA است که در بیش از 100 کشور جهان راه‌اندازی شده‌اند.

در حال حاضر بیش از 100 اپراتور تلفن همراه در جهان که شامل رهبران صنعتی هستند اعلام کرده‌اند از سال 2010 شبکه‌های خود را به LTE ارتقا می‌دهند؛ LTE تحول بعدی فناوری پهنای باند موبایل است که از فناوری مبتنی بر OFDM و شبکه هسته‌ای IP فلت استفاده می‌کند تا تجربه اینترنت در دستگاه‌های موبایل را ارتقا دهد. به گفته رئیس
 3G Americas، فناوری‌های نسل سوم همچنان به تحول ادامه می‌دهند و اپراتورهای GSM اکنون مسیر مشخصی به سوی LTE دارند.

همچنین LTE فناوری منتخب اپراتورهای CDMA است. شمار کاربران بی‌سیم خدمات نسل سوم همچنان افزایش می‌یابد و بنا بر برآورد Informa، در حال حاضر حدود 415 میلیون مشترک نسل سوم وجود دارد که 320 میلیون نفر آنها مشترک شبکه‌های UMTS/HSPA و 95 میلیون نفر مشترک شبکه‌های CDMA EV-DO هستند. شمار شبکه‌های تجاری UMTS/HSPA نیز به 258 شبکه در بیش از 100 کشور افزایش یافته که شامل 41 شبکه در 20 کشور آمریکای لاتین و کارائیب می‌شود.

کد خبر 73169

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز