این برای دومین بار در تاریخ رقابت‌های جام جهانی است که هر ۲ تیم فینالیست تا رسیدن به این مرحله یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

تیم ملی آرژانتین

به گزارش همشهری آنلاین، این موضوع که قهرمان یک دوره در مسیر رسیدن به قهرمانی شکستی را در کارنامه داشته، چیز جدیدی نیست. آخرین نمونه‌اش اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰ بوده است. اما اینکه هر دو تیمی که به فینال رسیده‌اند در مرحله گروهی یک شکست را داشته‌اند، مورد جالبی است که برای دومین بار در تاریخ رخ می‌دهد.

از آن جالب‌تر اینکه هر دو فینالیست جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در مرحله گروهی به تیم‌های غیراروپایی و آمریکایی باخته‌اند.

آرژانتین در بازی اول خود مقابل عربستان ۲ بر یک مغلوب شد و فرانسه در بازی آخر گروهش و در مسابقه‌ای که برای خروس‌ها آبی جنبه تشریفاتی داشت با یک گل مغلوب تونس شد.

پیش از این تنها در یک دوره چنین اتفاقی رخ داده بود. در جام جهانی ۱۹۷۸ که با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید، فینالیست‌ها یعنی آرژانتین و هلند پیش از رسیدن به بازی نهایی، یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرده بودند.

آلبی سلسته یک بر صفر به ایتالیا باخته بود و لاله‌های نارنجی ۳ بر ۲ مغلوب اسکاتلندی شد که ایران با آن به تساوی یک بر یک رسیده بود.

آیا این دوره هم که آرژانتین یک پای فینال است، تکرار تاریخ ادامه پیدا می‌کند و آلبی سلسته جام را یکشنبه شب بالای سر می‌برد؟

کد خبر 728119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha