مجلس سنای ایالات متحده روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن رکورد ۸۵۸ میلیارد دلاری هزینه دفاعی سالانه، ۴۵ میلیارد دلار بیشتر از پیشنهاد جو بایدن و همچنین لغو دستور ارتش برای واکسن کووید-۱۹ در آن تصویب شد.

کنگره

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، سناتورها از قانون مجوز دفاع ملی یا NDAA، یک سیاست تنظیم لایحه سالانه برای پنتاگون، با اکثریت قاطع ۸۳-۱۱ دو حزب حمایت کردند.

رای منفی از سوی ترکیبی از لیبرال‌هایی که به بودجه نظامی در حال افزایش اعتراض دارند و محافظه‌کاران مالی که خواهان کنترل شدیدتر بر هزینه‌ها هستند، به دست آمد.

NDAA مالی ۲۰۲۳ اجازه ۸۵۸ میلیارد دلار هزینه نظامی را می‌دهد و شامل افزایش ۴.۶ درصدی دستمزد برای سربازان، بودجه برای خرید تسلیحات، کشتی‌ها و هواپیماها، و حمایت از تایوان در مواجهه با تهاجم چین و اوکراین در تقابل با روسیه است.

سناتور جیمز اینهوف، جمهوری‌خواه ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا، در بیانیه‌ای گفت: «این مهم‌ترین لایحه‌ای است که ما هر سال انجام می‌دهیم.»

NDAA مالی ۲۰۲۳ شامل ماده‌ای است که بسیاری از جمهوری‌خواهان و بسیاری از دموکرات‌ها با آن مخالفت کرده‌اند. ماده‌ای که از وزیر دفاع می‌خواهد دستوری را که لازم است اعضای نیروهای مسلح علیه کووید-۱۹ واکسینه شوند، لغو کند.

این لایحه دست‌کم ۸۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی اضافی به اوکراین در سال آینده ارائه می‌کند و شامل مجموعه‌ای از مقررات برای تقویت تایوان در میان تنش‌ها با چین، از جمله میلیاردها دلار کمک امنیتی و خرید سریع تسلیحات برای تایوان است.

کد خبر 728266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha