رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره آخرین وضعیت آذر و توران؛ ۲ توله‌یوزِ پیداشده در منطقه توران استان سمنان و شرایط نگهداری آنها توضیحاتی داد.

توله یوزهای تازه متولد شده

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره شرایط نگهداری ۲ توله یوز پیداشده در منطقه توران (آذر و توران) اظهار کرد: این توله‌ها وضعیت مناسبی دارند و با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

سلاجقه افزود: این دو توله با توجه به تغذیه از مادر در دو هفته نخست خوشبختانه وضعیت خوبی دارند و ان‌شاءالله در همان منطقه هم رها خواهند شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درباره وضعیت پروژه گتوند۲ هم اظهار کرد: ما قبلاً هم اعلام کردیم که اجازه آبگیری سد گتوند۲ را نمی‌دهیم و مواضع ما همین است تا راستی‌آزمایی انجام شود. الان هم کارشناسان ما و وزارت نیرو مشغول کارهای میدانی هستند و بعد از مشخص شدن نتایج آن اعلام موضع می‌کنیم و هیچگونه آبگیری فعلاً انجام نمی‌شود.

سلاجقه همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مقصر اصلی آلودگی هوا در کلان‌شهرها اظهار کرد: در کلان‌شهرها بیشتر صنایع محرک مقصر اصلی آلودگی هوا هستند. چون فرسوده هستند و مصرف سوخت بسیار بالایی دارند و با ترددهای تک‌سرنشین همراه می‌شوند. در عین حال آلایندگی نیروگاه‌ها نسبت آلایندگی‌شان از صنایع متحرک کمتر است.

کد خبر 729706
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظمی IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
    1 31
    این یوزها برای طبیعت و حیوانات مفید، مضرند، سقطشان کنید،هزینه هایشان را برای ایتام مصرف کنید.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      23 4
      تو بهتر از اون خدایی که خلق کرده تشخیص دادی که مفیدند یا مضر آفرین ماشاله ب تو پس باید ب تو سجده کرد جای خدا 🤣🤣🤣
    • ایرانی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
      24 3
      بیشتر از هر موجودی، تو مضری برای دنیا.با این تفکرت.