رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در تهران ۱۹۷ محله کم برخوردار وجود دارد، گفت: در این زمینه، فقط بحث کالبد نیست و بعضاً مباحث اجتماعی، درمانی و سایر موضوعات مورد نظر است.

بافت فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی هدایت در حاشیه اولین همایش تخصصی مدیران عامل سازمان‌های نوسازی کلانشهرهای کشور که در کارخانه سیمان ری برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در محدوده هدف بازآفرینی نوسازی و بهسازی شهری است و گروه هدف ما یک چهارم جمعیت کشور را شامل می‌شود.

او افزود: موانع نوسازی و بازآفرینی شناسایی شده است و امروز دستگاه‌هایی که در این زمینه می‌توانند کمک کنند، را دعوت کردیم و این موانع به روزرسانی شد و در نهایت به یک بیانیه رسیدیم تا کار را  به صورت مشترک پیش ببریم.

هدایت با تاکید براینکه موضوع تسهیلات یکی از موضوعات مهم است که باید سقف آن افزایش پیدا کند، توضیح داد: همچنین این تسهیلات باید کم بهره و اقساط آن نیز بلندمدت در نظر گرفته شود.  درباره کمک به مرمت خانه‌های واجد شرایط درخواست کردیم که به حدود ۳۰ هزار واحد در کل کشور کمک شود تا در چارچوب قانون مدیریت بحران کشور مرمت و احیا شوند.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه گفت: همچنین مقرر شد اراضی متعلق به نهادها و وزارت راه و شهرسازی در محدوده بافت فرسوده به شرکت‌های نوسازی و بهسازی واگذار شود که بتوان در آنجا پروژه‌های مسکونی ایجاد کرد و خدمات را بیشتر کرد.

او بیان اینکه در حال حاضر انتقال طرح توسعه در بافت تاریخی از حقوق طبیعی شهروندان است، سلب شده، گفت: می‌خواهیم کمک کنیم که هم بافت احیا شود و مشوق سرمایه گذاران شود. همچنین یکی از اصلی‌ترین موانع نوسازی در کل کشور اسناد مالکیت است که در این جلسه تاکید شد تا این موضوع تسریع شود.

هدایت در ادامه به املاک فرسوده اوقافی اشاره کرد و گفت: دغدغه‌ها در این حوزه بر اساس سیاست‌های جدید سازمان اوقاف کشور تبیین شد و خواسته شد تا بر اساس آن‌ها نوسازی و بهسازی صورت گیرد.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به ضرورت اصلاح حرائم گفت: حرائمی در داخل شهرها داریم که راه آهن عبور کرده و بر همین اساس از دولت خواستیم این حرائم اصلاح شود؛ در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ این مشکل را داریم و از کمیسیون ماده ۵ استان‌ها و شهر تهران خواستیم به نوسازی کمک کنند..

او با بیان اینکه در تهران ۱۹۷ محله کم برخوردار وجود دارد، گفت: در این زمینه، فقط بحث کالبد نیست و بعضاً مباحث اجتماعی، درمانی و سایر موضوعات مورد نظر است. تمامی مسائلی که در این محلات داریم شناسایی و منابع آن و برنامه اقدام مشخص شده است.

رئیس سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه بیان کرد: در شهر تهران ۲۰ هزار واحد را هدف گذاری کردیم تا نوسازی کنیم و تا امروز حدود ۱۰ هزار واحد پروانه صادر شده و معتقدیم با توجه به ابلاغ مشوق‌های بافت فرسوده به این عدد خواهیم رسید.

کد خبر 728223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha