گروه‌ ورزشی: آذری مدیر عامل ذوب آهن در گفت‌وگو پیرامون بحث خصوصی‌سازی گفت: «من در یک جمله می‌خواهم بگویم این حرف‌ها حقیقت ندارد و خصوصی‌سازی امکان‌پذیر نیست. از نظر من باید این فوتبال را تعطیل کرد.»

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اضافه کرد: «ما حاضر نیستیم در قالب‌های استاندارد فوتبال حرکت کنیم. هیچکس حاضر نیست در این فوتبال از تجربیات کشورهای دیگر سود ببرد. آنها این راه را رفته‌اند و به موفقیت رسیده‌اند اما ما تغییر نمی‌کنیم. فوتبال در ایران صنعت نیست، بلکه وسیله‌ای است برای تحقق اهداف غیر ورزشی. با وضعیت اقتصادی موجود، چگونه باشگاه‌ها می‌توانند سودآور باشند؟»

آذری اظهار داشت: «تیم من در جدول دوم است اما بازی ما را صدا و سیما پخش نمی‌کند. با این وضعیت چطور می‌توانم از اسپانسر درآمد داشته باشم؟ چطور باید درآمد بیشتری به دست بیاورم؟‌ مگر تیم‌های شهرستانی مثل ما از ناحیه اسپانسر، حق پخش و دیگر درآمدهای فوتبال چقدر سهم دارند که بخواهیم به فعالیت در چارچوب استانداردهای فوتبال فکر کنیم؟ ‌چطور می‌توانیم هزینه‌های خودمان را تامین کنیم؟»

وی افزود: «صدا و سیما فقط بازی‌های پرسپولیس و استقلال را پخش می‌کند. در هر سال هم 8،9 میلیارد تومان برای این تیم‌ها هزینه می‌کنند. اگر واقعا می‌خواهند فوتبال را خصوصی کنند دست از این دو تیم بردارند. اما همه می‌دانیم اهداف موجود ورزشی نیست. در کنار فوتبال دنبال چیزهای دیگری هستند.»

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته برای خصوصی‌سازی گفت: «اتحادیه باشگاه‌ها در این موضوع تنهاست. اقداماتی انجام شده، همایشی برگزار کرده‌اند و چند میهمان سرشناس ایتالیایی هم آمدند اما چه کسی به این حرف‌ها گوش می‌دهد؟ ‌کدام حرف این میهمانان ایتالیایی در ایران اجرا می‌شود؟‌ اصلا چرا هیچکس در این موضوع به اتحادیه کمک نمی‌کند؟ از نظر من خواسته اصلی این است که ورزش همین‌طور بماند.

هیچکس نمی‌خواهد به این فوتبال کمک کند. با این وضعیت خصوصی‌سازی هیچ وقت شکل نمی‌گیرد و تحقق پیدا نمی‌کند. از نظر من این حرف‌ها همه دروغ است. دل هیچکس برای فوتبال نمی‌سوزد.»

کد خبر 72657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز