هادی چوپان چند روز بعد از کسب ساندو در لاس وگاس از سوی یکی از قهرمانان قدیمی مسترالمپیا به چالش کشیده شد.

هادی چوپان

به گزارش همشهری‌آنلاین، پس از قهرمانی شگفت‌انگیز هادی چوپان در مستر المپیا ۲۰۲۲، همچنان بحث هایی در خصوص اهدای ساندو به این قهرمان ایرانی همچنان دارد. اخیرا "ریچ گاسپاری" بدنساز بازنشسته در اینستاگرام هادی چوپان را "دوریان یتس" قهرمان شش دوره مسترالمپیا مقایسه کرد؛ اتفاقی که با استقبال خوبی از سوی چوپان همراه نبود.  

ریچ گاسپاری ۵۹ ساله یک بدنساز بازنشسته آمریکایی است که چندین بار در مستر المپیا شرکت کرده. اگرچه او هرگز عنوان قهرمانی را در این رقابت بزرگ کسب نکرده، اما برای سه سال متوالی در سال های ۱۹۸۶، ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ به عنوان دومی مسترالمپیا دست یافته است.

ریچ البته متعلق به دوران طلایی مسترالمپیا است که شاهد افسانه‌هایی مانند دوریان یتس و رونی کلمن بود. با این حال، وقتی گاسپاری سعی کرد عضلات پشت هادی چوپان و دوریان یتس را با هم مقایسه کند، با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد.  

ریچ گاسپاری در پست اینستاگرامی خود با قرار دادن عکسی از عضلات پشت هادی چوپان در کنار عضلات پشت دوریان یتس آنها را با هم مقایسه کرد و در توضیح آن نوشت: "اینجا یک چیز جالب برای دیدن است. این مقایسه دوریان یتس است که در سال ۱۹۹۲ برنده مستر المپیا شد و در کنار او هادی چوپان است که به تازگی برنده مستر المپیا شده است. همانطور که می‌بینید ۳۰ سال پیش، قهرمانان خیلی بهتر از امروز بودند. "

عکس | طعنه سنگین هادی چوپان به کنایه جنجالی  قهرمان آمریکایی | چطور نقطه تاریک من را دیدی فقط!

به گفته گاسپاری، دوریان یتس در نقش مسترالمپیا نسبت به هادی چوپان، ظاهری مستحکم‌تر و قوی‌تر داشت. او عضله پشت یتس که به درخت کریسمس تشبیه شده را با ماهیچه‌های کمتر عضلانی چوپان مقایسه کرد و اعلام کرد که بدنسازان ۳۰ سال پیش بدنی بسیار منظم و بی نقص تر از الان داشتند.  

این مقایسه جالب توجه و پرسروصدا، چندان برای قهرمان ایرانی خوشایند نبود. چوپان در کامنت‌های همین پست پاسخ گاسپاری را داد و نوشت: " این مقایسه مثل مقایسه عکس بازوی تو با بازوی رونی کلمن است. آیا فکر می‌کنی مقایسه درستی است؟ "

عکس | طعنه سنگین هادی چوپان به کنایه جنجالی  قهرمان آمریکایی | چطور نقطه تاریک من را دیدی فقط!

نکته اینجا بود که به اعتقاد خیلی از کارشناسان هادی چوپان به خاطر عضلات فوق‌العاده خود از نمای روبرو توانسته از رقبایش در مسترالمپیای ۲۰۲۲ سبقت بگیرد، اما گاسپاری دقیقا دست روی نقطه ضعف چوپان گذاشته است. این موضوع دقیقا مساله‌ای بود که هادی چوپان در کامنت دوم خود به آن اشاره کرد: "شما همیشه نقطه تاریک را با نقطه روشن مقایسه می‌کنید. بیایید نقطه روشن را با نقطه روشن مقایسه کنیم. "

عکس | طعنه سنگین هادی چوپان به کنایه جنجالی  قهرمان آمریکایی | چطور نقطه تاریک من را دیدی فقط!

با این حال ریچ در پایان یادداشت جنجالی خود به این نکته اشاره کرده که اگرچه چوپان پشت خوبی ندارد، قسمت جلویش عالی به نظر می‌رسد و بهتر از رقبای خود. به گفته این بدنساز بازنشسته، درک لونسفورد عضلات پشت بهتری نسبت به چوپان داشت. البته ریچ گاسپاری پاسخ یکی از کامنت‌های هادی را هم اینگونه داد: " اینجا هیچ نفرتی وجود ندارد این فقط یک مشاهده است فکر می‌کنم هادی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید و بدنساز بهتری بود، اما همچنین معتقدم که او می‌تواند پیشرفت کند و چندین ساندو برنده شود زیرا اکنون استانداردها را تعیین کرده است. "

اما فیل هیث قهرمان ۷ دوره مسترالمپیا نیز در بحث مقایسه ریچ شرکت کرد. با این حال، او هیچ طرفی را انتخاب نکرد. در عوض، فیل هیث توضیح داد که چرا نباید تصویر بدنسازان را با هم مقایسه کرد.

عکس | طعنه سنگین هادی چوپان به کنایه جنجالی  قهرمان آمریکایی | چطور نقطه تاریک من را دیدی فقط!

به گفته هیث، تصاویر مربوط به گذشته و حال به دلیل پیشرفت فناوری نورپردازی، متفاوت به نظر می رسد. این قهرمان افسانه ای المپیا معتقد است فناوری نور امروزه به شکلی است که از همه جهات بر بدن بدنسازان می تابد؛ بنابراین مقایسه این دو عکس درست نیست.  

آخرین کامنت هادی چوپان زیر پست جنجالی ریچ گاسپاری هم اشاره به همین نکته و تفاوت فناوری نسبت به گذشته داشته است: "رنگ‌ها را مقایسه کنید. نور. کیفیت دوربین‌ها و سایر زاویه‌ها. حرفه‌ای باشید آقای گاسپاری! "

عکس | طعنه سنگین هادی چوپان به کنایه جنجالی  قهرمان آمریکایی | چطور نقطه تاریک من را دیدی فقط!

کد خبر 730683

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha