حسن روحانی با اشاره به جایگاه زن از دیدگاه اسلام، یادآور شد که اسلام تکریم زن را فضیلت می‌داند.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور سابق ایران در دیدار با مسئولان دولت‌ سابق که در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام شد، به نقش برجسته سه زن در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: خدیجه کبری(س) در مقطع بنیانگذاری اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از امامت و به عنوان واسطه نبوت و امامت و زینب کبری(س) بعد از واقعه عظیم کربلا در تبیین شهادت حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش نقش بسیار ارزشمندی ایفا کردند. این نشان می‌دهد که زن از دیدگاه اسلام چه جایگاه مهمی دارد.

وی افزود: ما اسلامی را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه است و می‌تواند برای زنان و مردان الگو باشد؛ چنانکه حضرت فاطمه اطهر(س) الگوی همه ما مسلمان‌هاست. ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر(ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند. پیامبری که با آن همه مقام و عظمت حرف مردم را می‌شنود و با آن‌ها مشورت می‌کند و حتی در جنگ احد با اینکه موافق خروج از مدینه نبود اما نظر اکث‍ریت را برای جنگ در خارج شهر می‌پذیرد.

حسن روحانی، در ادامه جلسات دوره‌ای خود با مسئولان دولت‌ سابق، روز گذشته با جمعی از استانداران کابینه‌های یازدهم و دوازدهم دیدار کرد.

کد خبر 730863
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    4 13
    روحانی رئیس جمهور با فرهنگ
  • علی DE ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ایشون حرف نزنه سنگینتره...