افزایش قیمت ناگهانی خانه در تهران سبب شده تا تعداد زیادی از مردم برای خانه‌دارشدن از سرمایه کافی برخوردار نباشند.

image-20221204150245-1.jpeg

با توجه به افزایش ناگهانی جمعیت در شهر پایتخت، خرید آپارتمان در تهران برای بسیاری از افراد با مشکل مواجه شده است. افزایش قیمت ناگهانی خانه در تهران سبب شده تا تعداد زیادی از مردم برای خانه‌دارشدن از سرمایه کافی برخوردار نباشند. در نتیجه مسئولان برای نظم بخشیدن به این اوضاع تصمیم گرفتند شهر جدید پردیس را در نزدیک تهران احداث کنند. با احداث شهر پردیس بسیاری از افراد به دلیل موقعیت مناسب، این شهر را برای زندگی انتخاب کردند. چنانچه قصد اقامت در شهر پردیس را دارید و می‌خواهید با امکانات آن بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شهر پردیس کجاست؟

همان‌طور که گفتیم شهر پردیس یکی از شهرهای جدیدی در استان تهران است که به دلیل موقعیت خوب و آب‌وهوای مناسب برای تمامی افرادی که از آلودگی هوا و شلوغی تهران شکایت دارند گزینه مناسبی است. ویژگی منحصربه‌فرد شهر پردیس باعث شد در مدت زمان اندک مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد و آمار خرید آپارتمان در پردیس  بسیار بیشتر از سایر شهرهای اطراف تهران شود. شهر پردیس در شمال شرق تهران قرار دارد و از فازهای مختلفی تشکیل شده که هر یک از فازها امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تاریخچه شهر پردیس

در سال ۱۳۸۸ به منظور کنترل افزایش قیمت و جمعیت در شهر تهران، دولت دستور ساخت شهر پردیس را داد. آنچه که در احداث این شهر بسیار اهمیت داشت، ایجاد زیرسازهای مناسب برای شهر پردیس بود. احداث این شهر تقریباً سه سال طول کشید و سرانجام در سال ۱۳۹۱ شهر جدید پردیس احداث شد به همین دلیل این شهر از لحاظ ساختاری نوساز بوده و از قدمت کمی برخوردار است.

با وجود اینکه پردیس شهری نوپا به شمار می‌رود؛ اما از امکانات بسیار خوبی برخوردار است، به‌گونه‌ای که با استقبال بی‌نظیری از افراد روبه‌رو شد. از جمله دلایل محبوبیت شهر پردیس می‌توان به آب و هوای مناسب و دور بودن از آلودگی هوا اشاره کرد. علاوه بر آن خرید خانه در شهر پردیس بسیار مناسب‌تر از تهران است.

فرصت طلایی خرید خانه در پردیس را از دست ندهید!

موقعیت جغرافیایی پردیس

شهر جدید پردیس با وسعت ۴۲۰۰ هکتار از سه بخش اصلی پردیس، بومهن و جاجرود تشکیل شده است. این شهر از سمت شمال با شمیرانات، از جنوب با پاکدشت، از شرق با دماوند و از غرب با تهران همجوار است. اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی این شهر را بررسی کنیم، باید بگوییم شهر پردیس از آب و هوای معتدل کوهستانی برخوردار می‌باشد. با توجه به اینکه این شهر در ۱۷ کیلومتری تهران قرار دارد، افرادی که محل کار آن‌ها تهران است از نظر رفت و آمد روزانه دچار مشکل نمی‌شوند.

دسترسی به شهر پردیس

شهر پردیس به دلیل نوساز بودن دسترسی خوبی به حمل‌ونقل شهری ندارد. البته احداث مترو برای این شهر جزو برنامه‌های آینده دولت است. در حال‌ حاضر از طریق مترو فرهنگسرا و تاکسی و اتوبوس‌های نوبنیاد و تهرانپارس می‌توان به این منطقه رفت‌وآمد کرد.

معرفی فازهای مختلف پردیس

شهر پردیس در ابتدا از ۶ فاز تشکیل شد؛ اما به دلیل درخواست بالای مردم، فازهای آن افزایش یافت؛ به گونه‌ای که اکنون چند فاز آن به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است. اکنون پردیس از ۱۱ فاز تشکیل شده که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

فاز ۱ پردیس

از قدیمی‌ترین فازهای پردیس، فاز یک است. این فاز با کاربری مسکونی، واحدهای آپارتمانی و خانه‌های ویلایی زیادی را درون خود جای ‌داده است. وجود امکانات رفاهی مناسب در این فاز، باعث شده در مقایسه با فازهای دیگر، رشد قابل قبولی داشته باشد. به همین دلیل میانگین قیمت آپارتمان‌های مسکونی در این فاز از سایر فازهای پردیس بیشتر است.

فاز ۲ پردیس

این فاز به دلیل دسترسی مناسب به مراکز خرید حائز اهمیت است. در فاز دو نیز مانند فاز یک واحدهای آپارتمانی و خانه‌های ویلایی به چشم می‌خورند. آنچه که باعث افزایش تقاضا در این فاز شده، تعداد مراکز تجاری و خرید می‌باشد. قیمت آپارتمان در این فاز نسبت به فازهای انتهایی بالاتر است.

فاز ۳ پردیس

از مهم‌ترین ویژگی‌های این فاز، در برداشتن مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری متعدد، دسترسی مناسب به حمل‌ونقل عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس و خیابان‌های اصلی حریم شهری است. فاز سه به دلیل امکانات رفاهی قابل قبول و در برداشتن مسکن مهر از مناطق خوب شهر پردیس محسوب می‌شود. همچنین قیمت واحدهای مسکونی نیز تا حدودی پایین‌تر از فازهای یک و دو بوده و به دلیل وجود واحدهای مسکن مهر، متقاضیان خرید و اجاره خانه در این فاز نیز در حال رشد است.

فاز ۴ پردیس

در قسمت شرقی نقشه شهر پردیس، فاز ۴ قرار دارد. در این فاز نیز مانند فاز دو، خانه‌های ویلایی با متراژ بالا در کنار برج‌های مسکونی به چشم می‌خورد. به عبارت دیگر متراژ آپارتمان‌هایی که در فاز یک تا چهار شهر پردیس قرار دارند، همگی بالای ۸۰ متر است؛ بنابراین هنگام خرید خانه به این نکته توجه داشته باشید.

فاز ۵ شهر پردیس

 در قسمت غربی شهر پردیس فاز ۵ قرار دارد. این فاز در حال ساخت و احداث بوده و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است. در نتیجه می‌توانید بعد از بهره برداری واحدهای مسکونی، خانه‌هایی با قیمت مقطوع و مناسب‌تری را پیدا کنید.

فاز ۶ پردیس

فاز ۶ در قسمت جنوبی شهر جدید پردیس قرار دارد. در فاز ۶ پارک فناوری پردیس و همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور واحد پردیس واقع شده است.

فاز ۷ پردیس

این فاز در جنوب غربی نقشه شهر پردیس واقع شده و منطقه‌های سیاه سنگ و خرم دشت را دربرگرفته است. در این فاز واحدهای صنعتی مختلفی قرار دارد.

فاز ۸ پردیس

این فاز به دلیل نوساز بودن به نسبت از امکانات رفاهی کم‌تری برخوردار است. بیشتر واحدهای مسکن‌مهر در فاز ۸ پردیس قرار دارند و به ندرت خانه‌های ویلایی در آن وجود دارند. از سوی دیگر افزایش تدریجی تقاضا برای خرید خانه در این فاز به دلیل آپارتمان‌هایی با متراژ کم و قیمت مناسب است.

فرصت طلایی خرید خانه در پردیس را از دست ندهید!

فاز ۹ شهر پردیس

فاز ۹ پردیس در دست احداث است و فعلاً به محله بهره‌برداری و اسکان نرسیده‌اند.

فاز ۱۰ شهر پردیس

فاز ۱۰ کاملاً در قسمت شرقی نقشه شهر پردیس واقع شده است. در این فاز علاوه بر پیدا کردن واحدهای مسکونی می‌توانید اقدام به خرید زمین هم نمایید.

فاز ۱۱ شهر پردیس

فاز ۱۱ شهر جدید پردیس به شهرک آرا شهرت دارد که  ۳۵۰۰۰ واحد مسکن مهر را در خود جای داده است. فاز یازده توسط یک خیابان اصلی از طریق تونل به آزادراه تهران - پردیس متصل می‌شود. این فاز به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود و به دلیل وسعت زیاد از ۵۶۴ بلوک ۱۵ طبقه‌ای و هر طبقه آن  از ۴ واحد مسکونی تشکیل شده است.

کد خبر 725558

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز