با آغاز بارش‌های فصلی، اقدامات پیشگیرانه و پایش‌های مستمر با هدف جلوگیری از هر نوع آب‌گرفتگی در محورهای بزرگراهی و معابر اصلی منطقه١٦ اجرا می‌شود.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه١٦ با اعلام این خبر گفت: «براساس این طرح ویژه، همه نیروهای خدماتی در نواحی ٦‌گانه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند تا در زمان ضرورت خدمات مورد نیاز شهروندان را تامین کنند.»

«سید مرتضی روحانی» اضافه کرد: «علاوه بر اینکه تجهیزات لازم خدمات شهری برای جلوگیری از آبگرفتگی در معابری همچون بزرگراه آزادگان، تندگویان و... مستقر شده‌اند تا تردد خودروها در این محورها، روان و ایمن انجام شود، کارشناس و نماینده خدمات شهری در مرکز نظارت تصویری جنوب‌تهران حضور دارند و با رصد لحظه‌ای موقعیت‌ها هر گونه آبگرفتگی در شبکه معابر و مشکلات این چنینی را از طریق بی‌سیم به شهرداری منطقه اعلام می‌کنند تا اکیپ اجرایی به موقع وارد عمل شوند و مشکل را رفع کنند.»

او افزود:«به همین منظور ضمن لایروبی مستمر نهرهای روباز و روبسته برای هدایت آب‌های سطحی، مشکل برخی از چاه‌های جذبی نیز با ساخت نهر و لوله‌گذاری رفع شده است. این در حالی ‌است که با حذف چاه‌های جذبی در نقاط تعین شده، آب‌های سطحی به سمت کانال‌ها و نهرهای مجاور هدایت و از آبگرفتگی جلوگیری خواهد شد.»

کد خبر 725001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha