مجری شبکه اینترنشنال، یانیس واروفاکیس، نماینده مجلس یونان را به برنامه خود دعوت کرد تا بتواند از او خوراک تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کند اما با پاسخ های دور از انتظار او مواجه شد.

شبکه سعودی اینترنشنال

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: یادآوری جنایت‌های سازمان جاسوسی امریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در شبکه اینترنشنال، ماهیت ضدایرانی این شبکه و مجریان آن را بیش از پیش آشکار کرد. مجری شبکه اینترنشنال، یانیس واروفاکیس، نماینده مجلس یونان را به برنامه خود دعوت کرد تا بتواند از او خوراک تبلیغاتی علیه نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران تهیه کند اما اظهارات این فرد علیه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، خبرنگار این رسانه سعودی را دستپاچه کرد.

سیما ثابت در راستای مأموریت همیشگی خود مبنی بر سفیدشویی سیاست‌های رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، از این چهره یونانی پرسید که چرا سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی نیست؟ نماینده پارلمان یونان، در پاسخ، به جای بیان مطالبی که این عنصر رسانه‌ای انتظار آن را داشت، گفت اگر قرار باشد چنین کاری بکنیم، باید رژیم صهیونیستی نیز وارد این لیست شود! یانیس واروفاکیس در ادامه گفت:ه9عه آن فهرست بگذاریم و مثلاً CIA را نگذاریم، (سیا به عنوان) نهاد دیگری که جنایت زیادی در ویتنام و عراق و در کشور خود شما (ایران مرتکب شد) و حکومت مصدق را ساقط کرده، لیست خیلی بلندبالایی می‌شود.»

مجری شبکه اینترنشنال در اینجا سعی کرد گفته‌های این چهره سیاسی را قطع کند که واروفاکیس عربستان را هم اضافه کرد و افزود: اگر ما یک لیست بین‌المللی تروریستی ایجاد کنیم و سپاه را هم داخل آن فهرست بگذاریم، اما رژیم تروریستی اسرائیل را در آن نگذاریم، یا رژیم مشمئزکننده عربستان سعودی که دارد مردم یمن را قتل عامل می‌کند، آن را داخل این لیست نگذاریم، آن وقت داریم دلیلی ایجاد می‌کنیم که مردم وارد به جریان اعتراضی نشوند!

کنایه مدیر منوتو به حمید فرخ‌نژاد

حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما که اخیراً ضمن فرار از کشور در مصاحبه با رسانه سعودی ایران اینترنشنال مواضع ضدانقلابی خود را مطرح کرد، این روزها مورد انتقاد جریان‌های مختلف اپوزیسیون قرار گرفته است. در یکی از این واکنش‌ها، کیوان عباسی مدیر رسانه معاند «منوتو» در توئیتر به فرخ‌نژاد کنایه زد و نوشت: «یک سلبریتی معروف اول گفت با هیچ رسانه ایرانی مصاحبه نمی‌کنه، بعد از کجا سر درآورد!» شهرام همایون از چهره‌های ضدانقلاب‌ نیز در یک برنامه تلویزیونی واکنش تندی به حضور فرخ‌نژاد در شبکه اینترنشنال نشان داد و گفت که او برای گفت‌وگو، پول گرفته است. همایون گفت: «حرف می‌خواهید بزنید در یوتیوب بزنید و جایی نروید. این جهل سیاسی تا کجا؟ همه اینها به پول برمی‌گرده؛ به این کارها مزدوری گفته می‌شه، مزد می‌گیرد و کار انجام می‌دهد.» از جمله اتفاقات چند ماهه اخیر، تعمیق شکاف میان رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان بوده است. پیش از این نیز مجری شبکه منوتو با انتقاد از سوءاستفاده مسیح علی‌نژاد از مادران زندانیان سیاسی و کشته‌شدگان آبان 98، دراین‌باره اذعان کرده بود که علی‌نژاد با فروش ویدیوهای احساسی این افراد کاسبی می‌کند. همچنین رعنا رحیم‌پور مجری شبکه بی‌بی‌سی که به‌واسطه هجمه‌های ضدانقلاب مجبور به کناره‌گرفتن از فعالیت رسانه‌ای شد، ترویج خشونت، تروریسم و تجزیه‌طلبی را از جمله مهمترین کارویژه‌های رسانه سعودی ایران اینترنشنال در قبال ایران عنوان کرده بود.
 

کد خبر 730062
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha