همشهری‌آنلاین: نمایشگاه اختراعات و نوآوری‌های ایران با ارائه بیش از 2000 اختراع و نوآوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سالار آملی، معاون فن‌آوری و نوآوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی و نمایشگاه اختراعات و نوآوری‌های ایران 12 تا 15 بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که در محل مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود، دستاوردهای ستادهای فن‌آوری‌های نوین، پارکهای علم و فن‌آوری، نخبگان برگزیده کشوری و صاحبان اختراعات تایید شده ارائه می‌شود که نکته قابل توجه این است که در این نمایشگاه آن دسته از محصولات به نمایش گذاشته خواهد شد که در آستانه تجاری‌سازی و تولید محصول باشد.

وی تاکید کرد: همچنین در این نمایشگاه مسابقات ربوکاپ برگزار شده و اتاق‌های نمایش علمی و آشنایی با اصول پایه علوم نظیر فن‌آوری‌های نانو، بیو و الکترونیک برپا می‌شود.

سالارآملی با اشاره به این که نمایشگاه بزرگ اختراعات و نوآوری‌ها با ارائه بیش از 2000 اختراع و نوآوری برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: قرار است از بین این تعداد اختراع و نوآوری 10 اختراع برتر بر اساس پارامترهایی در اختتامیه نمایشگاه معرفی و تقدیر شوند.

معاون فن‌آوری و نوآوری معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با وجود نمایشگاه‌های متعدد در کشور خلاء وجود نمایشگاهی که صرفا به نوآوری‌ها و اختراعات بپردازد در کشور وجود داشت که امیدواریم با برگزاری نمایشگاه اختراعات و نوآوری‌های ایران، این خلاء نیز برطرف شود.

کد خبر 72925

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز