شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

طی 35 سالی که از تولد اولین تلفن همراه می‌گذرد، تعداد بی‌شماری گوشی با طراحی زیبا و قابلیت‌های گسترده به بازار آمد که برخی از آنها عنوان محبوب‌ترین و برخی نیز به‌سرعت به فراموشی سپرده شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی موبایل گزت، در این گزارش به شش گوشی تلفن همراه اشاره شد که تولید آنها در رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای داشته و کاربران را به سمت خود جلب کرده و یا برخلاف تبلیغات و انتظارات به‌سرعت به فراموشی سپرده شده است.

طولانی‌ترین زنگ تلفن همراه

یک شرکت ژاپنی با ارائه طولانی‌ترین زنگ موبایل نام خود را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کرد.  به گزارش پایگاه اینترنتی اینتوموبایل، این شرکت ژاپنی طولانی‌ترین زنگ تلفن همراه را با زمان 61 دقیقه و 40 ثانیه ساخت. این زنگ طولانی در واقع هیچ کاربردی ندارد و تصور اینکه تلفن همراه کسی بیش از یک ساعت زنگ بزند غیرممکن است. ژاپن، سومین مدعی بازار آسیا – اقیانوسیه است و تعداد کاربران آن تا پایان آوریل 2008میلادی 103میلیون نفر اعلام شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد بازار این کشور سالانه حدود 6درصد است.

باریک‌ترین گوشی ضد‌آب

باریک‌ترین تلفن همراه ضد‌آب با ضخامت 1.5 سانتی‌متر، توسط یک شرکت ژاپنی به بازار ارائه شد. به گزارش پایگاه اینترنتی اینتوموبایل، این گوشی در نمایشگاه CEATEC JAPAN 2008 که در توکیو برپا شد، تلفن همراه مذکور را معرفی و عرضه کرد. این تلفن همراه مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی، قابلیت نسل سومی، نمایشگر 8.2 اینچیLCD  است و 127گرم وزن و ابعاد آن  1.5× 10.5× 5 سانتی‌متر است. در مورد قیمت این گوشی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد 57.7 در بازار ارتباطی ژاپن زیر سلطه شبکه WCDMA است.

باریک‌ترین گوشی مجهز به صفحه کلید کامل

یک شرکت تولید‌کننده تلفن همراه در کره جنوبی، باریک‌ترین گوشی مجهز به صفحه کلید کامل QWERTY را موسوم به Slate روانه بازار کرد. به گزارش سایت سافت پدیا، گوشی Slate که ویژه پیام کوتاه ساخته شده ارسال پیام و تصویر و دسترسی به پیام فوری و سرویس ای‌میل را برای کاربر آسان کرده است و یکی از ساده‌ترین تجربه‌های پیام متنی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ترکیب کلیدها، صفحه نمایش رنگی و پنل پشتی کائوچویی، ارسال تصاویر و پیام‌ها را آسان می‌کند و رنگ آبی مایل به ارغوانی روشن و مشکی طراحی و فرم این گوشی را کامل می‌کند. دسترسی به سرویس‌های پیام‌های چند رسانه‌ای، پیام فوری، ای‌میل و سرویس‌هایی چون بلوتوث، ضبط ویدئو و عکس گرفتن با دوربین 1.3 مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. این گوشی با قیمت 49.99 دلار و 2سال قرارداد هم‌اکنون در دسترس کاربران قرار دارد.

سریع‌ترین تلفن همراه جهان

یک شرکت تایوانی، گوشی تلفن همراه مدل P565 را که گفته می‌شود سریع‌ترین گوشی تلفن همراه جهان است، به بازار موبایل معرفی کرد.  این گوشی به پردازشگر پرسرعت 800 مگاهرتزی مجهز است و سرعت پردازشگر مرکزی این گوشی، حدود 2برابر پردازشگر مرکزی گوشی‌های شرکت‌های رقیب است. گوشی یادشده دارای سیستم عامل ویندوز موبایل 6.1 ، حافظه RAM با ظرفیت 156 مگابایت، حافظه ROM با ظرفیت 128 مگابایت، صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی، VGA و قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی به‌منظور افزایش میزان ظرفیت حافظه داخلی است. این گوشی تلفن همراه همچنین دارای سرویس اتصال به شبکه پرسرعت HSDPA با سرعت 3.6 مگابایت برثانیه، سیستم جهانی GPS، WiFi‌ و میان‌افزار اختصاصی ایسوس با نام Glide GUI است و باتری آن از نوع Li-Ion با ظرفیت 1300 میلی آمپر ،3 ساعت در حالت مکالمه و 300 ساعت در حالت آماده به کار شارژ نگه می‌دارد. دوربین 3مگاپیکسلی این گوشی دارای قابلیت فوکوس خودکار و قابلیت ضبط ویدئویی QVGA با سرعت 24 فریم در ثانیه، قابلیت پخش ویدئویی VQGA با سرعت 30فریم درثانیه است و امکان ارسال و دریافت پست‌الکترونیک یا ای‌میل را نیز دارد.

گوشی‌های محبوب

گوشی‌های آیفون، در 5 سال گذشته نه تنها صنعت تلفن همراه بلکه دنیا را به نوعی متحول کردند. نکته قابل توجه در مورد این نوع تلفن همراه که آنها را از دیگر گوشی‌ها متمایز کرده این است که با ورود گوشی‌های جدید و به‌روز، محبوبیت آنها در بین کاربران کم نشد و همواره فروش نسبتا متعادل و خوبی داشته‌اند. طراحی زیبا و قابلیت‌های بسیار عالی این گوشی‌ها، در یاد‌ها باقی مانده و میلیون‌ها دستگاه از آن به فروش رسیده است. کاربران در حال حاضر می‌توانند نظیر این نوع تلفن همراه را به قیمت 100 دلار تهیه کنند در حالی که ابتدا با قیمت 600 دلار عرضه شده بود.

در اوایل سال2007 شرکت اپل با ارائه آیفون، بازار گوشی‌های هوشمند را دستخوش یک تحول بزرگ کرد. این تلفن همراه لمسی در سراسر جهان محبوبیت خاصی پیدا کرد و فروش آن موجب قدرت گرفتن اپراتور‌های بزرگی مانند AT&T شد. اپراتورها در کشورهای دیگر نیز با فروش آیفون سود خوبی به دست آوردند؛ برای مثال سافت بانک، سومین اپراتور بزرگ ژاپن با فروش فوق العاده آیفون که از ماه جولای آغاز شد، فروش خود را در فصل سوم به 225 میلیون دلار رساند.

با فروش آیفون تعداد کاربران این شرکت در فصل سوم 521 هزار و 400نفر افزایش یافت. افزایش 138 هزار کاربر قراردادی به کاربران بریتانیایی O2 در فصل اول 2008 را نیز می‌توان به ارائه تلفن همراه آیفون مربوط دانست. ارائه سرویس‌های مختلف برای این تلفن همراه را که در زمینه‌های مختلف در خدمت کاربران قرار گرفته است، نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

انواع سرویس‌ها از رزرو بلیت هواپیما و جایگاه در رستوران‌ها گرفته تا مبارزه با قطع درختان جنگلی، به تازگی برای این تلفن همراه جنجالی ارائه شده است. یک راه ساده برای پی بردن به اهمیت این 3تلفن همراه، جست‌وجوی گوگل است. هنگامی که در بخش سرچ گوگل این نوع تلفن‌های همراه را وارد می‌کنیم برای RAZR حدود 29 میلیون و برای N95 حدود 64 میلیون و آیفون 337میلیون مطلب مربوطه ارائه می‌شود.

سه گوشی ناامید کننده

اولین گوشی ناامید‌کننده تلفن همراه که در سال 2005 به بازار ارائه شد، در واقع ورژن ضعیف‌تری ازیک گوشی قدیمی‌تر بود که بر خلاف تبلیغاتی که در زمینه موسیقیایی بودن آن شد، تنها قابلیت ذخیره 100 آهنگ را داشت. گوشی بعدی که جزو افتضاحات صنعت تلفن همراه بوده است، در سال 2003 به‌عنوان یک گوشی لمسی سر و صدای زیادی به پا کرد. کمبود حافظه و سرعت پایین این تلفن همراه کاملا مشهود بود و دوام چندانی درمیان کاربران نیافت و زود به فراموشی سپرده شد. این گوشی به همراه 2نوع دیگر، 3 گوشی لمسی بودند که برای اولین بار توسط نوکیا روانه بازار شدند. سومین گوشی که موفقیت ناامیدکننده‌ای در بازار تلفن همراه داشت، در سال 2004 روانه بازار شد و جزو اولین گوشی‌های دوربین‌دار به شمار می‌رفت ولی حتی قابلیت ضبط صدا را نیز نداشت.

ارزان‌ترین سرویس قراردادی تلفن همراه

شرکت تری انگلیس ارزان‌ترین سرویس تلفن همراه با قیمت 9 پوند طی قراردادی در بریتانیا ارائه کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی یو کی‌ای فور یو، براساس این قرارداد سرویس تلفن همراه شرکت تری برای گوشی ارائه شده شامل 100 دقیقه مکالمه و ارسال پیام‌های متنی در ماه و 300 دقیقه مکالمه داخل شبکه‌ای و ای‌میل صوتی است. با شرایط وضعیت مالی شرکت‌ها و بحران اقتصادی جهانی ارائه قراردادهای ارزان قیمت موجب حفظ و جذب کاربران جدید می‌شود و از خسارت‌های مالی ناشی از بحران جلوگیری می‌کند. شرکت تری، پنجمین اپراتور بریتانیا است و حدود 4 میلیون کاربر دارد. مجموع کاربران تلفن همراه در بریتانیا به 88میلیون نفر می‌رسد و ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور 128درصد است. 11 اپراتور در این کشور فعال هستند که شرکت O2 با 19میلیون کاربر در بین اپراتورهای این کشور مقام نخست را دارد.

زشت‌ترین گوشی ساخته شده از طلا

تاکنون شاهد عرضه چندگوشی‌ تلفن همراه پوشیده از طلا بوده‌ایم، اماGivori Nefertiti بدشکل‌ترین گوشی از این نوع به شمار می‌آید. این گوشی در حال حاضر صرفا در دوبی و با قیمت تقریبی 4500 دلار عرضه می‌شود. تنها مقوله‌ای در این گوشی که آن را به یک گوشی ویژه تبدیل کرده است، پوششی از جنس کریستال و طلای 24 عیار است.

کد خبر 73164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز