اداره کل هواشناسی استان تهران در گزارشی عنوان کرد که به دلیل ماندگاری هوای سرد تا روز چهارشنبه هفته جاری، احتمال یخبندان در مناطق شمالی استان تهران، خسارت به صنعت کشاورزی، یخزدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی استان وجود دارد.

بارش برف

به گزارش همشهری آنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران برای این استان از روز یکشنبه تا چهارشنبه هشدار زرد هواشناسی صادر کرد.

براساس این گزارش از روز یکشنبه -۱۳ آذر- تا روز سه شنبه -۱۵ آذر- احتمال بارش باران، مه، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید، بارش برف در شهرهای شمالی استان و بارش پراکنده برف در شمال تهران وجود دارد.

در این بازه زمانی، احتمال وقوع خطرهایی همچون لغزندگی جاده، کاهش شعاع دید، اختلال در سفرهای بین شهری، بالا آمدن آب رودخانه و آبگرفتگی معابر، تأخیر در پروازها وجود دارد.

در بخشی از هشدار هواشناسی آمده است که در بازه زمانی یکشنبه تا چهارشنبه صبح نیز شهروندان تهرانی شاهد کاهش دما ۵ تا ۸ درجه‌ای و ماندگاری هوای سرد خواهند بود.

به دلیل ماندگاری هوای سرد نیز احتمال یخبندان در مناطق شمالی استان تهران، خسارت به صنعت کشاورزی و یخزدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی استان وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود تا از یخزدگی لوله‌های پیشگیری و از ضدیخ در خودروها استفاده کنند.

همچنین احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و پرهیز از صعود در ارتفاعات، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها و آمادگی ارگان‌ها در این گزارش مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 725618
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha