استاندار مازندران گفت: نخستین محموله برنج ایرانی از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل آماده صادرات به مقصد روسیه شده است.

برنج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت نیوز، سید محمود حسینی‌پور در حاشیه بازدید از وضعیت بازار برنج مازندران در جمع خبرنگاران در آمل افزود: امسال شالیکاران با همت و تلاش رشد قابل توجهی را در تولید برنج ایرانی داشتند. اما همزمان با برداشت، واردات برنج‌های خارجی با هدف تنظیم بازار انجام شده است که این امر بازار خرید و فروش را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: نگرانی کشاورزان مازندران در فروش محصولشان بین مسئولان ملی از جمله شخص رئیس دولت و وزیر جهاد کشاورزی مطرح و برای برون رفت از مشکلات فروش کشاورزان راه‌حل‌هایی ارایه شد.

استاندار مازندران گفت: برای توازن عرضه و تقاضا و رونق بازار، تعرفه صادرات محصولات کشاورزی استان به خصوص برنج و مرکبات حذف شد.

حسینی‌پور با تاکید بر این که کشاورزان نباید دغدغه تولید برنج را داشته باشند، گفت: نخستین محموله صادرات برنج ایرانی نیز از پایانه برنج آمل بارگیری و فردا به مقصد روسیه ارسال خواهد شد.

نماینده عالی دولت در مازندران تاکید کرد: برنج مازندران در کشورهای عربی و اروپایی بازار خوبی دارد، اما با توجه به رقابتی بودن بازار برنج باید به مقوله کیفیت‌سازی و رعایت استانداردسازی‌ها توجه کنیم.

وی بیان داشت: اکنون در صادرات ارقام پرمحصول برنج مازندران به کشورهای مختلف دنیا دچار مشکل هستیم.

حسینی‌پور با ابراز امیدواری از رونق عرضه و تقاضای بازار برنج مازندران در آینده نزدیک، گفت: خرید ۵۰ هزار تن برنج کیفی از سوی فروشگاه اتکا نیز در قالب دستور شخص رئیس جمهور تا هفته آینده عملی می‌شود.

وی از به‌وجود آمدن شرایط پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای خرید برنج مازندران خبر داد و گفت: در حال حاضر فرایند عرضه و تقاضا در بازار برنج نوید بخش رونق بازار و رفع موانع است.

طبق آمار رسمی جهاد کشاورزی مازندران امسال ۲۱۵ هزار هکتار از شالیزارهای استان زیر کشت اول برنج ایرانی رفت که از این سطح حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن شلتوک برداشت شد.

او خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزان امسال ۱۰۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را زیر کشت دوم بردند که به طور متوسط در هر هکتار از شالیزارهای کشت دوم دو تا سه تن شلتوک برداشت شده است.

طبق آمار رسمی امسال حدود ۵۷ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری استان نشاء مجدد و ۴۸ هزار هکتار به روش رتون زیر کشت رفته است.

کد خبر 727491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    3 0
    پس به زودی شاهد افزایش قیمت برنج هم خواهیم بود
  • مرتضی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
    1 1
    فقط همینو کم داشتیم