رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: استعفای رییس بانک مرکزی کمی دیر بود. اگر این کناره گیری زمانی که قیمت ها هنوز اوج نگرفته بود انجام می شد خیلی اثرگذارتر بود و بازار ارز و سکه تا این اندازه ملتهب نمی شد. البته به نظر می رسد خبر استعفای صالح آبادی بتواند کمی بازار را آرام کند.

معاملات فردایی - طلا و ارز - طلا و دلار

همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: با توجه به تعطیلات جهانی همزمان با نزدیک شدن به سال میلادی جدید قیمت انس جهانی طلا تا نرخ ۱۸۱۷ دلار ثبت شد ولی در بازارهای داخلی از روز چهارشنبه با رشد ادامه دار قیمت ها مواجه بودیم و سکه با عبور از مرز ۲۲ میلیون تومان، رکوردهای قیمتی جدیدی را ثبت کرد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین در خصوص افزایش نرخ سکه و طلا همزمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد گفت: در یک ماه گذشته سکه امامی ۷ میلیون تومان و هر گرم طلا حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است که این روند افزایش قیمت آنهم در یک ماه در سال های اخیر بی سابقه بوده است. حباب سکه بهار آزادی در این مدت به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه امامی به ۴ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید که خبر خوبی برای بازار سکه نبود.

بذرافشان در خصوص خبر کناره گیری رئیس بانک مرکزی در روز گذشته واکنش نشان داد و  اظهار کرد: استعفای رییس بانک مرکزی کمی دیر بود. اگر این کناره گیری زمانی که قیمت ها هنوز اوج نگرفته بود انجام می شد خیلی اثرگذارتر بود و شاید بازار ارز و سکه تا این اندازه ملتهب نمی شد. زمانی که سکه وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شد، اگر بازار مدیریت و تغییر سیاست ها در بانک مرکزی اتفاق می افتاد می توانست نقش مهم تر و بهتری در کنترل بازار طلا، سکه و ارز ایفا کند. ولی متاسفانه این کار زمانی که باید، انجام نشد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران ادامه داد: البته به نظر می رسد خبر استعفای صالح آبادی بتواند کمی بازار را آرام کند. قطعا پشت این تغییر و تحول، سیاست هایی وجود داشته که اگر این سیاست ها با یک برنامه ریزی خاصی در پیش گرفته شود، بازار به سمت مدیریت پیش خواهد رفت. امیدواریم با تغییر و تحولات جدید در بانک مرکزی، مدیریت جدید با تغییر رویکردها بتواند روند افزایشی نرخ ارز را متوقف کند و ما شاهد ثبات نسبی و کاهش نرخ دلار در بازار آزاد باشیم و به تبع آن بازار طلا و سکه هم کمی آرام بگیرد تا مردم بتوانند مبادلات خود را در آرامش انجام دهند.

وی گفت: التهابات و نوسانات بالای بازار سکه و ارز موجب شده تا مردم برای حفظ ارزش پول خود نگاه سرمایه گذاری به این بازار داشته باشند و همین مسئله بازار را دچار نوسانات بیشتری می کند چرا که به افزایش تقاضاها در بازار دامن می زند.

وی تصریح کرد: در حالیکه در گذشته به چشم اندوخته و پس انداز به این بازار نگاه می کردند تا در مواقع ضرورت طلاها و سکه های اندوخته را به فروش برسانند. دو هفته قبل افزایش تقاضا بین ۵ تا ۷ درصد بود اما در هفته ای که گذشت اندکی بیشتر شد و افزایش قیمت سکه در پایان هفته بازار تقاضا را هم تغییر داد و با افزایش روبرو کرد. پیشنهاد می کنم مردم بیشتر مصنوعات طلا بخرند به این دلیل که حباب ندارد.

واکنش  بازار طلا و سکه به تغییر رئیس کل بانک مرکزی؛ ریزش قیمت ها در راه است؟ | اگر قصد خرید طلا و سکه دارید، بخوانید

آخرین قیمت ها

آخرین قیمت ها بر اساس اعلام سایت اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران به این شرح است. سکه امامی ۲۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان .

همچنین قیمت  سکه طرح قدیم ۲۱ میلیون تومان، نیم سکه ۱۳ میلیون تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون تومان و سکه گرمی هم ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد. آخرین قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۹۳۴ هزار و ۵۲۲ تومان ثبت شد و انس جهانی طلا هم به ۱۸۱۶ دلار رسید.

کد خبر 731338
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • بنده خدا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    28 3
    خب،کسری بودجه رو حل کردین؟!
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      0 4
      #اخلالگر# اقتصادی# را #اعدام نکنید #😁😁😁
  • میشابی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    29 1
    به چه دلیل در شرایط موجود رییس اتحادیه طلا و جواهر از مردم درخواست خرید مصنوعات طلا را دارد.مگر امسال سال رونق تولید نیست؟چرا یک مقام مسؤل مردم را به سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت و کشاورزی تشویق نمی کند؟ این همه تناقض در ارکان حاکمیت پذیرفته نیست...
  • مهدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    35 6
    چیزی که توی این مملکت بره بالا دیگه پایین بیا نیست اگر هم بیاد یه چیز ناچیزی هست دولت کلی کثر بودجه داره با این حرفها میخوان مردم رو خوب تحریک بکنند طلا سکه و دلارهای مردم رو خوب از چنگشون در بیاره یعنی الان توی این مدت کوتاه سکه امامی 7000000 میلیون گرون شده ممکنه دوباره کلی به خوره تو سر قیمت سکه و بیاد پایین
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      6 1
      جالب‌تر اینکه تا چند روز پیش میگفت مردم برای خرید طلا و سکه دست نگه دارند قیمت‌ها پایین تر بیاید از این به بعد هر چیزی گفتن شما برعکس عمل کنید.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      3 3
      بشین بابا
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 0
      جسارتا کسر درست تره
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    20 6
    آقای، رئیسی، ،، مدیران ناکارآمد را حذف کنید ،،
  • کسری IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    17 0
    متاسفانه ملت مثل دلال به بازار ارز و سکه چشم دوختن در صورتی که سکه و طلا فقط یک پس اندازه و فکر کنم تنها کشور جهانیم که ارز رو به این صورت خرید و فروش میکنیم دولت هم هیچ نظارتی بر تخلفات نداره چون خودش واسه پر کردن کسری بودجه داره دلار رو گرون می‌کنه و بنظرم مثل قضیه بورس این بازار هم به ضرر مردمه
  • سید‌هادی‌عاصی علوی‌تفتی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    13 15
    سلام.خدا‌قوت. الان‌وقت‌این‌است‌که‌مردم‌عزیز ایران.از دارایی‌اشان‌.ارز‌خارجی‌که‌نیاز‌ندارند‌نخرند. تا با تقویت‌‌واحد‌پول ایران.ارزش‌پول‌ملی بالا برود.و‌حتی‌الامکان.غیرضرور‌ارز از ایران خارج نشود.صادرات‌بیشتر‌از‌واردات کالا باشد.تا‌باعث‌ارز‌..آوری‌بشویم. آمریکا.دیگر‌وجود‌ندارد. ابرقدرت جهان فقط‌خداست. به خدا توکل کنیم.
  • م IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    33 20
    اینا همه سیاست دولت بی عرضه با وزیران نا کار امد اون هست محسن رضایی می گفت دولت قبل مدیریت بلد نبود ما راهشو بلدیم راست گفت راهش افزایش قیمت ارز و شکستن کمر مردم هست
    • امیر IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
      2 14
      بیا پایین بچهه
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    37 3
    یک میلین می ره بالا ۱۰۰ تومن میاد پایین این ترفند تونه درس تونو ملت خوندن
  • . IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    32 5
    طلا و دلار و بانک چیه حاجی نون خشک و پنیر هم دیگه سر سفره ما فقرا پیدا نمیشه
  • گلین باجی IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    39 2
    بالا رفتن .دلار.سکه.طلا. خودرو.مسکن.... دست مافیا. ( ...) است. از دست رئیس بانک مرکزی کاری بر نمی یاد.
  • علی IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    6 0
    طلایی ترین دوران زندگی ما با گرونی های کمر شکن... هی روزگار.... اینم شانس ما
  • حسین IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
    8 4
    سلام این جبابها زمان احمدی نژاد خیلی کوچکتر بود ولی رشد بالایی داشتند