نه تنها ساکنان محله امامت در شرق تهران بلکه همه مردم این سرزمین وامدار این خانواده‌ هستند، خانواده‌ای که فقط در ۱۵ ماه ۳فرزند خود را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌است.

خانواده شهیدان میرمحکم

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته خانواده شهیدان «میرمحکم»، میزبان جمعی از مدیران شهری و مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران بودند که به دیدارشان رفتند تا ادای دین کوچکی بر گذشت و صبوری این خانواده داشته باشند. چراکه آنها سالها قبل «احمد»، «محمود» و «عباس» خود را پیش‌کش دفاع از این مرز و بوم کردند.

در این دیدار «غلام‌عباس کیانی» مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه، پدران و مادران شهیدان افتخار بزرگی برای نظام و ملت ایران اسلامی هستند، گفت: «خانواده شما کار بسیار بزرگی در زمانی بسیار کوتاه انجام داد؛ چراکه ظرف ۱۵ ماه سه فرزند خود راتقدیم امام‌ زمان(عج) کرد.

همچنین «محمد هادی علی احمدی» شهردار منطقه۱۳ نیز خطاب به پدر شهیدان میرمحکم تأکید کرد : «ایمان و ایثار خانواده معظم شهدا که فرزندان عزیز خویش را در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی هدیه کردند در وصف نمی‌گنجد و بی‌شک ایمان و اراده راستین این شهدا ریشه در اعتقادات ناب و خالصی دارد که توسط والدین گرانقدر آنان بالندگی یافته است.»

او ادامه داد: «خانواده والامقامی که با افتخار به شهادت فرزندان عزیز خویش، در ادامه راه آن شهدای معظم با اعتقادی راسخ استقامت و پایداری کردند و به یقین، سرمایه‌های اجتماعی نظام و الگویی بی بدیل برای جوانان و شهروندان محسوب می شوند.»

این خانواده در ۱۵ماه ۳شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد

این۳ برادر شهید

از برادران میرمحکم احمد و محمود، در عملیات فاو حضور داشتند و پدر شهیدان با یادآوری آنها سالها افزود: «محمود در عملیات از ناحیه چشم مجروح شد و احمد او را سوار قایق کرد، او را به عقب برگرداند و خودش به خط مقدم برگشت. احمد در آخرین پاتک‌های «ام القصر»، ترکش به زیر جمجمه‌اش اصابت کرد و به شهادت رسید. محمود نیز در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه شهید شد. مزار این شهیدان در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) است.»

در کنار اینها «عباس میرمحکم» هم که متولد سال  ۱۳۳۶ و سومین شهید خانواده میرمحکم، از رزمندگان دفاع مقدس است که به دلیل از دست دادن کلیه‌ها توسط گلوله‌های دشمن در اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ پس از تحمل ۶سال رنج جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این دیدار از پدر شهیدان میرمحکم با اهدای لوح تقدیر به رسم یادبود، از سوی مدیریت شهری منطقه۱۳ تجلیل و قدردانی شد.

کد خبر 727097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha