یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
۱ نفر

پایتخت استونی به دلیل طراحی منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی شهری ورزشی مورد تحسین قرار گرفت و به عنوان پایتخت ورزش اروپا برای سال ۲۰۲۵ انتخاب شد.

تالين

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان غیرانتفاعی که با برگزاری مسابقه، عنوان پایتخت ورزشی سالانه را به شهرهای مختلف اعطا می‌کند، اعلام کرده است که تالین به دلیل طراحی منحصربه‌فرد برنامه‌ریزی شهری ورزشی، مشارکت ورزشی چشمگیر، سرمایه‌گذاری و رویدادهای باکیفیت بالا شایسته انتخاب شدن است.

شهردار تالین در این رابطه گفت: "تالین، از مدت‌ها قبل آماده‌سازی برای عنوان پایتخت ورزشی اروپا را آغاز کرده است. هدف ما برگزاری رویدادها و فعالیت‌های ورزشی مختلف در طول سال است که لحظات هیجان‌انگیزی را هم برای ورزشکاران و هم برای همه همشهریان فراهم کنیم."

او افزود: "در سال ۲۰۲۳، تالین نیز پایتخت سبز اروپا خواهد بود. برای اطمینان از یک جامعه پایدار و سالم، ما باید از شیوه‌ای حمایت کنیم که دوستدار محیط زیست و ورزش است. این کار مستلزم کار طولانی‌مدت و مداوم است و تالین در سال‌های آینده برای این کار تلاش خواهد کرد."

همانطور که از صحبت‌های شهردار پیداست، پایتخت استونی چند سال پرمشغله را در دستور کار خود دارد. بهار امسال، این شهر درخواستی را برای پایتخت ورزشی اروپا در سال ۲۰۲۵ به عنوان شهری ارائه کرد که ورزش را توسعه می‌دهد و برای سبک زندگی سالم و فعال ارزش قائل است.

برنامه تالین یک نمای کلی از فعالیت‌ها، زیرساخت‌ها و برنامه‌های فعلی بخش ورزش تالین را ارائه می‌دهد. کمیته اعتبارسنجی که مناسب بودن شهرهای ورزشی را ارزیابی می‌کند، تالین را شایسته این عنوان اعلام کرد که می‌تواند نمونه‌ای برای سایر شهرهای اروپایی باشد.

منبع: امینا

کد خبر 727222

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha