سرپرست دفتر مدیریت حیات‌ وحش ضمن بیان آخرین وضعیت ۲ توله یوز تازه متولد شده، تصمیم نهایی این سازمان را درخصوص انتقال آنها به تهران و همچنین انتقال پیروز به سمنان اعلام کرد.

توله یوزپلنگ

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا ابدالی سرپرست دفتر مدیریت حیات‌ وحش درباره آخرین وضعیت توران و آذر، ۲ توله یوزی که ماه گذشته توسط یک چوپان در منطقه توران شناسایی شدند، اظهار داشت: هر هفته نماینده‌ای از سازمان حیات وحش به سمنان اعزام می‌شوند تا وضعیت یوزها را کامل ارزیابی و به صورت مستقیم رصد کند.

وی افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی این ۲ یوز ندارند و اکنون خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

سرپرست دفتر مدیریت حیات‌وحش ادامه داد: کمیته فنی درباره انتقال توله یوزها به تهران برگزار شد و تصمیم نهایی مبنی بر عدم جابه‌جایی توله‌ها به پارک پردیسان تهران بوده است.

ابدالی خاطر نشان کرد: در مورد پیروز هم موضوع جابه‌جایی آن به توران فعلا منتفی است و حدود ۴ ماه دیگر تصمیم نهایی در این راستا گرفته می‌شود.

کد خبر 731007
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 11
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    25 2
    سلام به نظر ما توله یوزها به تهران نیارید چون هوای تهران خیلی آلوده است آنها به هوای پاک و طبیعت آنجایی که به دنیاآمدن عادت دارن ممکنه مریض شوند ممنون
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    18 4
    یک کم که بزرگتر که شدند ببریدشون پیش پیروز تا یک خانواده (ببخشید گله) خوشبخت رو تشکیل بدن
  • مرتضی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    12 14
    هیچچی دیگه ، 15 سال با برجام سر کار بودیم حالام با توله یوزهای توران و پیروز :)))))))))))))))))))))))))
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    24 7
    خدا خیرتون بده همه چیز را سیاسی کنید . آخه توله یوز چه ربطی به برجام داره. اگر اطلاع رسانی نکنند میگن اون کشورهای غربی هستند که همه اخبار حیات وحش را میگن.وقتی اطلاع رسانی میشه یک حرف دیگه زده میشه .هرسخن جا و مکانی دارد