شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
۱ نفر

خبر خوب برای زیر ۵۰ساله‌هایی که موقع پر کردن یک برگ فرم ساده بانکی یا پستی یا همچو چیزی باید دست به دامن باسوادها بشوند این است که اداره نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش منطقه۴ ثبت‌نامشان می‌کند و خیلی زود خواندن و نوشتن یاد می‌گیرند.

نهضت سواد آموزی

به گزارش همشهری آنلاین، با سررسیدن سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی و آغاز هفته سوادآموزی، همه افراد ۱۰ تا ۴۹ساله جا مانده از تحصیل که ملیت ایرانی دارند و تاکنون موفق نشده‌اند در هیچ دوره آموزشی‌ای شرکت کنند، می­‌توانند برای شرکت در دوره­‌های آموزش سوادآموزی و کسب مهارت زندگی به اداره نهضت سواد آموزی منطقه ۴ مراجعه کنند.

اما بشنوید از جزئیات برگزاری این دوره‌های آموزشی از زبان رئیس اداره سوادآموزی منطقه۴: «این دوره‌های آموزشی شامل آموزش مهارت خواندن و نوشتن، آموزش ریاضیات، انشا، روخوانی و روان­‌خوانی قرآن و ... است.»

«زهرا آشتیانی‌مقدم» توضیح بیشتری می‌دهد: «این دوره‌های آموزشی از پایه اول تا سوم است و علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به نشانی بزرگراه رسالت، ابتدای خیابان شهید هدایتی مراجعه کنند یا با شماره ۲۲۵۰۵۸۷۶ تماس بگیرند.»

رئیس اداره سوادآموزی منطقه درباره بی‌سوادی و کم‌سوادی هم می‌گوید: «اگر افراد تا مقطع سوم ابتدایی تحصیل کرده باشند، اصطلاحا بی‌سواد نیستند، اما کم‌سواد محسوب می‌شوند و در صورتی که آموزششان استمرار نداشته باشد، آنچه آموخته‌اند به فراموشی سپرده می‌شود و برای این افراد دوره‌ای تحت عنوان دوره انتقال برگزار می‌شود. این دوره برابر با پایان دوره ابتدایی است و در انتها کارنامه برایشان صادر می‌شود.»

براساس سرشماری‌های رسمی کشور، قریب به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به اصطلاح بی‌سواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارند که این رقم با افزودن اتباع خارجی به رقم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 730111

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha