عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش پیشران اقتصادی که باید تمام تمرکز خود را وقف تولید با کیفیت کند اکنون با مشکل ضعف مالی و سنگ اندازی شبکه بانکی در تزریق منابع منجر شده از این رو لازم است تدابیری در این حوزه اتخاذ شود.

ایزدخواه-نماینده تهران در مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، روح الله ایزدخواه با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید داخل و تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب در این خصوص، گفت: تولید داخل نیازمند توجه و حمایت برای رشد کمی و کیفی است.

 وی در گفت و گو با همشهری آنلاین، با بیان اینکه کمبود منابع و عدم همکاری برخی بانک ها در ارایه تسهیلات ارزان بیشترین دغدغه تولیدکننده داخلی است، افزود: بخش پیشران اقتصادی که باید تمام تمرکز خود را وقف تولید با کیفیت کند اکنون با مشکل ضعف مالی و سنگ اندازی شبکه بانکی در تزریق منابع منجر شده از این رو لازم است تدابیری در این حوزه اتخاذ شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود منابع مهم ترین بهانه بانک ها در ارایه تسهیلات تکلیفی به بخش تولید است، تصریح کرد: بانک ها موظف به همکاری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور هستند و اینکه با بهانه تراشی تزریق منابع به واحدهای تولیدی را متوقف کنند پذیرفتنی نیست زیرا بانک ها اموال مازاد بسیاری داشته که می توانند با فروش آن ها قفل تولید را باز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کسی حاضر نیست بانک ها اموال مازاد خود را به قیمت کم و نازل به فروش برسانند، گفت: تمام مصوبه ها و بخشنامه ها در این خصوص بر ضرورت جلوگیری از بنگاه داری بانک ها اشاره دارد از این رو لازم است رویه بانک ها در قبال بخش تولید و بخش پیشران اقتصادی حمایتی باشد.

ایزدخواه ادامه داد: در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر صراحتا بر منع بنگاه داری بانک‌ها و نیز فروش اموال مازاد آن‌ها تاکید و جریمه سنگین مالیاتی بر آن وضع شده است.

وی گفت: برخی بانک ها با معرفی بخش تولید چه در حوزه خصوصی و چه در حوزه دولتی به شرکت های سرمایه‌گذاری خود برای اخذ وام هزینه اخذ تسهیلات را برای آن‌ها افزایش می دهند.

به گفته او، در تمامی مقررات مربوط به رفع موانع تولید به ارایه تسهیلات ارزان اشاره شده از این رو این رویه باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بانک‌های خصوصی کمترین نقش را در تسهیلات تولید و بیشترین تقش را در خلق نقدینگی و تورم دارند، همچنین اینکه توازن تسهیلات دهی در کل کشور باید از سوی بانک‌ها رعایت شود و اینطور نباشد که در اغلب تسهیلات خود را در چند کلانشهر اقتصادی متمرکز کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید حرف با عمل از سوی بانک ها در سالی که با شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی مزین شده همراه شود، گفت: بانک‌ها باید حمایت از تولید کننده واقعی با اهلیت سنجی آن را اولویت کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید تفاوتی بین بخش مولد خصوصی یا دولتی در حمایت های بانکی و مالی وجود داشته باشد، تصریح کرد: مجلس آماده موانع زدایی از بخش تولید بوده و در این راستا در صورت لزوم به تصویب یا اصلاح قوانین خواهد پرداخت.

کد خبر 725776
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha