متخصص بیماری‌های عفونی گفت: کرونا مجددا در همه دنیا شیوع پیدا کرده و اگر امسال هم مراقب نباشیم، مانند ۳ سال پیش، سوش جدید این بیماری وارد کشور می‌شود.

مینو محرز

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی درخصوص شیوع کرونا در کشورهای دیگر و احتمال آغاز موج جدید این بیماری در ایران گفت: مدتی پیش در جلسه کمیته کشوری کووید در این رابطه هشدار داده بودم چراکه در سال ۹۸ هم که این بیماری وارد کشور دقیقا در ایام تعطیلات سال جدید میلادی بود و تعداد زیادی از افراد تبعه کشور چین که در ایران زندگی می‌کردند، برای سال نو به کشورشان رفتند و هنگام بازگشت بیماری کووید را به کشور ما آوردند.

بیشتر بخوانید: 

وی با اشاره به اینکه اگر امسال هم مراقب نباشیم مانند ۳ سال گذشته سوش جدید این بیماری وارد کشور می‌شود، ادامه داد: وزارت بهداشت باید همه مرزها را اعم از زمینی و هوایی کنترل کند و از افرادی که از سایر کشورها وارد می‌شوند، تست کووید گرفته شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه کرونا مجددا در همه دنیا شیوع پیدا کرده است، افزود: توصیه می‌شود افرادی که مدتی است کمتر از ماسک استفاده می‌کنند، دوباره ماسک بزنند چراکه سویه جدید این بیماری که هم‌اکنون در ژاپن و کشورهای اروپایی شایع است، قدرت سرایت بسیار بالایی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه موج بیماری آنفلوآنزا اظهار کرد: معمولا موج شدید این بیماری در آذرماه و دی‌ماه است که تعداد بیماران هم بسیار زیاد است اما خوشبختانه موارد آن در حال حاضر کاهش پیدا کرده ولی به طور کلی این بیماری تا پایان سرما و اردیبهشت شایع است و باید همچنان مراقب آن باشیم.

کد خبر 730467
منبع: میزان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha