گروه‌های مردمی داوطلب در لندن، پایتخت انگلستان، به‌زودی سنسورهایی رایگان را برای کنترل کیفیت هوا از سوی مدیران شهر دریافت خواهند کرد و به پیاده‌سازی اقدامات لازم برای کاهش آلاینده‌ها خواهند پرداخت.

لندن

به گزارش گزارش همشهری‌آنلاین، صادق خان، شهردار لندن در نظر دارد به ۳۰ گروه شهروند داوطلب، سنسورهای دیجیتالی رایگان اهدا کند که به آن‌ها امکان نظارت بر آلاینده‌های محیط اطراف زندگی خود را خواهد داد و این افراد را در اعمال استراتژی‌های کارآمد به منظور کاهش حداکثری انتشار مواد سمی، یاری خواهد کرد. از این سنسورها، ۱۱ مورد در حومه‌های لندن نصب خواهد شد و کاهش آلاینده‌ها را در اطراف پایتخت انگلستان به دنبال خواهد داشت. افراد از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به سنسورهای نصب شده در محل زندگی خود قادر خواهند بود به شناسایی مهم‌ترین عوامل آلاینده هوا بپردازند و از این طریق به کاهش اثرات آن‌ها در شهر کمک کنند.

حل بحران کیفیت هوا در لندن

اعطای سنسورهای دیجیتالی رایگان به شهروندان اهل لندن از سال ۲۰۲۱ آغاز شده است، با این حال تاکنون تنها ۴۰ گروه از مردم موفق به دریافت این ابزارهای هوشمند شده‌اند. البته صادق‌خان ادعا کرده است که به‌زودی تعداد سنسورهای بیشتری را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد تا از این طریق، نه‌تنها قابلیت نظارت این افراد را بر سطح آلودگی هوا بهبود ببخشد، بلکه آن‌ها را از اهمیت اعمال اقدامات شخصی برای به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده آگاه کند. از دیگر پیامدهای مثبت اعطای سنسورهای رایگان کنترل هوا می‌توان به شناسایی فضاهایی با بیشترین میزان آلاینده توسط کاربران اشاره کرد که آن‌ها را به دوری از حضور در معرض مواد سمی سوق می‌دهد که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود سلامت ساکنان پایتخت نقش مهمی ایفا کند.

کم‌درآمدها درنوبت بعدی

مدیران لندن در نظر دارند در اهدای سنسورهای دیجیتالی طی مراحل بعدی، گروه‌های آسیب‌پذیر مانند خانواده‌های کم‌درآمد را بیشتر مورد توجه قرار دهند زیرا این افراد اغلب در مناطقی با بیشترین تراکم جمعیت و آلودگی هوا سکونت دارند و به همین دلیل، بیشتر در معرض تنفس گازهای آلاینده قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، تعداد ۳۵۰ محل در سراسر لندن برای اعمال اقدامات ویژه به منظور کاهش انتشار گازهای آلاینده انتخاب شده است که در میان آن‌ها مدارس، بیمارستان‌ها، مؤسسات فرهنگی و موزه‌ها در اولویت پیاده‌سازی قرار دارد.

منبع: ایمنا

کد خبر 727499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha