عضو شورای شهر تهران گفت: ۲۰۶ آسانسور در ایستگاه‌های مترو مورد نیاز است و متأسفانه پله برقی‌های موجود دارای نقص فنی است.

پله برقی

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد از جمعیت جهان را افراد معلول تشکیل می‌دهند که در کشورهای در حال توسعه بیشتر است. به گونه ای که ۸۰ درصد معلولان جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند.

او ادامه داد: در ایران یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۸۵۰ معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، تهران نیز بین ۹۰۰ هزار تا یک میلیون نفر معلول دارد، لذا باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو در تهران مناسب سازی شود. تنها ۲.۳ درصد از معابر به میزان ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولان مناسب سازی شده و ۴.۵ درصد به میزان هزار و ۴۳۷ کیلومتر فاقد مناسب سازی است.

رئیس کمیته سلامت شورا اظهار کرد: تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس و مترو با مشکل رو به رو است و بخش عمده ای از ترافیک مربوط به این کمبودهاست؛ اتوبوس و مترو یکی از نیازهای معلولان است که باید به آن توجه شود. عمل به این مطالبات در حوزه اختیارات شورا نیست و شهرداری باید به آن عمل کند.

او ادامه داد: ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده و ارزیابی ایستگاه‌ها نشان می‌دهد ۲۰۶ آسانسور در ایستگاه‌ها مورد نیاز است و متأسفانه پله برقی‌های موجود نیز دارای نقص فنی است.

نجفی با بیان اینکه وظایف شهرداری‌ها برای معلولان مشخص است، تصریح کرد: شهردار تهران پیگیری‌های لازم را برای اجرای بندهای مرتبط با شهرداری در قانون حمایت از معلولان انجام دهد.

کد خبر 726057
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha