شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای پیش‌بینی کرد که از 22 دی بیشتر مناطق کشور شاهد کاهش شدید دما و بارش برف و باران خواهد بود.

براساس این اطلاعیه، سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد که سامانه بارش‌زایی که هم‌اکنون روی استان‌های حاشیه دریای خزر و خراسان‌های شمالی و رضوی مستقر است به‌تدریج به عرض‌های جنوبی کشور نفوذ کرده و تا روز سه‌شنبه در تمامی بخش‌های کشور مستقر می‌شود.

این سامانه همراه با بارش برف و باران و کاهش دما خواهد بود و تا روز جمعه روی  کشور مستقر می‌ماند.براساس این اطلاعیه و بنا بر بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در اواخر امروز از شدت فعالیت این سامانه در مناطق شمالی کشور کاسته می‌شود .

از اوایل روز دوشنبه مجددا این سامانه تقویت شده و به بخش‌های شرقی و نواحی شمال شرق کشور نیز نفوذ خواهد کرد و با بارش برف و باران و کاهش دما همراه خواهد بود.

این کاهش دما از روز سه‌شنبه نیمه شمالی کشور را در بر گرفته و به نیمه جنوب نیز نفوذ خواهد کرد و هوای سرد آن تا روز جمعه روی کشور خواهد ماند.

همچنین در این اطلاعیه آمده‌است: سامانه بارش‌زایی از اواخرامروز استان‌های غربی کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود روز دوشنبه دامنه فعالیت آن تا جنوب غرب کشور و با شدت کمتر استان‌های حاشیه جنوبی البرز را در برگیرد.

بر این اساس، دمای هوای شهر تهران امروز با بیشینه 8 درجه بالای صفر و کمینه 1- درجه نسبت به روز گذشته یک درجه کاهش خواهد یافت و فردا با کاهش 3 درجه‌ای دما به کمینه 4- درجه و بیشینه 5 درجه می‌رسد.

هوای استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی نیز با کاهش 2 درجه‌ای دما به کمینه 6- درجه در سردترین ساعات خواهد رسید و بیشینه دمای هوا در این بخش از کشور
2 درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 72640

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز