سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدباقر قالیباف با سفیر استرالیا دیدار کرد و برای چندمین بار بر وظیفه کشورهای در مقابل فجایع غزه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، شهردار تهران و سفیر استرالیا در این دیدار همچنین بر گسترش روابط بین دو کشور تاکید کردند و خواستار ارتباط بیشتر بین شهرهای ایران و استرالیا در حوزه های اقتصادی و فرهنگی شدند.

دکتر محمد باقر قالیباف در این دیدار ضمن خوشامدگویی به مارک اینس‌براون ، گفت : چندی پیش که برای اجلاس مترو پلیس به استرالیا سفر کرده بودم ملاقات های مفیدی با مقامات استرالیایی داشتم و مذاکرات خوبی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در ملاقاتی که با وزیر امور خارجه استرالیا داشتم درباره مباحث مهمی از جمله مواد مخدر در افغانستان و مشکلاتی که این موضوع به وجود آورده است تبادل نظر کردیم. همچنین در خصوص این موضوع که از زمان استقرار نیروهای آمریکا، انگلیس و ناتو در آنجا مشکلاتی برای منطقه و دنیا در زمینه افزایش مواد مخدر و ترانزیت آن به سراسر جهان به وجود آمده است بحث‌های مفصلی کردیم که امیدوارم این بحث‌ها پیگیری شود و در نشست‌های بعدی، دو کشور صریح‌تر در این خصوص صحبت کنند تا بتوانیم کمکی به جامعه جهانی داشته باشیم.

وی افزود: بحثی که لزوم آن بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود ارتباط بین کشورهای ایران و استرالیا است.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروز همه ما وظیفه داریم در مقابل فجایع غزه مسئولانه عمل کنیم اظهار داشت : ارتباط بین ایران و استرالیا طبیعتا می تواند برای اقدامات صلح آمیز، امنیت بیشتر منطقه، توسعه روابط اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه در حوادث مختلف مانند حادثه تلخی که امروز در غزه در حال وقوع است موثر باشد زیرا وظیفه انسانی همه ما حکم می‌کند که در این زمینه‌ها تلاش کنیم.

قالیباف در ادامه این دیدار به چالش‌های مهم شهر تهران اشاره کرد و افزود: مهمترین چالش‌های ما ترافیک و آلودگی هواست که در این زمینه‌ها اقدامات مناسبی انجام داده‌ایم و بحث بازسازی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده نیز به دلیل زلزله خیز بودن تهران از اولویت‌های کاری ماست.

وی ادامه داد: ده‌ها موضوع دیگر نیز در شهر تهران وجود دارد که نمی‌توانیم از آنها به عنوان چالش جدی نام ببریم اما این موضوعات در کنترل ما هستند و به سمت حل آنها و رسیدن به استانداردها پیش می‌رویم.

قالیباف همچنین خواستار ارتباط بیشتر و مناسب‌تر بین تهران و شهرهای استرالیا شد و گفت: هم اکنون ارتباط خوبی میان تهران و شهرهای رم، میلان، مادرید، توکیو، شانگ‌های و ... وجود دارد و امیدواریم با برگزاری این دیدارها بتوانیم ارتباط بیشتری با شهرهای استرالیا برقرار کنیم که این کار می‌تواند در انتقال تجربیات و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین شهرها موثر باشد.

"مارک اینس براون"هم در این دیدار با ابراز خوشحالی از ملاقات با دکتر قالیباف از میهمان نوازی ایرانیان قدردانی کرد و گفت: بدون ذهنیت قبلی از تهران وارد این شهر شدم، از صمیمیت و دوستی مردم تهران و همچنین جذابیت‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این کشور بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی با بیان اینکه استرالیا اهمیت زیادی برای رابطه با ایران قائل است، گفت: همانطور که وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرده باید این تماس‌ها بین دو کشور تداوم یابد و در خصوص مسایل مختلف گفت و گوهای صریح داشته باشیم.

"مارک اینس براون" در ادامه سیاست‌های خارجی استرالیا را مستقل دانست و گفت: ما دنباله روی سیاست‌های آمریکا نیستیم بلکه به دنبال تداوم گفت‌وگوهای صریح و صادقانه با ایران هستیم.

وی درپایان با اشاره به فعالیت سخت کوشانه شهردار تهران در زمینه مسایل شهری به خصوص در حوزه فضای سبز گفت: ما اقدامات و فعالیت‌های شما را علاقه‌مندانه دنبال می‌کنیم.

کد خبر 72875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز