فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب برگزار می‌شود و دو تیم دو ستاره برای رسیدن به سومین عنوان قهرمانی خود تلاش خواهند کرد.

فینال

به گزارش همشهری آنلاین، از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران و در ورزشگاه لوسیل با  قضاوت شیمون مارسینیاک از لهستان آغاز خواهد شد.

آرژانتین و فرانسه تاکنون ۱۲ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۶ پیروزی برای آرژانتینی‌ها به ثبت رسیده است و ۳ برد هم برای فرانسه.

آخرین بازی دو تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ و مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها بازمی‌گردد که در آن بازی هیجان‌انگیز، فرانسوی‌ها ۴ بر ۳ به پیروزی رسیدند.

این دو تیم دو بار دیگر نیز در چارچوب رقابت‌های جام جهانی بازی کرده‌اند که هر دو بار را آلبی سلسته با برد به سود خود پایان داده است. یک بار در جام جهانی ۱۹۷۸ که با برتری ۲ بر یک همراه بود و یک بار هم در جام جهانی ۱۹۳۰ که آرژانتین با یک گل به پیروزی رسید.

در ترکیب فرانسه به نظر می‌رسد که آدرین رابیو که به‌دلیل سرماخوردگی بازی مقابل مراکش را از دست داده بود، شانس حضور مجدد در ترکیب را پیدا کند. همچنین مشکلات مربوط به مصدومیت و بیماری چند بازیکن این تیم نیز به نظر رفع شده است. آرژانتین نیز در ترکیب خود محروم و مصدوم ندارد.

یکی از مهم‌ترین رو در رویی‌های امروز رقابت لیونل مسی، کیلیان امباپه، اولیویه ژیرو و خولین آلوارس برای رسیدن به آقای گلی مسابقات است. مسی و امباپه به صورت مشترک ۵ گل زده‌اند و در صدر قرار دارند.

همچنین مسی با حضور در بازی امشب مقابل فرانسه در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، از رکورد ۲۵ بازی لوتار ماتئوس در جام جهانی عبور کرده و با ۲۶ بازی در صدر بیشترین تعداد بازی در جام جهانی قرار می‌گیرد.

فرانسه برای چهارمین و آرژانتین برای ششمین بار است که پا به فینال جام جهانی می‌گذارند؛ هر کدام ۲ برد؛ فرانسه تنها باختش در فینال، شکست در ضربات پنالتی مقابل فرانسه در جام جهانی ۲۰۰۶ بوده است و آرژانتین اما در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ هر دو بار با یک گل به آلمان و در سال ۱۹۳۰ با نتیجه ۴ بر ۲ به اروگوئه باخته است.

کد خبر 728780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha