همشهری‌آنلاین: قهرمان سابق اسکیت روی یخ انگلیس که بر اثر یک تومور مغزی جان سپرده بود 2 روز بعد از مرگ دخترش را به دنیا آورد.

به گزارش فارس، پزشکان بیمارستان جان رادکلیف آکسفورد مرگ مغزی این جین سولیمان 41 ساله را تأیید کرده بودند و تنها در تلاش بودند تا قلب وی را تا زمان به دنیا آوردن دخترش به روش سزارین زنده نگه دارند.

زمانی که خانم سولیمان چهارشنبه گذشته در اتاق خود ناگهان بیهوش شد 25 هفته بود که باردار بود.

پس از مرگ پزشکان حجم زیادی استروئید را برای کمک به رشد جنین به مادر تزریق کردند و 48 ساعت بعد نوزادی به وزن 95/0 کیلوگرم به دنیا آمد. زمانی که نوزاد به دنیا آمد محمود شوهر وی نیز در اتاق حاضر بود.

خانم سولیمان در سال 1989 قهرمان اسکیت روی یخ بریتانیا شده بود و نفر هفتم جهان بود. وی مدتی نیز در دوبی به تدریس اسکیت روی یخ روی آورده بود که در همان جا با همسرش محمود آشنا شد.

به گزارش دیلی میل، محمود در این باره گفت: زمانی را که جین باردار شده بود را خوب به خاطر می‌آوردم، چقدر خوشحال بودیم به ویژه اینکه پس از یک بارداری ناموفق دوباره بچه‌دار می‌شدیم. اولین اسکن رو به یاد دارم. ما تنها یکدیگر را در آغوش گرفتیم و گریه کردیم و صدای قلب جنین را می‌شنیدیم.

لوسین 38 ساله یکی از دوست‌های خانوادگی آنان که در اتاق عمل و زمان به دنیا آمدن بچه حضور داشته است آن لحظات را ترکیبی از شادی و غم در زمان تولد عنوان می‌کند.

وی گفت: پرستار زمانی که نوزاد به دنیا آمد او را جلوی صورت مادرش گرفت. همه افرادی که در اتاق بودند هیجان‌زده و احساسی شده بودند. اما ما می‌بایست با جین خداحافظی می‌کردیم. محمود آخرین نفری بود که در تنهایی با همسرش خداحافظی کرد.

عده زیادی در مراسم تشییع پیکر این زن که در مسجدی در برکنل بریتانیا برگزار شده بود، شرکت کرده بودند.

کد خبر 72910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز