دو توله یوز ایرانی در طبیعت توران توسط یک چوپان پیدا شده و به محیط زیست تحویل داده شد. گفته می‌شود دو توله پیدا شده هر دو ماده هستند.

کد خبر 725583

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محمدرضاعباسی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    5 1
    اگر برای نگه داشتن توله حیوان وحشی از همان ابتدا نقاب به صورت بزنند وقتی حیوان بزرگ می شود خوی وحشی گری را حفظ می کند ولی بدون نقاب حیوان اهلی می شود و شاید نتوان به طبیعت بازگرداند یا اینکه بسیار دشوار باشد. این تجربه کارشناسان چینی است.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    8 2
    با توجه به جوان بودن هلیا و تلما که هریک ۴ توله داشتند و جدید و ناشناس بودن یوز ماده که توله اش تصادف کرد و احتمالا مادر این توله ها که همگی در خارج پارک ملی توران بودند نشان می دهد اولا پارک ملی کوچک است و یوزهای جدید احتمالا به اطراف می روند و یوزهای قبلی مثل هرب و تلخاب آنجا می مانند و همچنین نیاز است نواحی مناسب اطراف هم بررسی و از دام تخلیه شود و اگر مشکلات مالی هست مثل دفعه قبل از کمپینهایی مشابه یوز تا ابد هم می توان کمک گرفت وگرنه این یوزهای رانده شده به اطراف ناامن و خطرناک شانس چندانی برای بقا ندارند.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    6 1
    طرح های ریلی , بزرگراهی آزادراهی , آب و فاضلاب , بنادر , انرژی و نفت و ... همه چند 10 هزار میلیارد تومان , چند هزار میلیارد تومان هزینه می برند این همه پول در این کشور خرج می شود چرا سالی 500 میلیارد تومان (به شکل مصوب مثلا تا 1410) برای پارک ملی توران خرج نمی شه ؟ ما نیاز داریم که یک پارک ملی در کلاس جهانی در کشور داشته باشیم که بتوانیم گونه های در حال انقراض خود را در آن حفظ کنیم اگر این رقم هر ساله به این پارک داده بشه می شود هر سال بخشی از این زمین های شخصی داخل پارک را تملک کرد و بعد رفت دنبال انتقال روستاهای این نواحی و برنامه آخر این باشد که جاده هایی که از دل پارک ملی و نزدیک آن رد می شن با ترانشه های 10 کیلومتری به زیر برد و بعد روی این مقاطع را پوشاند مخصوصا در نقاطی که سابقه تصادف وجود دارد به این شکل هم صدای ماشین ها را از محیط بریدین هم راه عبور طبیعی و بی خطر را برای حیوان باز کرد استرس قاتل هر نوع حیوانیه و حیواناتی مثل یوز قلمروطلب هم هستند اگر به این پارک رسیدگی بشه بودجه مشخص داشته باشه خود این حیوان به شکل طبیعی زاد و ولد خواهد کرد خودش بقای خودش را حفظ می کند .